MuscleMeat

Kettler Torso Trainingsbank

Bezoekers in dit topic

Kain

Novice
Lid geworden
18 mrt 2012
Berichten
5
Waardering
0
Zit erover na te denken om deze aan te schaffen. Ben sinds een maandje bezig met trainen en er is nog veel werk aan winkel. Ik heb twee gietijzeren dumbbells, en een Halterstang schroefsluiting 180 cm (30 mm).

Achteraf een beetje spijt dat ik een halterstang van 180 cm heb genomen, neemt toch veel ruimte in en als je wilt trainen moet je veel ruimte vrijmaken. Terwijl 150cm je net niet overal tegen aan loopt. :o Net 30 CM te veel, is ook iets wat ik van veel vrouwen hoor. :D

Maar goed, ik heb nu dus 2 dumbbells van 15 kilo en een halterstang (tot nu toe kan ik er 50 kilo aan schroeven. Ik zit er aan te denken om een halterbank te halen en het liefts eentje waar je veel oefeningen op kan doen en ook eentje die je goed kan opbergen onder je bed. Een fitnesswinkel heeft mij de Kettler Torso Trainingsbank aangeraden. Geen reviews over gezien dus vraag ik mij af of hier iemand er meer vanaf weet.

Dit is de omschrijving die de fitnesswinkel erbij geeft:
Deze trainingsbank biedt een stevige ondersteuning bij het trainen van je buikspieren en bovenlichaam. De leuning van de Kettler Torso trainingsbank is verstelbaar van vlak tot volledig rechtop, zodat je maximale variatie in je oefeningen kan aanbrengen. Voor extra comfort tijdens je oefeningen kun je de voetsteunen individueel verstellen. Dankzij de comfortabele rugsteun, met hygiënische en ergonomische bekleding, heb je voldoende ondersteuning tijdens je work-out. De Kettler Torso trainingsbank kan goed tegen een stootje; de maximale belasting is 130 kg.

Als je de achterste standvoet inklapt verandert de Kettler torso trainingsbank in een buiktrainer met verstelbare hellingshoek. Als je klaar bent met fitnessen kan je de bank inklappen om een hoop ruimte te besparen. De afmetingen van de Kettler Torso trainingsbank zijn uitgeklapt 140x45x120cm en ingeklapt 115x45x18cm(LXBXH).


Mij gaat het bij het trainen niet om hoeveel ik kan gewicht ik kan drukken. Gaat mij bij training om intensiteit en herhaling. Oefeningen die ik erop wil doen zijn flat bench press, military press, incline dumbbell press, seated dumbbell curls, incline bench press, dumbbell flys, skull crushers enzovoort.

Vergeet ik de vraag te stellen. Is dit een goede trainingsbank voor de oefeningen die ik wil doen? Is het überhaupt een goede trainingsbank voor de prijs (189 Euro)? Als jullie suggesties hebben voor een andere trainingsbank wil ik er wel graag bij vermelden dat ik een opklapbare wil die ik als het kan onder het bed kan verstoppen. :D
 
Laatst bewerkt:
Een bankje dat belastbaar is tot 130 kilo is natuurlijk waardeloos en 189 euro is zwaar overpriced! Kijk is op helisports.nl of fitness-seller of in het aangeboden, gezocht sectie hier op het forum.

Ik zou persoonlijk een powercage of squatrek aanschaffen als je thuis wilt trainen en een bankje dat minstens te belasten is tot 250 kilo. Tevens praat je over je vriendinnen, mag ik dan aannemen dat jij een vrouw bent? Zo ja, dan hoef je natuurlijk minder rekening te houden met de belastbaarheid van materialen, maar ik vind 130kg wel erg weinig!
 
Laatst bewerkt:
Een bankje dat belastbaar is tot 130 kilo is natuurlijk waardeloos en 189 euro is zwaar overpriced! Kijk is op helisports.nl of fitness-seller of in het aangeboden, gezocht sectie hier op het forum.

Ik zou persoonlijk een powercage of squatrek aanschaffen als je thuis wilt trainen en een bankje dat minstens te belasten is tot 250 kilo. Tevens praat je over je vriendinnen, mag ik dan aannemen dat jij een vrouw bent? Zo ja, dan hoef je natuurlijk minder rekening te houden met de belastbaarheid van materialen, maar ik vind 130kg wel erg weinig!
Thanks voor het reageren. Nee ben geen vrouw... :eek: Was een grapje... nou laat maar, lol.

