MuscleMeat

Ketodieet en menstruatie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

lamemi

Novice
Lid geworden
18 feb 2013
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
58kg
Hallo allemaal,

Sinds twee weken ben ik bezig met een ketodieet. Dit gaat in principe prima, alleen ik merk dat mijn menstruatie ontzettend veranderd. Ik ben namelijk gewoon aan de pil en heb continu last van doorbraakbloedingen. Is dit een mogelijke bijwerking van het dieet? Of moet ik me zorgen maken?
 
Nee klopt mijn vriendin heeft dat ook op een ketodieet, menstruatie is veel heftiger (ook zij is aan de pil).
Dus geen zorgen maar leuk is het niet.
 
Ja joh, geen zorgen maken. Het is volstrekt normaal dat je bloed wanneer dat niet hoort, dat is juist gezond. Word je alleen sterker van.
Ik zal mijn intense haat jegens keto-dieten voor me houden, maar in jouw schoenen zou ik er direct mee stoppen en een zinnger en vooral gezonder eetpatroon kiezen.
 
Keto is niks. ( vind ik)
Zodra je stopt zal je menstruatie weer normaliseren.
 
Ja joh, geen zorgen maken. Het is volstrekt normaal dat je bloed wanneer dat niet hoort, dat is juist gezond. Word je alleen sterker van.
Ik zal mijn intense haat jegens keto-dieten voor me houden, maar in jouw schoenen zou ik er direct mee stoppen en een zinnger en vooral gezonder eetpatroon kiezen.

helemaal eens
 
Ik heb een tijd terug hetzelfde als jij gehad behalve dan dat ik geen ketodieet deed, maar dus ook dat m'n hele hormonale huishouden ****ed up was.
Ben bij de huisarts geweest en een uitgebreid bloedonderzoek gehad waar niks uit kwam.
Conclusie van de arts was dat t simpelweg te maken heeft met je lijf wat in de "war" is en zich vanzelf weer gaat normaliseren, indien ik er echt last van had dan wilde ze wel hormonen voorschrijven om de boel een handje te helpen.
Dit kan komen door een veranderd eetpatroon of gewichtsverlies.
Aangezien ik daar geen behoefte aan had ben ik gestopt met anti-conceptie en heb m'n lijf de kans gegeven om zich te herstellen, ben nu een half jaar verder en ik heb nergens last van.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er bij jou niks aan de hand kan zijn maar het hoeft niet per se iets te maken te hebben met je keto, t kan daadwerkelijk komen doordat je aan het afvallen bent.
Als je stats kloppen dan zou ik er persoonlijk voor kiezen om op onderhoud te eten en niet verder te zakken in gewicht.
 
Waarschijnlijk omdat je vrij laag in gewicht zit. Bij mij stopt het al rond 49kg. Hoezo ga je met zulke stats keto doen?
Als je niet vertrouwd langs dokter gaan.
 
Ketodieet?? met 1m79 58kg.....wat dacht je ervan om te gaan eten...

dit is toch echt een bodybuilding forum??? of zit ik op het skinnyfat forum...

ja sorry hoor maar ik hoop echt voor je dat je grote voeten heb want anders kan je tijdens een zuchtje wind niet eens naar buiten...
 
Back
Naar boven