AndroidHealthClinic

KETO questions

Bezoekers in dit topic

SupaFlex

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
25 okt 2007
Berichten
115
Waardering
3
Lengte
1m85
Massa
83kg
Vetpercentage
19%
Beste mede-forummers,


Ik zit met een vraag voor de KETO experts...

Ik ben een man van 33j, 183cm groot en weeg 84kg. Volgens mijn weegschaal ergens rond de 17%-18% BF

Ik ben al ongeveer 4 weken bezig met het KETO dieet waarvan al 3 weken in ketose (ik prik dagelijks bloed). Zit steeds tussen de 0.8mmol/L en de 3.0mmol/L.

Ik heb zelf mijn voedingsschema opgesteld en ik probeer niet meer dan 1570kcal te eten per dag. Is weinig maar ik wil snel vooruitgang boeken, houdt me gemotiveerd.

Mijn macro's zijn 120g eiwit, 110gr vet en 25gr carbs (of minder, ik probeer zo min mogelijk carbs te eten). Ik houdt er rekening mee dat vet meer kcal geeft per gr dan carbs of eiwit.

In het begin verliep alles moeiteloos en ik verloor gewicht (wsl grotendeels water door geen carbs), had meer energie... Maar nu stagneert het zowat, terwijl ik nog steeds cal tekort heb...
Ik ben van 86kg naar 83.1kg gegaan en nu terug naar 84kg en soms terug wat meer. :s

Iemand ervaring hiermee? Even doorbijten of toch iets veranderen? Een mede-KETOer zei me om meer (vet) te eten en de kcal niet te tellen maar nu kom ik dus weer bij...

Ik haal meeste vet uit avocado, ei, kaas, vlees, grasboter, noten, olijfolie, vis, lijnzaadolie....

Ik probeer een 3-tal keer per week te trainen, laatste weken 1u cardio (fietsen aan +30km/u aan hartslag 150-160) daarna uurtje kracht). Bedoeling is om BF te laten zakken, niet zozeer om massa te kweken natuurlijk :-)


Alvast bedankt voor de tips!

Gr
 
Minder kcals eten dan je nu doet
 
wat was je gewichtsverloop de afgelopen 4 weken?
Je bent net 4 weken bezig....
 
Veinsta : eet nu rond de 1570kcals... Kan moeilijk nog minder eten of ik moet vasten .

marina1975 : zoals aangegeven ben ik van 86kg naar 83,1kg gegaan maar nu stijg ik terug beetje bij beetje... Akkoord laatste 3dagen tel ik kcals niet meer goed na omdat er me werd aangeraden om mijn kcals vet te verhogen en zo de ketose te 'boosten'. Meer vet uit noten en avocado... Ik eet nog steeds minder dan 2000kcal.

Ik zit nog steeds in ketose maar kom bij en weegschaal geeft aan dat BF gelijkt blijft en zelfs lichtjes stijgt.

Gr
 
Te laag gestart? Niet afvallen is te veel eten.
 
hoeveel ben je afgevallen per week.
Per dag kan je zo al 1-2 kg schommelen.

In t begin daal je vooral in vocht. Dus daar zit mogelijk de dagelijkse schommeling al bij.
Dus bekijk het verloop per week... niet per 1 a 2 dagen.

vet% meting op een weegschaal is niet accuraat...
 
1ste week 2.1kg verloren
2de week 800gr verloren
3de week 200gr verloren
Bezig aan 4de week...
 
Verloop gaat prima
Trek T eerst nog 2 weken door.
Dan kijken hoe T gaat
 
Oke... Ik had gewoon meer 'effect' verwacht daar dit toch 1 vd meer extremere diëten is...

Ik post eventueel eens mij voedingsschema als ik meer tijd heb... Misschien ligt het daaraan.

Gr
 
Meer eten en de kcals niet erbij tellen? Wat is dat voor een advies dan :emo:

Cardio toevoegen of minder eten, het is gewoon kcal in < kcal uit = afvallen
 
Voorbeeld van hoe mijn voedingsschema er uit ziet:

Ontbijt

4 eieren met 125gram spek en 5gr grasboter
of
shake: 270ml kokosmelk, 10ml lijnzaadolie, 10ml mct olie, 10gr cacaopoeder en 10gr grasboter


Lunch

200gr gehakt, 200gr spinazie en 50gr cheddar, 5gr olijfolie
of
200gr gerookte zalm met groenten
of
200gr kip met 5gr grasboter en 200gr groenten (komkommer, spinazie...)

