MuscleMeat

Ketose en cola light?

Bezoekers in dit topic

Metalwolfje

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 jun 2008
Berichten
59
Waardering
4
Lengte
1m66
Massa
50kg
Cola light (lemon) bevat geen koolhydraten, dus haalt je niet uit ketose.
Toch zeggen ze dat het beter is geen cola light te drinken in de ketose omwille van de aspartaam.
Het haalt je niet uit ketose, wat is er dan nefast aan?
Verbrand je dan minder snel vet?
Kan één blikje cola light lemon per dag tijdens de ketose volgens jullie kwaad?
 
Daarnaast verliest de stof zijn zoetheid na verloop van tijd doordat de stof niet stabiel is. De bij het verval ontstane stoffen zijn smaakloos en beïnvloeden de smaak van het product niet. De stoffen die daarbij ontstaan kunnen echter wel andere gevolgen hebben voor het menselijk lichaam; zie daarvoor verder onder metabolisme. In dranken zoals cola en andere koolzuurhoudende en zure frisdranken is de stof tot een half jaar houdbaar.

Metabolisme

Aspartaam is een dipeptide en wordt, net als andere eiwitten, door de spijsverteringsenzymen (peptidase en esterase) afgebroken. Het wordt in de aminozuren asparaginezuur en fenylalanine omgezet. Deze aminozuren komen ook in eiwitten in het dagelijks voedsel voor in combinatie met andere aminozuren. Het aspartaat (de geïoniseerde vorm van asparaginezuur) wordt snel gemetaboliseerd, zodat deze stof niet in verhoogde niveaus in het bloed wordt aangetroffen, ook niet bij een excessief gebruik van aspartaam. De verhoging van de concentratie van fenylalanine in het bloed, als gevolg van een hoge dosis aspartaam, is weliswaar meetbaar maar komt niet boven gemeten concentraties na een maaltijd[5].
Bij de afbraak ontstaan ook geringe hoeveelheden methanol, dat geoxideerd wordt eerst tot formaldehyde en dat weer tot mierenzuur.

There u go, het heeft dus wel gelijk invloed op je metabolisme (vetverbranding o.a.) ;)
 
hehe, ben dat artikel vandaag al tegengekomen :)
Maar heeft het nou uiteindelijk een negatieve invloed op de ketose of niet?
Ik weet dat je van aspartaam meer trek kunt krijgen, dat voel ik dan wel, maar ik eet niks.
 
in het toppic Beste Voedsel Documentaire heb ik een stukje gepost over Keto... is denk ik wel leuk om eens te bekijken... gaat je aan het denken zetten over ketose
 
Ik denk niet dat je opeens niet meer afvalt als je een blikje cola light drinkt per dag...
 
Ik denk niet dat je opeens niet meer afvalt als je een blikje cola light drinkt per dag...

Nee dat is ook niet zo... ketose is namelijk onzin..
Keto werkt zo goed vanwegen het hoge gehalte aan eiwit. En door geen Kh's te eten heb je minder snel honger. Dat is alles.
 
Nee dat is ook niet zo... ketose is namelijk onzin..
Keto werkt zo goed vanwegen het hoge gehalte aan eiwit. En door geen Kh's te eten heb je minder snel honger. Dat is alles.
Dat is zo, of je nou in ketose bent, of niet, zolang je minder eet dan je verbruikt val je af..
 
in het toppic Beste Voedsel Documentaire heb ik een stukje gepost over Keto... is denk ik wel leuk om eens te bekijken... gaat je aan het denken zetten over ketose

Heb filmpjes bekeken, heel interessant trouwens.
Alleen die BBC reeks, met die man die al die diëten geprobeerd had en nu in atkins zat,... Ok, je hebt in het atkins vetten nodig, maar moest ik al die vettige dingen in me proppen, ik zou echt misselijk worden. Worsten, hamburger, pakken verschillende kaassoorten, meer boter dan goed voor je is, de gedachte alleen al doet m'n maag keren... Ik eet voor de vetten veel liever haring, makreel of zalm, en niet teveel olie, liefst plantaardige of wat cholesterol-arme boter.
Ik eet tien keer liever 'natuurlijke' vetten dan die gefabriceerde troep.

