Fitness Seller

Keto ervaringen

Bezoekers in dit topic

VeibboR

Advanced Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
27 feb 2013
Berichten
962
Waardering
1.378
Lengte
1m74
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Goede middag!

Na 2 jaar duursport, lange afstanden lopen kom ik hier terug gemotiveerd binnen gewaaid. Ik ben steeds goed met mijn voeding bezig geweest en dat was de afgelopen jaren niet anders. Mijn doel voor 2020 waren 2 marathons en een 100km run. Helaas is dit in het water gevallen door het Corona gebeuren... er zijn ergere zaken natuurlijk. Maar om die 100km te lopen heb ik me van suikerverbrander omgeschakeld naar vetverbrander en eet ik nu sinds 6 maanden Keto. Maar ik vraag me af, nu ik terug wat massa wil opbouwen (heb het even gehad met al het lopen) of het efficiënt is om dit “dieet” aan te houden? Het is vrij streng. Sommige koolhydraten mis ik wel omdat ik ze lekker vind...

Heeft er iemand ervaringen met keto en kracht/massa op te bouwen?
 
  • Sad
Waarderingen: BB_
Mijn ervaring is dat het ruk samengaat (keto en krachttraining of bodybuilding).

Met hardlopen is het wel te doen, tenzij je wedstrijdambities hebt of tempotrainingen doet. Dan zijn carbs een must. Ik was niet vooruit te branden tijdens interval- en tempotrainingen.
 
Tijdens het lopen, zowel op afstand als snelheid heb ik alles als positief ervaren. Mijn doelstelling voor de m’n marathon was die te lopen in 3u15-3u20. Dus aan snelheid geen gebrek...

kan je meer vertellen over je eigen ervaringen in combinatie met krachttraining? Waar zit het probleem voor je?
 
Ik was vrij loom. An sich had ik wel energie in ketose, maar als je echt wilt presteren zijn carbs toch de beste energieleverancier. Met carbs gaan mijn krachttrainingen veel beter. Ook bij lopen. Op ketose loop je enkel op je vetverbranding. Als je een hardloopprestatie op het top van je kunnen wilt wegzetten, is het efficienter om je energie uit koolhydraten te halen. Op vetverbranding loop je op ca. 60-70% van je maximumhartslag. Op afstanden zoals de hele marthon zie ik het onderweg toedienen van snelle carbs (denk aan gelletjes) en van te voren koolhydraten stapelen zelfs als een must. Ik vind het erg knap als je marathon binnen 3 uur 20 in ketose hebt gelopen.
 
Mijn vorige marathon heb ik gelopen met koolhydraten. Deze die nu op de planning stonden ging ik lopen in ketose.
Het loom zijn herken ik wel vanuit het begin van mijn omschakeling. Hiervoor ben ik meer zouten gaan gebruiken en dit helpt wel. ‘T voordeel is dat ik nu in ketose wel langer kan doorgaan zonder hongerklop. Ik heb geen last meer van insulinepieken waar ik vroeger echt ambetant van liep...
 
Waarom zou je dit willen doen?
 
Waarom zou je dit willen doen?
Omdat ik nu reeds 6 maanden op die manier eet en leef en me er wel goed bij voel. Al mis ik sommige producten wel. Het grootste voordeel momenteel zijn het wegblijven van de insulinepieken en me leeg voelen omdat ik honger heb.
 
  • Like
Waarderingen: Apv
Voor spiergroei zou ik het niet aanraden, low carb kan wel prima met wat complexe carbs, maar echt carbs minimaliseren, nope.
 
  • Like
Waarderingen: LM
Nog nooit echt een super resultaat gezien hiervan.
Het is wel goed voor mensen met een serieus overgewicht. Maar als bodybuilder ofzo...
 
Voor spiergroei zou ik het niet aanraden, low carb kan wel prima met wat complexe carbs, maar echt carbs minimaliseren, nope.
Aan low carb heb ik ook al gedacht. Nu eet ik gemiddeld 5a8% kh per dag. Dus voor low carb is er wel ruimte maar vroeg me af wat het zou doen met mijn bloedsuikerspiegel. Misschien moet ik wel eens testen met wat havermout en quinoa toe te voegen aan mijn eetpatroon. Aan welke complexe carbs denk jij?
 
Ik heb langduring keto (en de hardcore sub variant carnivore voor een maandje om te proberen) gevolgd om vet te verbranden maar voor krachtsport of iedere andere sport waar explosiviteit voor nodig is mis je toch wel dat beetje "extra" in de latere rep range en setjes. Ik presteerde het beste met iets van koolydraten in mijn lichaam. Je zou ook een mildere variant van keto aka low carb kunnen proberen zoals de golden age dieet dus zonder grote hoeveelheden carbs en kijken of dat iets is. Dit is wat ik nu doe en voel me het beste ermee. Natuurlijk is dit voor iedereen anders en gewoon een kwestie van experimenteren.

Oh en bulken/spiermassa opbouwen ging verder prima, alleen moest ik wel mijn manier van training aanpassen door wat extra rust in te plannen anders raakte ik snel leeg zonder carbs.
 
Aan low carb heb ik ook al gedacht. Nu eet ik gemiddeld 5a8% kh per dag. Dus voor low carb is er wel ruimte maar vroeg me af wat het zou doen met mijn bloedsuikerspiegel. Misschien moet ik wel eens testen met wat havermout en quinoa toe te voegen aan mijn eetpatroon. Aan welke complexe carbs denk jij?
Inderdaad dingen als havermout etc.
 
