Fitness Seller

Kettlebell als ondersteuning voor vechtsport.

Bezoekers in dit topic

Robo007

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
10 feb 2012
Berichten
687
Waardering
22
Lengte
1m78
Bij mij op de fitnessclub hebben ze nu een reeks Kettlebells.
Er komen nog extra toestellen voor functionele- en crosstraining.

Kettlebelltraining is zeer effectief voor vechtsporters. Balans, kracht, explosiviteit,........

Maar nu ben ik op zoek naar beginnersoefeningen. Kreeg al wel een schema maar vind het al eerder voor gevorderden.

Iemand nuttige tips of links voor wat oefeningen?

Wie traint er wel of niet met Kettlebells en waarom?

Heb ze al zien gebruiken in Kickboksclubs.
 
niks mis met gewone deadlifts, die hele kettlebell hype is een beetje commercieel gelul imo, een eeuwenoud stuk speelgoed vanonder het stof gehaald en gemarket als een wondermiddel.

doe maar gewoon je squats, je deadlifts, en nekwerk,
 
niks mis met gewone deadlifts, die hele kettlebell hype is een beetje commercieel gelul imo, een eeuwenoud stuk speelgoed vanonder het stof gehaald en gemarket als een wondermiddel.

doe maar gewoon je squats, je deadlifts, en nekwerk,

Het is weer is wat anders...
 
niks mis met gewone deadlifts, die hele kettlebell hype is een beetje commercieel gelul imo, een eeuwenoud stuk speelgoed vanonder het stof gehaald en gemarket als een wondermiddel.

doe maar gewoon je squats, je deadlifts, en nekwerk,

Commercieel gelul? Voor een vechtsporter?? Meen je niet toch? Kijk eens naar de bewegingen die een bokser/judoka/mma-er maakt tijdens een gemiddeld gevecht. Aan een deadlift of squat zal je niet veel hebben tenzij de tegenstanden op je rug gaat zitten en jij hem omhoog wilt squatten. Gerichtte functionele training is en blijft het beste, en als vechtsporter is dat naast de algehele kracht omhoog gooien zeker ook trainen van het lichaam waarbij veel draai/onverwachte bewegingen gemaakt worden.
 
de onnit.com kettlebell dvd lijkt mij proper materiaal.
 
Bij mij op de fitnessclub hebben ze nu een reeks Kettlebells.
Er komen nog extra toestellen voor functionele- en crosstraining.

Kettlebelltraining is zeer effectief voor vechtsporters. Balans, kracht, explosiviteit,........

Maar nu ben ik op zoek naar beginnersoefeningen. Kreeg al wel een schema maar vind het al eerder voor gevorderden.

Iemand nuttige tips of links voor wat oefeningen?

swings

http://www.youtube.com/watch?v=tVEReOq5Jgs
 
Commercieel gelul? Voor een vechtsporter?? Meen je niet toch? Kijk eens naar de bewegingen die een bokser/judoka/mma-er maakt tijdens een gemiddeld gevecht. Aan een deadlift of squat zal je niet veel hebben tenzij de tegenstanden op je rug gaat zitten en jij hem omhoog wilt squatten. Gerichtte functionele training is en blijft het beste, en als vechtsporter is dat naast de algehele kracht omhoog gooien zeker ook trainen van het lichaam waarbij veel draai/onverwachte bewegingen gemaakt worden.

heb je dit nu echt net gezegd?
dus volgens jouw logica moeten bobsleeers, kogelstoters of speerwerpers ook geen squats of deadlifts doen?
volgens mij heb je ook nog nooit op een mat gestaan, verdad?
 
Het is zeker een goede aanvulling. Die link van bodybuilding.com is dus ideaal voor oefeningen te leren.

Heel wat mma vechters en anderen trainen ermee dus dat zal wel niet voor niks zijn. Maar ik blijf ook op de conventionele manier trainen. Variatie is echt goed voor mij persoonlijk.
 
je moet effe kijken op www.jefit.com, op deze site staan duizenden oefeningen waarbij jezelf kan aangeven wat je niveau is, welk materiaal je hebt en wat je doel is. Zeer handige site en zeker de moeite waard, laat ook effe weten hoe je het uiteindelijk hebt gedaan.
 
Commercieel gelul? Voor een vechtsporter?? Meen je niet toch? Kijk eens naar de bewegingen die een bokser/judoka/mma-er maakt tijdens een gemiddeld gevecht. Aan een deadlift of squat zal je niet veel hebben tenzij de tegenstanden op je rug gaat zitten en jij hem omhoog wilt squatten. Gerichtte functionele training is en blijft het beste, en als vechtsporter is dat naast de algehele kracht omhoog gooien zeker ook trainen van het lichaam waarbij veel draai/onverwachte bewegingen gemaakt worden.

Met squats en deads maak je je hele onderlichaam sterk. In welke positie je ook staat of bent. Heeft niks met een tegenstander omhoog squaten te maken.
Je kan als vechtsporter nooit een gerichte oefening verzinnen voor elke positie, dus gewoon de oefeningen doen die je spieren het meest aanpakken en zo sterk mogelijk maken. Blijf je toch bij squat en deadlift voor het onderlichaam.
Voor bovenlichaam is het misschien wel een toevoeging
 
heb je dit nu echt net gezegd?
dus volgens jouw logica moeten bobsleeers, kogelstoters of speerwerpers ook geen squats of deadlifts doen?
volgens mij heb je ook nog nooit op een mat gestaan, verdad?

Ik had het misschien wat duidelijker moeten verwoorden, Ik heb het over het de beweging die direct gelijk staat aan een beweging tijdens de sport. Hetzelfde als dat je een hockeyer eerder lunges zal zien doen. Ik heb nergens gezegd dat ze niet gedaan moeten worden, ik zeg alleen dat het niet het grootste deel uit moet maken van de training.
 
Dadelijk een training schouders doen waarbij ik enkel de kettlebells ga gebruiken.
 
Bijna iedere pro-mma vechters en strengt en conditioning coaches voor vechtsporten gebruiken kettlebells. Naast gewone krachttraining natuurlijk, want het is een aanvulling. Fedor gebruikte ze al tien jaar geleden. Cristiano gebruikt ze ook.

Kettlebels krijgen een slechte naam vanwege de crossfit flikkers die alle oefeningen verkeerd doen.
 
Ik voel het nu goed in mijn benen. Na gewone training voor schouders heb ik daarna nog pulls en snatches gedaan. Telkens maak je een squat en dat zijn er in totaal dan heel wat. Het is ook een goede core training blijkbaar en scherpt ook wat conditie aan. Voor mij zijn ze voorlopig een blijver.
 
Back
Naar boven