Tussendoortje

30gr pecannoten


Avondeten

2 avocado's, 5gr olijfolie, 300gr komkommer
of
oude kaas

Dagelijks goed voor 1570kcals

Ik doe 3x per week cardio voor mijn KT


Net terug van een langweekend, geen weegschaal voorhanden, wel redelijk clean gegeten. Veel avocado's, vette vis, vlees, eieren...
1 biertje, voor de rest water...

Veel gegeten maar veel bewogen ook.

Bij thuiskomst nog steeds in ketose (0,3 wat niet veel is)

Deze morgen +2kg :s :s :s


Misschien ben ik beter af met een ander dieet of scheelt er echt iets aan mijn voedingsschema?
Ikzelf heb de indruk dat ik echt niet veel eet...

Gr
 
Je valt niet af door keto maar door een energie tekort.
 
Veinsta : weet ik ook wel, waarom denk je dat ik mezelf op 1570kcal zet?! :rolleyes:

Ik had wel meer effect verwacht van het 'in ketose zijn'...
 
Het is in principe heel simpel, als er niets geks met je lichaam aan de hand is, that is. Namelijk: als je minder eet dan dat je verbruikt, slank je af.
Je bent tot nu toe de eerste 3 weken prima afgevallen. Ik zou me dus niet op één dag gaan baseren waarbij je gewicht misschien wat hoger is dan verwacht. Het gaat uiteindelijk om de trend.

Wat me wel opvalt is dat je echt keiweinig groente eet. Hoe zit het met je stoelgang? Ik eet standaard 600 gram groente en merkte toen al duidelijk verschil door het vezeltekort.
Verder wil ik je er nog even aan herinneren dat een glas bier al gemakkelijk 7 gram koolhydraten bevat, dus het lijkt me niet echt verstandig om dat te nuttigen.

Ten slotte vind ik echt dat je op een belachelijk laag kcalbudget staat. Ik weeg 15kg minder en zit op 1800kcal. Sport je er ook naast? If so, dan lijkt het me al helemaal belachelijk laag, maar goed. Dat moet je natuurlijk zelf weten.
 
ScumbagAnnie : Ik let inderdaad beetje op met groenten daar er steeds wat carbs in zitten... :-)
Met de stoelgang geen probleem, merk wel wat verschil maar nog geen klachten :-).

I know, het was een kleine cheat in een ganse maand, heeft me wel gesmaakt :-).

Ik heb de 'uitdaging' nodig, daardoor dat ik mezelf op 1570kcal zet, Ik sport 3maal per week waaronder 3u stevige cardio/week en 3u KT/week.
Daarnaast wandel ik nog nu en dan met de kids :-)

Scheelt er misschien iets met de voeding waaruit ik mijn vetten haal?

Gr
 
Waarom doe je eigenlijk keto?
Afvallen is heel simpel. Minder kcal eten dan je verbruikt. Wanneer je in ketose gaat zal je in de eerste week wat vocht verliezen waardoor je in de eerste week vrij snel gewicht kwijt bent. Daarna zal het niet meer zo snel gaan.
Als je niet meer afvalt eet je of te veel of je houdt je voeding niet consequent bij en krijgt onbewust toch meer kcal binnen dan je bedoeling is. Dit is in 99,9% van de gevallen de oorzaak.
 
:exactly:

Het kan niet dat je op 80kg lichaamsgewicht icm 6 uur sporten per week en wandelen met je kinderen niet opvalt op 1500kcal, dat is ongeveer de helft van onderhoud.
 
Steks : ik houd alles (quasi) perfect bij in MFP. Soms is het iets meer dan 1570kcal, soms iets minder... En met 'iets' bedoel ik 100-200kcal maximum!

wovano : het leek me een leuke uitdaging. Verleden jaar een 'gewoon' dieet gevolgd en ik 3maanden tijd 17kilo verloren... Wou kijken of keto mijn BF sneller kon laten zakken...

Gr
 
Volgens mij ben je bezig met een crashdieet, dat terzijde: vergeet niet dat het afgelopen weekend heel warm was hé. Praktisch iedereen stijgt in dan gewicht in verband met het vocht vasthouden. Nooit je plan aanpassen op basis van 1 incident. Als de gehele lijn straks vlak blijft, dan moet je je plan gaan aanpassen (en dat gaat verdomd moeilijk worden aangezien je nu al aan het crashen bent).
 
Back
Naar boven