Ik heb langduring keto (en de hardcore sub variant carnivore voor een maandje om te proberen) gevolgd om vet te verbranden maar voor krachtsport of iedere andere sport waar explosiviteit voor nodig is mis je toch wel dat beetje "extra" in de latere rep range en setjes. Ik presteerde het beste met iets van koolydraten in mijn lichaam. Je zou ook een mildere variant van keto aka low carb kunnen proberen zoals de golden age dieet dus zonder grote hoeveelheden carbs en kijken of dat iets is. Dit is wat ik nu doe en voel me het beste ermee. Natuurlijk is dit voor iedereen anders en gewoon een kwestie van experimenteren.

Oh en bulken/spiermassa opbouwen ging verder prima, alleen moest ik wel mijn manier van training aanpassen door wat extra rust in te plannen anders raakte ik snel leeg zonder carbs.
Merci om je ervaring te delen! Nuttige info 🤘🏻 Het Golden age dieet zoek ik op. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt... hier en daar wat rond de trainingen goede koolhydraten gebruiken. Gaat waarschijnlijk een kwestie van plannen worden!
 
Ketogene dieten hebben geen negatieve effecten op je krachtprestaties, ook kan je net zoveel massa opbouwen ermee. Het verandert je stofwisseling, maar er is geen sprake van verhoging of verlaging. Het is vooral de vraag hoe duurzaam keto voor jou is gezien je producten mist en daarmee kan je jezelf afvragen of je ketogene dieten vol gaat houden.

Keto is niet zo heel bijzonder wat vele doen denken, maar ook niet slecht voor prestaties. Het grote nadeel (in mijn ogen) is dat je een compleet nutrient gaat verbannen wat vaak niet ten goede komt aan iemand zijn/haar dieet.
 
Het zo goed als volledig ontbreken van glycogeenvoorraden in spieren en lever is behoorlijk nadelig omdat dit een zeer belangrijke energiebron is.
 
Het zo goed als volledig ontbreken van glycogeenvoorraden in spieren en lever is behoorlijk nadelig omdat dit een zeer belangrijke energiebron is.
Sowieso ontbreken die nooit helemaal want ik eet nog 30 tot 50 gram kh per dag. Eenmaal je lichaam is aangepast aan de ketolifestyle dan wordt vet de belangrijkste energiebron en schakelt je lichaam hierop over als je glycogeenvoorraden zijn uitgeput.
 
Het zo goed als volledig ontbreken van glycogeenvoorraden in spieren en lever is behoorlijk nadelig omdat dit een zeer belangrijke energiebron is.
De glycogeendepletie tijdens een krachttraining is maar bescheiden. Het lichaam kan daarnaast spierglycogeenniveaus behouden zonder glucose uit het dieet.
 
Moet nu wel melden dat ik inmiddels helemaal van keto of wat dan ook voor "dieet" ben afgestapt nu mijn doelgewicht weer bereikt is. Het was gewoon voor mij persoonlijk het makkelijkste vol te houden omdat je bloedsuiker dan stabiel blijft (dus ook je honger gevoel is dan grotendeels onder controle) door de dag, ook tijdens lange periodes zonder voedsel. Waardoor het makkelijk was om me er langdurig aan te houden. De periode voordat ik aan keto deed moest ik om de 3 uur vreten naar binnen werken anders leek het wel of ik dood ging van de honger, dat is gelukkig gefixed nu. Ook na het stoppen met keto vriendelijk te eten.

Maar op een gegeven moment begon ik de restricties in mijn dieet toch wel mentaal te voelen. Af en toe had ik wel eens zin in wat brood of ander soorten fruit. Of ik was iets te gulzig geweest met de tomaten pasta saus voor over het gehakt. Soms zat ik dan over de 25 of 50gr carbs en begon ik in paniek te raken of ik nou mezelf uit keto had gehaald. Ging ik fijn de volgende dag meteen fasted cardio doen om mezelf weer zo snel mogelijk in keto te krijgen.. Verjaardagen/filmavond/feestjes waren het ergst .. dan kan je beter je zakje varkenszwoerd of bakje cheesepops bij de hand hebben wil je iets eten.
 
Een stabiele bloedsuikerspiegel is inderdaad wel heel mooi meegenomen. Voor ik mijn voeding aanpaste naar keto en ik ging lang en hard lopen dan had ik om de 5km nood aan suikers. Onlangs liep ik een kleine 40km op mijn nuchtere maag! Maar zoals je schrijft... het sociale aspect rond eten en voeding is niet te onderschatten. Heb ook al veel lekkers aan mij voorbij laten gaan. Het is soms zwaar!
 
Ik heb langduring keto (en de hardcore sub variant carnivore voor een maandje om te proberen) gevolgd om vet te verbranden maar voor krachtsport of iedere andere sport waar explosiviteit voor nodig is mis je toch wel dat beetje "extra" in de latere rep range en setjes. Ik presteerde het beste met iets van koolydraten in mijn lichaam. Je zou ook een mildere variant van keto aka low carb kunnen proberen zoals de golden age dieet dus zonder grote hoeveelheden carbs en kijken of dat iets is. Dit is wat ik nu doe en voel me het beste ermee. Natuurlijk is dit voor iedereen anders en gewoon een kwestie van experimenteren.

Oh en bulken/spiermassa opbouwen ging verder prima, alleen moest ik wel mijn manier van training aanpassen door wat extra rust in te plannen anders raakte ik snel leeg zonder carbs.
Heb me wat ingelezen in de golden age voeding en kwam tot de aangename vaststelling dat die mannen dus ook wel laag in koolhydraten zaten. Behoorlijk wat eiwitten en gezonde, dierlijke vetten. Enkel koolhydraten rond de trainingen en een cheat dag. 👌🏻 Hier kan ik wat mee!
 
Back
Naar boven