1. Ontzet Notitie

Ketogeen dieet

Discussie in 'Voeding' gestart door Crucial, 17 dec 2018.

MuscleMeat to webshop

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. Crucial

Crucial Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    3
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m77
    Massa:
    80kg
    Vetpercentage:
    15%
    Hoi dbb’ers.
    Ik ga cutten op een ketogeen dieet.
    Maar vraag me af hoe ver kan je gaan, mijn doel is 6-7% dus echt de contest look zoek ik.
    Wat info ik weeg 80 kilo en heb zeker 15% bf op 1,77m.
    Heb niet veel spiermassa maar wil eens cutten en zien hoe ver ik kan gaan.
    Ik ben van plan om 2600kcal te eten bestaande uit eieren, Goudse kaas, kwark en kipfilet.
    Maar mijn vraag is hoe pak ik dit aan? Ik ben van plan om mijn kcal inname te verminderen wanneer ik afval maar is dit nou het goeie idee?

2. imnewhere

imnewhere Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    956
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    72kg
    Wat denk je? Ga je dat volhouden? Langer dan 2 maanden op enkel eieren, Goudse kaas, kwark en kipfilet leven?

3. Crucial

Leuk Bevonden:
    3
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m77
    Massa:
    80kg
    Vetpercentage:
    15%
    Wat stel jij voor dan? Ik kan altijd switch naar tonijn in blik of andere vissoorten bakken. Biefstuk etc..
    en of ik het ga volhouden hangt af als het afvallen goed vooruit gaat.

4. Kevin95

Kevin95 Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    412
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    87kg
    Waarom heb je precies voor keto gekozen?

5. Crucial

Leuk Bevonden:
    3
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m77
    Massa:
    80kg
    Vetpercentage:
    15%
    Het is de eerste keer dat ik cut. Heb een dik jaar gebulkt en kwam van 60 kilo graatmager tot nu 80 kilo met 15% bf. Ik heb gebulkt op 3500 kcal sinds het begin van mijn training. En nu zoek ik een manier om te cutten en dacht dat keto een goeie manier zou zijn om te starten. Zou ik dan toch beter low carb dieet gebruiken?

6. imnewhere

Leuk Bevonden:
    956
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    72kg
    Ik zou meer variatie voorstellen, maar daar kom je nu zelf al mee.

7. Kevin95

Kevin95 Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    412
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    87kg
    Imho heeft keto geen toegevoegde waarde binnen bodybuilding, om bijna ontelbare redenen. Keto is absoluut niet iets waar je als beginner zomaar mee kan starten aangezien er vreselijk veel details, haken en ogen aan hangen. Lees eens de voedingsstickies door hier op het forum, daar vind je genoeg informatie over hoe je op een verstandige manier kan cutten.

imnewhere vindt dit leuk.
  8. marina1975

marina1975 Never give up! Elite Member

Leuk Bevonden:
    8.106
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m68
  9. Jwdoetookmee

Jwdoetookmee Monstrous Giant Elite Member

Leuk Bevonden:
    5.780
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    100kg
    Vetpercentage:
    6%
    Zat nadelen te noemen voor keto wat shape en prestaties betreft en nauwelijks tot geen voordelen

Pren en Japio vinden dit leuk.
  10. Mi_St

Mi_St Cool Novice

Leuk Bevonden:
    134
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m91
    Massa:
    85kg
    "100% Keto" ga je niet blij van worden tijdens trainingen... Dan ga je je Koolhydraten echt missen en dat vindt je energielevel, kracht en opgebouwde spiermassa niet leuk! Keto past beter bij duursporters. Daarbij spreek je een stuk minder je glycogeenvoorraad (Die wordt opgebouwd uit koolhydraten uit je voeding) aan en kun je op vetten een heel eind komen. Tijdens krachtsport heb je glycogeen echter hard nodig om je spieren optimaal te laten presteren. Dit heeft te maken met de verschillende energiesystemen. Een beschrijving van de de 3 verschillende energiesystemen om een idee te krijgen waarom Keto niet echt goed past bij Krachttraining: http://www.optimaalsporten.nl/training/verschil-tussen-aerobe-en-anaerobe-training.asp

Ik heb Keto een tijdje geprobeerd en de kilo's vlogen eraf. Wat je voornamelijk in het begin verliest is vocht... Ik ben droger geworden, maar zie in de spiegel ook minder spiermassa (Zal ook deels vocht zijn, maar ook zeker spiermassa!).
    Ik ben nu mijn koolhydraten weer aan het opvoeren om vetvrije spiermassa op te bouwen. Dan zullen de krachtgains ook weer op gang komen verwacht ik...