Ik ben ook verre van een bodybuilder maar dat is volgens mij wel duidelijk aan mijn lengte/gewicht. Ben gewoon iemand die tijdens middelbare school periode 3 sporten deed (waaronder 2 keer peer week fitness) en na de middelbare school periode wordt alles iets minder. Je gaat je lichaam verpesten, wil nu gewoon eerst alles in orde krijgen.

Maar ik heb een goede trainingsmethode gevonden waarvan ik snel afval en rap spiermassa opbouw over het hele lichaam waardoor ik een snellere stofwisseling heb en meer vet verbrand. Eerst fase bestaat vooral uit complete lichaamstraining, functionele kracht opbouwen en cardio. Elke dag andere oefeningen. Vervolgens wordt de training specifieker en moet je heb je 1 dag dat je werkt aan je borst(kas), schouders, triceps en abs de dag daarop aan je rug, biceps, traps (engels) en weer abs.

Ik merk in een maand dat ik al veel spiermassa heb weten op te bouwen, meer dan ik ooit heb gedaan in de sportschool. In de sportschool ben ik toch te veel bezig met praatjes maken, wachten tot bepaalde machines vrijkomen, water drinken... Intensiteit ligt laag doordat ik makkelijk ben afgeleid. Nu kan ik met behulp van simpele oefeningen (die veel herhaald worden), in korte tijd (30-45 minuten per dag) toch een bijzonder resultaat halen. Kan zelf de tijden kiezen dat ik train en ben geen uren bezig. Zo hou ik ook nog tijd over voor een sociaal leven. :D

Misschien zit ik op het verkeerde forum, dat weet ik niet. Maar ik kom gewoon voor advies. Vooral om goede equipment te vinden om te werken met barbells en dumbbells. Ik heb iets van 40-50 oefeningen die ik kan doen dus geen dure machines nodig. Ik ben (momenteel) ook nog niet van plan om echte zware gewichten te gebruiken. Ik ben van mening dat je met het gebruik van lichte gewichten hetzelfde resultaat kunt bereiken als met zware gewichten. Waar je met zware gewichten zeg maar 4-5 squats kunt doen kun je met lichte gewichten makkelijk 20 of meer, bovendien blesseer ik mijzelf minder snel op deze manier en put ik mijn lichaam minder snel uit. Ook hoef ik geen indruk te maken op anderen mensen. Functionele kracht door veel variatie in de oefeningen die je doet is denk ik beter bruikbaar in het dagelijks leven dan het alleen maar doen van squats, deadlifts, curls enzovoort. Ik merk dat ik nu beter beweeg dan ik in jaren gedaan heb.

Laatste wat ik wil zeggen is dat hoewel ik een squatrek of een powercage er vet uit vind zien neemt het te veel ruimte in beslag in mij huis. Daarom wil ik voor een trainingsbank gaan. Als mensen mij hier een absolute loser vinden is dat cool. :p

Is er dus een trainingsbank die je mij kunt aanraden? Of iets wat makkelijk is op te bergen maar waarbij ik bepaalde bankdruk oefeningen goed kan uitvoeren.
 
Minder tekst ajb. Zo leest geen hond het namelijk. Hoe wil jij 80kilo benchen zonder squat of powerrek? Hier heb je minstens free racks voor nodig, anders krijg jij nooit de barbell op de juiste bench positie. Ik zou als ik jou was eerst wat training en voedingstickies lezen hier op het forum, want je slaat de plank volledig mis met je theorieen. Er staat een bankje te koop voor 50euro in het aangeboden en gezicht forum of kijk op de boardsponser hier www.helisports.nl of www.fitness-seller.com.

