AndroidHealthClinic

Ketostix (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jwan

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 aug 2006
Berichten
2.823
Waardering
1
Er bestaan teststrips waarmee je kunt testen of je lichaam in ketose is.
Ketose is de bekende reservestand waarbij je verbranding op minimaal wordt gezet. Dit wordt vaak veroorzaakt door lage kh inname.

En omdat ik steeds lager in kh`s ga en toch niet afval wil ik eens kijken wanneer ik nou precies in ketose ga.

Is er iemand al bekend met deze strips en werken ze goed??
 
Er bestaan teststrips waarmee je kunt testen of je lichaam in ketose is.
Ketose is de bekende reservestand waarbij je verbranding op minimaal wordt gezet. Dit wordt vaak veroorzaakt door lage kh inname.

En omdat ik steeds lager in kh`s ga en toch niet afval wil ik eens kijken wanneer ik nou precies in ketose ga.

Is er iemand al bekend met deze strips en werken ze goed??

Je zit op het verkeerde spoor. Eet normaal en verbruik door extra sporten meer dan je eet, danm val je af zonder ketose. Hou je verbranding hoog.
 
Je kunt prima afvallen zonder ooit een dag in ketose te zijn en andersom je valt niet af van in ketose zijn an sich. Kijk maar naar al die atkins-volgers die hun calorieen niet tellen en de hele dag gehaktballen eten en vreemd genoeg niet afvallen. Je kunt zelfs aankomen en in ketose zijn.

Afgezien daarvan schijnen die ketose-sticks prima te werken, maar ketose moet je niet zien als een doel. Afvallen is het doel !

Hoeveel gram KH eet je trouwens per dag ? (inclusief die uit groente en wat al niet)
 
btw: in ketose kom je niet door weinig kh's te eten maar door géén (of hééééél weinig) kh's in te nemen
(voor sommige mensen is een stuk fruit al genoeg om het "in ketose gaan" te beletten!)
 
btw: in ketose kom je niet door weinig kh's te eten maar door géén (of hééééél weinig) kh's in te nemen
(voor sommige mensen is een stuk fruit al genoeg om het "in ketose gaan" te beletten!)

Idd, en daarbij raak je pas in ketose als je glycogeen voorraden zijn uitgeput. Voordat je dat bereikt moet je minimaal 3 dagen geen koolhydraten eten.
 
En dan nog een aanvulling: in ketose kom je als je minder KH eet dan je nodig hebt EN je glycogeenvoorraad gedeplete is... en dat kan soms zijn als je meer dan 150g KH per dag eet. Zolang je maar genoeg lichaamsbeweging krijgt kan je dus zelfs bij hoge KH-innames in ketose komen.

Wat ketose voor je doet:
- vrijwel alle energie uit vet halen
- je eetlust vrijwel volledig wegnemen

Maar idd : het remt op de lange termijn je stofwisseling omdat schildklierhormoonproductie sterk reageert op KH-inname.
Dus die uitspraak over gehaktballen en niet afvallen klopt niet. Het effect van ketose is nl. voor vrijwel iedereen een vrijwel volledig verlies van eetlust en een zeer lage energie-inname. Je zou bijna aan 'force-feeding' moeten doen om te veel te eten als je het vergelijkt met een normale stofwisseling.

Ken anders wel veel mensen die bijv met een standaard matig-hoog KH-dieet niet afvallen bij 1600 kcal. En dan in ketose met dezelfde inname afvallen als een speer: puur door lagere bloedsuikerspiegels! Lagere bloedsuikerspiegel = minder insuline = meer vetverbranding.

En : of je in ketose bent , merk je rap genoeg aan de adem. Daar heb je geen stix voor nodig. Sowieso kan je in ketose zijn en het niet meten omdat je lichaam alle ketonen schoon op maakt.

Wil je snel afvallen: probeer dan eens carb cycling, met idd ketodagen op je lage dagen als je moeite hebt om erg laag in de kcals te gaan en je een natuurlijke & gratis eetlustremmer wilt uitproberen.

Was getekend, uw ketose-expert
 
En dan nog een aanvulling: in ketose kom je als je minder KH eet dan je nodig hebt EN je glycogeenvoorraad gedeplete is...

let wel, leverglycogeen en niet spierglycogeen... groot verschil.
 
Zeker weten? In dat geval is dat vrij makkelijk te bereiken. En even gemakkelijk te voorkomen, inderdaad door een stuk fruit te eten omdat fructose bij voorkeur de leverglycogeenvoorraad aanvult.
 
Ik heb enige jaren terug ongeveer een maand of 2 Atkins gedaan, op dat moment trainde ik overigens (bijna) niet.
Ik gebruikt idd sticks om te kijken of ik in ketose was. Als je hebt geplast dompel je zo'n teststripje in je pies, en kijkt na een minuutje oid welke kleur hij wordt. Dat vergelijk je met de kleuren op het doosje vd sticks en je weet hoe of wat je in ketose zit.
Dat gebeurde bij mij idd na een dag of 2/3 geen kh-inname.
Vergis je overigens niet in gehaktballen, ligt eraan wat de ingredienten zijn (beschuit/gehaktmix) hoeveel kh er in zitten.
Ik viel in ketose super af, werd gewoon mager, verloor zeker veel vet vooral rond mijn middel maar ook veel spiermassa! En dan nog het constant niet/zeer beperkt eten van kh, je went er aan ik voelde me superfit maar het is en blijft eentonig en moeilijk vol te houden.
Mijn advies: forget ketose, eet goed en gezond (niet teveel kh en haal ze uit groente fruit volkorenproducten/havermout ed) met een portie krachttraining en wat lichte aerobe (wandelen/fietsen).
 
kheb vorige zomer een proteine dieet gedaan, hierdoor kom je ook in ketose,
de eerste 2 weken is kh inname=0
na die twee weken snel afvallen is de bedoeling terug je kh inname stil op te bouwen.
en ik heb inderdaad geen enkele keer ketostix nodig gehad om te zien of ik in ketose was, mijn adem zei genoeg :)
 
kheb vorige zomer een proteine dieet gedaan, hierdoor kom je ook in ketose,
de eerste 2 weken is kh inname=0
na die twee weken snel afvallen is de bedoeling terug je kh inname stil op te bouwen.
en ik heb inderdaad geen enkele keer ketostix nodig gehad om te zien of ik in ketose was, mijn adem zei genoeg :)

Welkom op het forum!

Die 2 eerste weken non-carb doen het em meestal wel om in ketose te geraken, als je het wat strikt houdt natuurlijk.
Maar ketostix zijn toch wel handig indien je je wat langer aan je dieet waagt. Zo kan je wat dingen uitproberen en checken of bepaalde zaken je uit ketose halen. Ze kosten ook twee keer nix.

Als je trouwens serieus sport zou ik het proteinedieet laten voor wat het is en eerder CKD of gewoon een low carb dieet volgen. Die proteinedieeten zijn niet bepaald goed voor je spiermassa.

Trouwens tof om te zien dat je de searchfunctie gebruikt maar een bump van 2 jaar is nu ook niet weer niet nodig :p
 
ben der ondertussen ook al een heel tijdje gestopt met proteine dieet, en doe nu low carb
 
Back
Naar boven