En ook, al die diëters eten veel te veel, jee, ik eet ook zoveel eiwitten als ik zelf wil, in ketose he, maar dan nog zou ik nooit aan de helft raken van wat zij naar binnen gooien. ja, als je alle dagen dergelijke, enorme hoeveelheden dierlijke vetten eet, dan kan ik geloven dat het atkins dieet op zo'n manier slecht voor je is...
 
Heb filmpjes bekeken, heel interessant trouwens.
Alleen die BBC reeks, met die man die al die diëten geprobeerd had en nu in atkins zat,... Ok, je hebt in het atkins vetten nodig, maar moest ik al die vettige dingen in me proppen, ik zou echt misselijk worden. Worsten, hamburger, pakken verschillende kaassoorten, meer boter dan goed voor je is, de gedachte alleen al doet m'n maag keren... Ik eet voor de vetten veel liever haring, makreel of zalm, en niet teveel olie, liefst plantaardige of wat cholesterol-arme boter.
Ik eet tien keer liever 'natuurlijke' vetten dan die gefabriceerde troep. En ja, teveel van iets is natuurlijk nooit goed...


Idd denk dat keto ook niet echt goed voor je is op de langere termijn. Je mist natuurlijk wel veel vitamines.
 
Laat dat colaa'tje maar voor wat het is :p

Ik drink al meer dan een jaar geen frisdrank meer en moet er ook niet meer van weten, onlangs wegens het niet kunnen weigeren toch een cola light moeten drinken en dat smaakte mij absoluut niet. Zo slecht.

Ik volg trouwens TAD (the anabolic dieet) wat zogoed als hetzelfde is als Ketodieet.

Het is trouwens niet de bedoeling om troep te gaan eten éh :)
Vitaminen haal je ook wel uit je vlees - vis - vezelrijke groenten, maar omdat fruit verbannen is op de low carb dagen heb je inderdaad geen volledig pakket aan vitaminen. Daarom neem ik dagelijks een vitaminensup op de low carb dagen. In mijn refeed komt voldoende fruit aan bod.

grtz
 
Laat dat colaa'tje maar voor wat het is :p

Ik drink al meer dan een jaar geen frisdrank meer en moet er ook niet meer van weten, onlangs wegens het niet kunnen weigeren toch een cola light moeten drinken en dat smaakte mij absoluut niet. Zo slecht.

Ik volg trouwens TAD (the anabolic dieet) wat zogoed als hetzelfde is als Ketodieet.

Het is trouwens niet de bedoeling om troep te gaan eten éh :)
Vitaminen haal je ook wel uit je vlees - vis - vezelrijke groenten, maar omdat fruit verbannen is op de low carb dagen heb je inderdaad geen volledig pakket aan vitaminen. Daarom neem ik dagelijks een vitaminensup op de low carb dagen. In mijn refeed komt voldoende fruit aan bod.

grtz


Ik ga je wijze raad opvolgen ;).
En, heb je al resultaten geboekt?
 
De spiegel geeft allesinds al resultaat aan, maandag een vetpercentagemeter besteld, dus dan kunnen we het nog wat nauwer gaan opvolgen.

Het loopt vlot, een 6kg lichter op 7,5week tijd.
Ik verlies ongeveer een 400gr per week, eerste week wat meer dankzij
het vochtophoud.
Dit door het dieet op te stellen een 200-300Kcal onder mijn onderhoud.
Ik doe voor het moment nog geen cardio buiten mijn KT, maar ga dit wel
gaan invoegen als het wat moeilijker begint te lopen (zal kortelings zijn vrees ik)

Zoals ik het voor de moment volg heb ik er absoluut geen probleem mee om te cutten, op een rustig tempo.
 
Back
Naar boven