AndroidHealthClinic

KETO, on (zin)

Bezoekers in dit topic

En vandaag heb ik mijn junkdag.. net 2 maaltijden gedaan over een 1/3e portie nasi met tjap tjoy. Ik heb 1/3e ingevroren en het tweede deel aan broerlief opgevoerd.

En nu ben ik zo duf als een konijn van al die KH die in een mum zijn verdwenen uit de bloedbaan waardoor de suikerspiegel weer heel laag is geworden...

Espi, die morgen al wel zijn opgezwollen alsof ik zwanger ben... en dan weer als een gek moet gaan drinken en plassen om dat water weer kwijt te raken. "Komt u hier alweer het toilet gebruiken" hoor ik bij de autodealersalon , die heel handig halverwege de route ligt.. waarschijnlijk volgende keer maar weer wildplassen bij de fabriek die nu afgebroken wordt.

Espi
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by admin

Klopt niet echt met de realiteit die getallen.
Verder ging het natuurlijk over de verhoudingen niet de kwantiteit van de macronutriënten. De verhouding vet is gewoon te hoog, dan maakt het niet eens uit of je 100 of 500 gram vet per dag consumeert.
Er zijn genoeg onderzoeken die aantonen dat teveel vet in de voeding schadelijk is. En teveel eiwit op lange termijn is trouwens ook schadelijk.
En je vergeet het belangrijkste: het tekort aan vezels en koolhydraten is voor mensen die eraan gewend zijn nog het grootste probleem.
Over het algemeen kan je wel stellen dat alles wat extreem is in de wereld bijna altijd slecht is, dit geldt ook voor onze voeding.

En weetje, het grappige van al is dat ik hier indertijd het keto dieet zelfs heb verdedigd t.o. de meeste leden hier, remember ErEf, wateen gedoe?
Maar het mag geen obsessie worden, niet omdat het voor sommigen (op korte termijn) heeft gewerkt dat je ineens moet gaan roepen dat het perfect is en voor iedereen werkt op de lange termijn.

En nee ErEf, gezond is het op lange termijn zeker niet. Denk maar aan je hersenen die steeds moeilijker aan glucose geraken wat vooral in begin en na lange tijd problemen kan veroorzaken.

The American Institute for Cancer Research has also evaluated the Atkins’ diet and their assessment is quite alarming. They say that the high-protein, high-fat, low-carbohydrate Atkins diet tends to promote the loss of water weight, and that if such an imbalanced diet is maintained, the body soon reverts to the fasting state of ketosis, in which the body begins to break down muscle tissue instead of fat over the long term.

Ketosis is one of the body's last-ditch emergency responses; deliberately inducing ketosis can lead to muscle breakdown, nausea, dehydration, headaches, light-headedness, irritability, bad breath, and kidney problems. In pregnancy, ketosis may cause fetal abnormality or death. It can also be fatal in individuals with diabetes! While supporters of the Atkins diet concentrate so much on the fat burning capability of ketosis they neglect to mention that over the long term protein, and thus muscle, is also burned!

Over an extended period of time, the Atkins diet can give rise to other health risks, as well. By restricting carbohydrates, all four diets inevitably lead to a lack of fiber, which can cause constipation and other gastrointestinal difficulties. In addition, the high amounts of cholesterol and saturated fat they prescribe increase the risk of heart disease and, possibly, some cancers. There is recent evidence that a diet featuring excessive protein may leach calcium from the bones (giving rise to osteoporosis).


Finally, nothing about the Atkins diet encourages the dieter to learn some very basic weight management strategies like portion control and serving sizes, let alone develop the skills necessary for a lifetime of balanced nutrition.

I would therefore strongly advise no one to use the Atkins diet. Sure, you’ll lose weight over the short term – but at what expense to your body in the long term! Many people will tell you that this diet has worked for them.

So what is a good, safe way to lose fat? Essentially, diets that work involve a reduction in your calorie intake and an increase in your body's energy output WITHOUT being unhealthy or dangerous. Every dietician and/or nutritionist will tell you than a diet program which reduces weight permanently and healthily involves gradual weight loss - an average of 2-3 pounds a week. This diet program must also retrain your eating habits so that you’ll not easily fall back into the behavior that made you overweight in the first place.
Dit is niet relevant T. Onderzoek was gebaseerd op het Atkins dieet. In CKD heb je carb ups en TKD heb je regelmatig toch je carbs. En toch op het Atkins dieet leven al jaren mensen die aan epilepsie lijden waardoor ze er minder last van hebben. Zelfs kinderen leven jaren in ketogene toestand. Wanneer dit schadelijk zou zijn, zou dit zeker niet voor kinderen gebruikt worden.

But how do they know what permanent damage has been done to their bodies which will only come to light in the future?
Dus hiermee wordt aangegeven dat ze het ook niet weten. En hoe schadelijk is het huidige voedingspatroon? Met de toegenomen kanker en hart- en vaatziekten? Ik haal deze stelling aan omdat het onderzoek op de gewone mens is geprojecteerd en niet op de gezonde sporter.

Vanwege de carb ups in CKD en TKD kan ik het niet eens zijn dat het schadelijk is voor de hersenen. Zelfs Fitnessman van bb.com eet jarenlang al zo. Wat dat voor de toekomst betekend weten we natuurlijk niet. Maar dat is met niks zo.

Ik kan me trouwens niet herinneren dat je Keto t.o. mij verdedigt hebt. De eerste keer dat ik ermee in aanraking kwam is toen Patrick 2 in een thread daarover 2 pagina's van bb.com op dff poste. Daarna heb ik daarover heel veel gelezen op bb.com en van lyle mcdonald en duchaine.
 
