XXL Nutrition

Keto-eiwitpasta van kwark, wei en noot (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Na eens nagevraagd te hebben naar de redenen waarom ik zo'n last van een slijmneus heb, is de zondaar gevonden: in mijn wei-kwark-drank zit meestal voor plm 20 g aan vet uit slagroom.
Daar zit dus lactose-bevattende melk in..

Nu heb ik een andere vetbron nodig en olie/boter is uiteraard te smerig voor worden en op pindakaas zit ik ook niet te wachten.
Terug naar de kokos dus. Alleen, dat drinkt niet zo lekker, blijft in de tuit zitten of onder op de bodem.

Ergo, geen drank meer maar een wei-kwark-kokos/noten pasta.

Men neme 100 of 200 g kwark , roere daar zoveel weipoeder door dat de totale hoeveelheid eiwit op 25 g uitkomt, strooie daar ong. 30 g kokos bij evenals plm 30 g geraspte hazelnoten (of pistachenoten die van hun hulsje zijn ontdaan of cashewnoten, zodat je ong. 20 g vet krijgt)
Raspen gaat met een staafmixer waar ik een hulpstuk voor heb. Hier heb ik al eerder cashewnoten met veel succes mee geraspt.

Roer dat er ook doorheen met een beetje zoetstof en verder nog 2-3 theelepeltjes koffiepoeder voor de caffeïne (moet nog proeven of dit lekker is) en lepele de helft op voor de KT of spinningles en de andere helft erna.

Enige probleem is nu, dat om knoeien te voorkomen ik een potje wil hebben met schroefdeksel dat redelijk ruim is aan de oppervlakte (dus geen nauwe beker of zo maar meer in de trant van een dessertkommetje). Enig idee waar je zo iets vindt?

Espi
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven