AndroidHealthClinic

Keto OR not ?

  • Topic starter BigK
  • Startdatum
  • Reacties 3
  • Weergaven 718
  • Volgers 0

Bezoekers in dit topic

BigK

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
19 nov 2002
Berichten
580
Waardering
0
Zijn hier nog mensen die een Keto-voedingsgewoonte hebben ? Wat zijn de ervaringen ? Of toch maar beter een klassiekvoedingsstramientje volgen ?
 
ik zit nu zelf redelijk laag in mn kh. enkel voor t trainen (50 gram havermout)en na t trainen (shake met dextrose) en postworkoutmaaltijd (100 gram groente) neem ik kh.

sinds vandaag prober ik ook bij t ontbijt mn kh zo goed als te skippen. nam eerder ook 50 gram havermout, maar ff kijken hoe me dit afgaat.

op niettrainingsdagen denk ik dat ik alleen mn ontbijt 50 gram havermout neem.

in t weekend doe ik dan kh laden.

Ik moet zeggen dat t me aardig goed bevalt, maar dit kan je in mn ogen niet meteen doen. eerst cal inname minderen en eenmaal gewend ben ik over gestapt op telkens minder kh.

er zijn meerdee links hier te vinden erover. gebruik de zoekfunctie maar. zal zelf mn eigen schema neerzetten en een andere nutige link waar je wel wat aan kan hebben

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7008

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7546
 
Noch keto, noch klassiek. Heb wel keto gedaan (zie mijn posts hierover... makkelijk zat te vinden met keto als trefwoord.

Eindconclusie: eet vnl. eiwit en vet, zorg genoeg groenten binnen te krijgen en vul aan met KH al naar gelang je energiebehoefte is (dus veel KH bij zware inspanning, weinig bij geen/lichte inspanning). Dit doe ik vooral omdat ik dan niet te veel hoef te gaan wegen en me niet aan junkfood ga vergrijpen.. zo gedisciplineerd ben ik niet.

KH haal ik vnl uit fruit, ook wegens de uitstekende anti-oxydantia die daarin zitten.. er kleven wat nadelen aan fructosegebruik, maar die wegen niet op tegen de voordelen, vooral niet als je het fruit vnl. 's ochtends eet.

Espi
 
Mijn ervaring met keto en afgeleiden: werkt goed, maar is vaak te extreem. Je kunt hetzelfde makkelijk op een andere(gemakkelijkere) manier bereiken. Zeker als je het podium nog niet op hoeft dan is het niet nodig.
 
Back
Naar boven