Laatst bewerkt:
CKD is ook al flink bekritiseerd geweest... tenslotte zijn er grote gelijkenissen en dan maken die kleine veranderingen ook bitter weinig uit.

Ik kan me trouwens niet herinneren dat je Keto t.o. mij verdedigt hebt. De eerste keer dat ik ermee in aanraking kwam is toen Patrick 2 in een thread daarover 2 pagina's van bb.com op dff poste. Daarna heb ik daarover heel veel gelezen op bb.com en van lyle mcdonald en duchaine.
Dan moet je die thread eens goed nalezen, ik was de enige samen met Patrick die keto verdedigde..jullie visten enkel en waren zeker niet pro keto.

Punt blijft dat je veel te gemakkelijk iets aanneemt, zoek niet enkel over + punten met keto maar ook over - punten.
 
Ik vind het geen kleine veranderingen T, maar juist een heel belangrijke.

Hier is die thread waar het voor mij begon.
[Link niet meer beschikbaar]
Ik zie zo gauw niet iets dat jij het keto t.o.v. mij verdedigt. Keto voor bb wist ik toen nog niet zoveel van af, maar 2de reply is van mij waar ik al aangeef het interessant te vinden. Had alleen nog mijn vraagtekens. Daarna aardig wat gelezen.
Punt blijft dat je veel te gemakkelijk iets aanneemt, zoek niet enkel over + punten met keto maar ook over - punten.
en zou je 's een keer met deze dooddoeners kunnen kappen?
 
Originally posted by Shadow
Een zeer regelmatig terugkerend onderwerp is het keto dieet......
Er zijn hier zeer velen aanwezig die "believers" zijn, en dit dieet erg hypen en zo ongeveer tot levensmotto hebben verheven.
Gelukkig zijn er ook nog tegenstanders te vinden....waaronder ik.
Ik heb het zelf geprobeerd, en vond het helemaal niks:

Er is maar een soort wedstrijd dieet. Dat bestaat uit keto afwisselend met carb ups. De bedoeling is dat je eerst alle glycogeen uitperst. Dat wil zeggen minder dan onderhoudscalorien en heel weinig koolhydraten. Epinephrine verhoogt, glycogeen wordt opgebruikt, geen glycogeen, cortisol verhoogt en je verbrand eiwitten en vetten. Voornamelijk vetten. Naarmate vetpercentage daalt daalt ook het leptine niveau. leptine zet de rem op vetverbranding en verbrand eiwitten : spierverlies. Op dat moment doe je een dag of twee carb up. Glycogeen is aangevuld en leptine is terug hoog. Nu begin je opnieuw, maar omdat je nog steeds zeer weinig calorien eet, gaat er nu wat meer van, en dan nog wat meer en zo verder.
 
Originally posted by ErEf
Ik vind het geen kleine veranderingen T, maar juist een heel belangrijke.

Hier is die thread waar het voor mij begon.
[Link niet meer beschikbaar]
Ik zie zo gauw niet iets dat jij het keto t.o.v. mij verdedigt. Keto voor bb wist ik toen nog niet zoveel van af, maar 2de reply is van mij waar ik al aangeef het interessant te vinden. Had alleen nog mijn vraagtekens. Daarna aardig wat gelezen.
en zou je 's een keer met deze dooddoeners kunnen kappen?
Ok , jij wist er weinig van en wateengedoe sprak me vierkant tegen , als het dat is wat je wil horen. :grumble:
Verder als ik zeg dat je mening vrij eenzijdig is dan is dat geen dooddoener maar iets wat ik wel meer ondervind (niet alleen bij jou trouwens).
Je kan nog 100 boeken lezen over het keto dieet, maar als die boeken allemaal van voorstanders zijn dan is je kennis nog zeer beperkt imo.
En als je dan mij wil ompraten met mooie verhaaltjes uit die boeken, ik heb ze ook gelezen, wees gerust én de tegenstanders.
Het zogezegde keto dieet dat voortkomt uit wat Atkins bedacht zie ik zeker anders. Omdat hier meer over nagedacht is, maar de grote lijnen zijn niet veel veranderd en ik weet dat er zeker andere, gezondere en meer aangename alternatieven zijn om te diëten voor de gewone man die overigens op lange termijn beter en langer vol te houden zijn.
Dit heb ik al met verscheidene diëtisten via e-mail besproken en op dat vlak zijn ze het roerend eens: dit dieet is veel te streng en voor de meeste mensen niet haalbaar, vooral niet op lange termijn. Ook op vlak van gezondheid valt er wat te zeggen, want veel dierlijk vet (toch de voornaamste bron) bevat veel cholesterol en verzadigd vet wat overduidelijk de oorzaak is van vele gezondheidsproblemen in de beschavingslanden.
Het wedstrijd dieet bij de bodybuilder hoeft voor mij ook niet volledig hetzelfde te zijn als het keto dieet. Er zijn enkele belangrijke punten die gevolgd moeten worden, maar die vind je terug bij elk ander dieet.
Mijn standpunt is, en zal altijd blijven dat extreme zaken nooit goed zijn. Wees matig in alles en leef gezond, dan kom je veel verder in je doelen. :)
 
Originally posted by admin
Dan moet je die thread eens goed nalezen, ik was de enige samen met Patrick die keto verdedigde..jullie visten enkel en waren zeker niet pro keto.
Klopt wel dat ik niet pro-keto was iig, achteraf gezien, bleek dat voor 99% te zijn doordat ik ketose met ketoacidose verwarde, wat diabetici kunnen hebben en wat zeer slecht voor de hersenen is.
 
Back
Naar boven