AndroidHealthClinic

Keto en alcohol (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ketojan

Novice
Lid geworden
19 jan 2018
Berichten
2
Waardering
0
Ha beste mensen,

Ik lees overal dat alcohol en keto niet goed samen gaan. Misschien een rare vraag maar in jenever zit geen kolydraten of suiker. Kan ik dan toch 1 avond in de week tijdens het chillen een paar jenevertjes drinken en in keto se blijven?

Super bedankt voor jullie reactie!
 
ja,waarom niet ,zolang je geen pro bent is het geen probleem,

kijk voor de grap maar in het drugsgedeelte van dit forum,er word hier heel wat geslikt,gesnoven en gezopen
 
Gewoon niet drinken kan ook.

#hardcore
 
Gewoon niet drinken kan ook.

#hardcore
Dit soort onzin altijd. Wij zijn allemaal volwassen mensen. De man vraagt gewoon of het mogelijk is om in ketose te blijven met een paar jenevertjes, waar hij kennelijk van kan genieten, niet naar antwoorden op levensvragen.

Ik vind #hardcore overigens sowieso meer een gebrek aan context en in veel gevallen ook een kwestie van een uiterst saai bestaan. Vrijwel alles dat mensen zichzelf dwangmatig en onvoorwaardelijk verbieden is een beetje gek en doorgaans ook onnodig.
 
Alcohol vertraagd vetverbranding en het keto proces. Maar een beetje jenever / wodka op zijn tijd zal niet zoveel kwaad kunnen.

Bier en allerlei zoete likeuren zou ik wel uit de buurt blijven.
 
ja,waarom niet ,zolang je geen pro bent is het geen probleem,

kijk voor de grap maar in het drugsgedeelte van dit forum,er word hier heel wat geslikt,gesnoven en gezopen


Dank je, ik ben idd geen pro. Volgens mij stel ik een normale vraag. Alcohol en ketose gaan slecht samen. Ik zie dat in bier en wijn veel carb zitten en in een glaasje jenever niets. Mijn vraag is ik kan dat dat dan drinken om in ketose te blijven !? Bedankt alvast
 
Wel/niet in ketosis blijven gaat over insuline / glycogeen, en die twee gaan samen. Insuline reageert uiteraard voornamelijk op carbs en wat op eiwitten. Vetten nagenoeg niet. In principe triggerd alcohol ook geen insuline, want geen carbs of suikers, uiteraard wel andere nadelige effecten. In theorie zou je dus in ketosis moeten/kunnen blijven. Alcohol en keto gaat mogelijk op forums niet samen ivm versterkte reactie tijdens ketose?

Vraag voor de voedingguru's. Hoe zit het eigenlijk met light-dranken? Stevia, aspartaam, sucralose etc? Deze triggeren wel insuline, maar geen net-worth of sugar in the body. Lagere bloedsuiker tot gevolg, meer honger? Wel/geen instandhouding ketosis?
 
Zoetstoffen triggeren volgens mij geen insuline. Correct me if i'm wrong.
 
^Correct. Laatste 2 uur google-research gedaan. Meerdere onderzoeken tonen geen insulinespikes aan en daarentegen ook geen bloedsuikerdalingen. Dat dacht ik altijd wel - en ik dacht ook dat dat vanuit onderzoek afkomstig was. Maar het zal wel, misschien gedroomd ;)
 
aspartaam gooit je uit ketose dit heb ik namelijk zelf ondervonden .. sucralose niet
 
Back
Naar boven