MuscleMeat

Keto

Bezoekers in dit topic

Robinvnw

Novice
Lid geworden
3 jan 2016
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
76kg
Goedeavond,

Ik ben nu een jaar serieus aan het trainen met een voedingsschema. Ik ben 1,84 en het afgelopen jaar van 79 kilo op 11% naar 85 kilo met 14% gegaan. (Gemeten met een 4 puntsmeting op de sportschool door dezelfde persoon)

Nu vond ik op internet deze informatie over het keto dieet:

"Normaliter haalt je lichaam energie uit koolhydraten, bij een gebrek hierin haalt je lichaam energie uit een andere bron, namelijk lichaamsvet."

Zou dit dan betekenen dat als je dit dieet op onderhoud uitvoerd je je vetpercentage kan laten zakken maar wel je spiermassa kan behouden of werkt dit simpelweg niet zonder calorie tekort?

Bij voorbaat dank!
 
Mja.. uiteindelijk gaat het erom of je in een calorie tekort zit. Je hebt aan 2-2,5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht genoeg om je VVM zo goed mogelijk te beschermen. Daarnaast is 1gram vet per kilo lichaamsgewicht genoeg om je hormoonhuishouding op orde te houden.

Als je dan heel weinig calorieën gaat eten, zul je waarschijnlijk te weinig caloriën binnen krijgen en ga je niet alleen vet maar ook spiermassa verbranden. Ik denk niet dat je er heel veel verschil mee zult merken, behalve dat heel weinig koolhydraten vaak invloed gaat hebben op je energieniveau (sloom gevoel enzo) en humeur.
 
Laatst bewerkt:
Keto is een top dieet, alleen mentaal is het erg zwaar. In de KUT fase, dat is de eerste twee weken. Is het echt super pittig. Maar het resultaat is altijd wel nice.
 
Back
Naar boven