Bij mijn volgende cut ga ik het wel anders doen... Ik wist van te voren dat Keto alles behalve optimaal zou zijn voor kracht en spierbehoud, maar het gaf mij visueel gezien wel heel snel resultaat. Kracht ben ik amper verloren! Bij mensen die een stuk meer spiermassa hebben dan ik zal krachtverlies zeker duidelijker aanwezig zijn. Ik heb nog Noobie gains ;)

Het eten van wat meer vetten om je koolhydraatinname te verminderen kun je uiteraard wel gewoon gebruiken in je cut:

Als je voedingsschema in je bulk bestond uit onderstaande standaard verhouding:
    2-2,5 gr eiwit per kg bw
    Min 1 gr vet per kg bw
    Rest kh

En je deze verhouding ook eet in je cut. (waarbij je onderaan de streep minder kcal eet) Dan zul je een stuk minder koolhydraten eten. Als je daarnaast je vetten wat opvoert en je koolhydraten timed tov je trainingen dan heb je voldoende kracht/energie tijdens je trainingen, verlies je niet teveel kracht/spiermassa en is de cut waarschijnlijk een stuk makkelijker vol te houden...

Er staat genoeg online geschreven over diverse manieren van Keto. Ook manieren van Keto die beter passen bij krachttraingin. Google is your best friend!

11. imnewhere

Leuk Bevonden:
    956
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    72kg
    Als je rustig gaat joggen wel, maar als je een duursportATLEET bent die wil presteren, is je glycogeenvoorraad alsnog erg belangrijk!

12. Stefanovich

Stefanovich Monstrous Giant +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    1.391
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    Massa:
    88kg
    Vetpercentage:
    12%
    Als het niet voor medische doeleinden is zou ik zelf nooit keto doen. Gewoon je eetpatroon aanpassen en rustig aan droger worden.

Ik heb zelf ook van alles probeert, fasting/keto/Atkins etc maar voor mij werkt een dieet niet.

Laatst bewerkt: 21 dec 2018
    marina1975 vindt dit leuk.
  13. Mi_St

Mi_St Cool Novice

Leuk Bevonden:
    134
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m91
    Massa:
    85kg
    Off-topic:
    Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van bijv. triatleten, ironman lopers en top-wielrenners die de laatste jaren hebben ge-experimenteerd met Keto en bijzonder goed hebben gepresteerd... Het "Heel veel pasta eten!" doen deze sporters niet meer, en die doen meer dan rustig joggen.

14. imnewhere

Leuk Bevonden:
    956
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    72kg
    Lijkt me sterk. Met uitgeputte glycogeenvoorraden ga je geen marathon in 2:05 lopen.
    Ik ben wel benieuwd naar concrete voorbeelden van topprestaties van duursporters in ketose.

Aragon heeft het hier ook over "continuous or intermittent high intensity efforts". Dus ook duursport op hoge intensiteit.

Laatst bewerkt: 21 dec 2018
  15. Crucial

Leuk Bevonden:
    3
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m77
    Massa:
    80kg
    Vetpercentage:
    15%
    Wat werkt wel dan bij jou? Vroeger at ik heel weinig soms geen 1500kcal per dag en viel nochtans ook niet af. Nuja wel zonder te sporten dan.

16. Stefanovich

Stefanovich Monstrous Giant +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    1.391
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    Massa:
    88kg
    Vetpercentage:
    12%
    Ik heb vorig jaar een eetschema laten opstellen door mijn coach, hierin at ik meer dan in al mijn vorige cuts terwijl ik wel droger werd (en makkelijker) dan alle jaren ervoor. Ik noem dit geen dieet omdat het voor mij gewoon anders leren eten was. Gerechten die ik nooit had gegeten maar wel erg lekker en voedzaam zijn. Daarnaast wel 5 dagen per week trainen en drie keer per week een half uur cardio.

Dit is ook gewoon makkelijk vol te houden en behoeft geen crashen.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie