Fitness Seller

ketogeen dieet

Bezoekers in dit topic

Pat Bateman

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
29 nov 2004
Berichten
50
Waardering
0
Hoi, ik loop met het idee rond om na mijn bulk fase te cutten met een ketogeen dieet (a la atkins, veel vet en proteïne, geen carbs) is dit een goed idee om te cutten en zoveel mogelijk spiermassa te behouden? of kan ik beter gewoon klassiek 500 cal carbs op een dag laten staan?
 
test?
ik zou voor de +500 gaan, heb van atkins nie veel goeds gehoord.
 
tsja is nogal een omstreden methode

zou gewoon iets onder je behoefte gaan zitten :)
 
Het verschilt enorm per persoon en per lichaamstype... Naar mijn weten is er niemand die op absoluut zonder carbs kan functioneren.. echter als je max 50-70 carbs per dag nuttigt, dan gaat het bij sommige mensen wel goed !!! Je zult altijd iets met je carbs ten opzichte van eiwit ratio moeten doen om geaccelereerd vet te verliezen, maar om nu te zeggen ketogenen is the way to go... Je kunt het uitproberen, maar verminder dan je carbs gewoon geleidelijk en kijk hoe je lichaam daar op reageert. Zodra je merkt dat je eventueel massa aan het verliezen bent en je trainingen worden ineens veel zwaarder voor je gevoel en je voelt je moe en futloos, dan zit je te laag in carbs. ;)
 
Ketogeen dieet werkt, er is daar al onderzoek achter gedaan.

Trouwens, doordat je veel vet eet gaat je testosteron ook omhoog.

Tuurlijk zullen je trainingen zwaarder worden de eerste tijd, je lichaam moet zich aanpassen. Maar als je volhoudt loont het wel en desnoods pak je nog een supplement om meer energie te hebben, maar aan de carvs zitten zou ik niet doen. Voordat je hieraan begint moet je je grondig informeren en dan zal alles wel goed verlopen.
 
Heeft er iemand toevallig een goeie nederlandse (eventueel engelse) tekst waar het cutten met keto beschreven wordt ?
 
op bodybuilders.com staan wel artikelen over ketogene/atkins dieëten, moet je zoeken op ketogenic of atkins. Maar op een ketogeen dieet eet je inderdaad wel carbs, zo'n 30-50 gram. maar ik vraag me dus nog af bij welk dieet je het minst spiermassa verliest. Zijn er misschien mensen die er zelf direct ervaringen mee hebben?
 
Als je echt serieus bent over het ketogeen dieet, dan zou ik het boek van Dan Duchaine aanschaffen... Body Opus. Daar staat het hele low-carb gebeuren beschreven met re-feeds etc. , niet voor watjes :D
 
Ik zou niet een standaard ketogeen gaan doen, maar eerder een CKD of TKD dieet (dus met KH-refeeds). Wellicht zelfs UD-2 (wat een soort van vervolg is op body-opus, maar dan voorzien van wat modernere inzichten)
 
The Hoste zei:
Ketogeen dieet werkt, er is daar al onderzoek achter gedaan.

ik zie weer allerlijk moeilijke opmeringen aankomen hier met refeeds en weetikveel allemaal...

weet je waarom een ketogeen dieet werkt? omdat eiwitten eetlust meer remmen dan KH/Vet. Mensen die een atikinsdieet volgen eten OOK minder

ENERGIIEEEEBALLAAAAAAAAAAANSSSSSSSSSs
 
yep belikewater, 'k zag het gisteren in een documentaire
 
Het is niet zuiver en alleen energiebalans, er zijn nog een paar interessante dingetjes als je in keto raakt, maar zonder een calorietekort zul je niet afvallen, dus het is wel het allerbelangrijkst aan welk "dieet" ook. Nou, misschien is het feit dat een dieet makkelijk te doen is NOG belangrijker, want zo houden mensen het doorgaans vol. Nu zijn we hier niet van die watjes, maar alle beetjes helpen wellicht.
 
Back
Naar boven