MuscleMeat

KETOSE en insuline gebruik

Bezoekers in dit topic

dareal

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
1 mei 2006
Berichten
4.136
Waardering
25
ik weet dat sommige mensen insuline gebruiken in een KETO dieet. soms paar keer 2 iu om sneller in ketose te komen, ander keren meer insuline (10iu) met PROTEIN only maaltijden gedurende de slin activiteit!

kan iemand met ervaring hiermee mischien meer vertellen? weet dat Bigmaus dit gedaan heeft?
 
ik weet dat sommige mensen insuline gebruiken in een KETO dieet. soms paar keer 2 iu om sneller in ketose te komen, ander keren meer insuline (10iu) met PROTEIN only maaltijden gedurende de slin activiteit!

kan iemand met ervaring hiermee mischien meer vertellen? weet dat Bigmaus dit gedaan heeft?

Ja ik heb er ervaring mee.
Zeer moeilijk iig, zou me in die paar dagen niet te druk maken ook.
Beste is om wat dagen vrij te nemen, of ziektedagen op te nemen:D

Wat wil je weten?
 
Ja ik heb er ervaring mee.
Zeer moeilijk iig, zou me in die paar dagen niet te druk maken ook.
Beste is om wat dagen vrij te nemen, of ziektedagen op te nemen:D

Wat wil je weten?


hoe je at en welke momenten je de insuline nam...

bij 10iu injecties zal ik een shitload proteine moeten eten.. en deze halen me dan meteen uit KETOSE doormiddel van gluconeogenisis proces (eiwitten worden omgezet in glucose)

hoe zit dit met 2Iu injects.. waarom zouden die het proces juist versnellen dat je in ketose raakt? dit is me niet duidelijk..
 
hoe je at en welke momenten je de insuline nam...

bij 10iu injecties zal ik een shitload proteine moeten eten.. en deze halen me dan meteen uit KETOSE doormiddel van gluconeogenisis proces (eiwitten worden omgezet in glucose)

hoe zit dit met 2Iu injects.. waarom zouden die het proces juist versnellen dat je in ketose raakt? dit is me niet duidelijk..

die 1 a 2iu net voor een maaltijd, die altijd schoon was natuurlijk.

Dit kan je wel 4 a 5 keer doen.

Maar kerel, je moet je echt koest houden, want als je je druk maakt kan je dus wel een hypo krijgen.
En dan bedoel ik niet een nijlpaard.
 
die 1 a 2iu net voor een maaltijd, die altijd schoon was natuurlijk.

Dit kan je wel 4 a 5 keer doen.

Maar kerel, je moet je echt koest houden, want als je je druk maakt kan je dus wel een hypo krijgen.
En dan bedoel ik niet een nijlpaard.

het moeten geen schone maaltijden zijn..maar juist maaltijden zonder koolhydraten..
 
hoe je at en welke momenten je de insuline nam...

bij 10iu injecties zal ik een shitload proteine moeten eten.. en deze halen me dan meteen uit KETOSE doormiddel van gluconeogenisis proces (eiwitten worden omgezet in glucose)

hoe zit dit met 2Iu injects.. waarom zouden die het proces juist versnellen dat je in ketose raakt? dit is me niet duidelijk..

je bloedsuiker verlaagd daardoor zal je lever ketonen gaan vormen uit vetten...en je zou zeker niet zo snel een hypo krijgen als je zou verwachten..als je juist in ketosis bent dan is de kans op hypo kleiner...ketogeen dieet beschermd je enigszins tegen de hypos van insuline
 
zondag begin ik met mijn KETO dieet. 150 gram vet 150 gram eiwit.

stel ik verdeel die eiwitten over 3 porties van 50 gram. en de vetten verspreid over de dag!

na de training neem in insuline (starten met 3IU humalog) meteen na de injectie 50 gram eiwit, uur later weer 50gram eiwit en anderhalfuur later weer 50 gram eiwit!

en kijken hoe het gaat.. op deze manier komen de proteine waar ik ze hebben wil! (in de spier) en aangezien ik vrij weinig insuline neem zal ik geen hypo krijgen door het gluco...proces!

of kijk ik nu ergens overheen? is beetje theorie van O.a L rea (hij beveelt 600gram proteine aan en 4x10 iu humalog)

aangezien ik aan het cutten ben en slechts 150 gram eiwit eet zal ik het dus bij 1 injectie moeten houden! (al ben ik bang om deze op te voeren tot 10iu)
 
het moeten geen schone maaltijden zijn..maar juist maaltijden zonder koolhydraten..

Het moeten wel schone maaltijden zijn.

Geen shit versta ik daaronder, jij iets anders blijkbaar?

En ja, zonder carbs, maar zover waren we al.
 
Het moeten wel schone maaltijden zijn.

Geen shit versta ik daaronder, jij iets anders blijkbaar?

En ja, zonder carbs, maar zover waren we al.

nee maakt niks uit als er maar geen carbs inzitten..
 
meschien een domme vraag maar waar dient dat dieet voor???
 
meschien een domme vraag maar waar dient dat dieet voor???

een ketogeen dieet dient om snel aftevallen, maar ook om weer snel dikker te worden als je stopt met het dieet..best zwaar dieet om vol te houden, veel houden het dan ook niet vol..en zullen dan na het proberen van dit dieet nog zwaarder zijn dan voordat ze ermee begonnen..
 
een ketogeen dieet dient om snel aftevallen, maar ook om weer snel dikker te worden als je stopt met het dieet..best zwaar dieet om vol te houden, veel houden het dan ook niet vol..en zullen dan na het proberen van dit dieet nog zwaarder zijn dan voordat ze ermee begonnen..

oke thnx ;)
 
BigMacs?
En andere vette prut?

in bigmacs zitten koolhydraten...vetten zal in dit geval dus wel goed zijn..die vormen de ketonen

EDIT (dit onderste is door dikke muis getikt):
Was bij wijze van spreken natuurlijk.

Maar we nemen slin op dit soort momenten, no way dat ik me dan ga wagen aan vetten enzo.
 
EDIT (dit onderste is door dikke muis getikt):
Was bij wijze van spreken natuurlijk.

Maar we nemen slin op dit soort momenten, no way dat ik me dan ga wagen aan vetten enzo.
ok waar wil jij je dan aan wagen..enige wat over blijft zijn dus eiwitten..
 
ok waar wil jij je dan aan wagen..enige wat over blijft zijn dus eiwitten..

Ja wel tijdens die slin injecties idd.
Dus overdag eigenlijk, zodat er savonds nog een keer normaal gegeten kan worden.
 
Lijkt me best link om in een lowcarb dieet aan de insuline tegaan, iets teveel en je raakt volgens mij in coma, of zit ik er nu naast?
 
Lijkt me best link om in een lowcarb dieet aan de insuline tegaan, iets teveel en je raakt volgens mij in coma, of zit ik er nu naast?

Dat klopt, daarom enkel voor de mensen die er ervaring mee hebben.
 
Lijkt me best link om in een lowcarb dieet aan de insuline tegaan, iets teveel en je raakt volgens mij in coma, of zit ik er nu naast?

NO carb zelfs. de eiwitten worden omgezet in glucose door gluco... proces.
 
Back
Naar boven