---------- Post toegevoegd Mon 19 Mar 2012 om 13:56 ----------

http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?p=6612897#post6612897

Mooie bench voor een leuke prijs, mocht ik zelf niet zo ver wonen dan had ik hem zelf aangeschaft
 
Thanks mate. Die PowerMark 420UB Bench lijkt precies te zijn waar ik naar op zoek ben. :cool:

---------- Post toegevoegd Mon 19 Mar 2012 om 15:14 ----------

Minder tekst ajb. Zo leest geen hond het namelijk. Hoe wil jij 80kilo benchen zonder squat of powerrek? Hier heb je minstens free racks voor nodig, anders krijg jij nooit de barbell op de juiste bench positie. Ik zou als ik jou was eerst wat training en voedingstickies lezen hier op het forum, want je slaat de plank volledig mis met je theorieën.
Sorry voor de vele hoeveelheid tekst, waren mijn eerste en tweede post hier dacht misschien dat een beetje achtergrond informatie relevant kon zijn.

Misschien sla ik de plan volledig mis met mijn theorieën maar als ze voor mij werken is er moeilijk iets op aan te merken toch? Als ik resultaat zie in oefeningen die ik doe waar ik jarenlang in de fitness school, getennist, gewielrend en op vechtsporten heb gezeten met duidelijk minder resultaat. Ik val af en ook neemt mijn spiermassa toe terwijl ik met lichte gewichten werk.

Maar goed ik ben van plan om mijn lichaamstransformatie te meten dus ik kom er vanzelf wel achter of de dingen die ik doe werken of niet. :cool:

Toch erg bedankt voor je informatie. Ik haalde voorheen de meeste producten bij fitnessmerken nu heb ik er een winkel bij. :D
 
Laatst bewerkt:
Met lichte gewichten trainen is iets heel anders als zwaar trainen. Met licht gewicht train je weinig spiervezels, dus zul je ook weinig groei hebben in de spier. Het wordt maar een beetje geactiveerd. Ook al doe je er 20 herhalingen mee.

Met zware gewichten trainen is niet om stoer te doen, maar de manier om je spieren zo goed mogelijk te belasten waardoor ze groeien.

Succes!
 
Met lichte gewichten trainen is iets heel anders als zwaar trainen. Met licht gewicht train je weinig spiervezels, dus zul je ook weinig groei hebben in de spier. Het wordt maar een beetje geactiveerd. Ook al doe je er 20 herhalingen mee.

Met zware gewichten trainen is niet om stoer te doen, maar de manier om je spieren zo goed mogelijk te belasten waardoor ze groeien.

Succes!
Tja, veel gasten doen het wel om op te scheppen, zoals ik vaak op de sportschool heb gemerkt. Heb ook gemerkt dat de 3 keer zo brede gast niet per se krachtiger hoeft te zijn als mij. :D

Ik heb het ook een beetje verkeerd uitgelegd. Ik heb een nieuwkomer in dit gebied. Maar persoonlijk denk ik dat een combinatie van beide manieren van training het beste is. Omdat ik eerst een beetje fatsoenlijk wil afvallen kies ik eerst voor lichte gewichten en veel herhaling. Hiermee train ik vooral de slow twitch (ST) spiervezels waardoor mijn spieren meer uithoudingsvermogen krijgen.

Ook lijkt het mij verstandig om eerst met lichte gewichten te werken om zodoende de kans op blessures te verkleinen en zodat mijn spieren zich goed kunnen herstellen. Eerst wil ik vooral afvallen en een algemene spiermassa opbouwen. Geleidelijk aan zal ik mijn training waarschijnlijk aanpassen naar zwaarder om zodoende de fast twitch (FT) spiervezels te trainen wat voor meer kracht en spiermassa zal zorgen. Voor optimaal resultaat wat betreft spierdefinitie, uithoudingsvermogen en kracht ga ik beide manieren van trainen meenemen in mijn programma.

Weer een te lange beschrijving???... :cool:

---------- Post toegevoegd Mon 19 Mar 2012 om 19:15 ----------

Met lichte gewichten trainen is iets heel anders als zwaar trainen. Met licht gewicht train je weinig spiervezels, dus zul je ook weinig groei hebben in de spier. Het wordt maar een beetje geactiveerd. Ook al doe je er 20 herhalingen mee.

Met zware gewichten trainen is niet om stoer te doen, maar de manier om je spieren zo goed mogelijk te belasten waardoor ze groeien.

Succes!

En nog bedankt voor het wensen van succes. I'll need it. Al moet ik zeggen dat hoewel ik net ben begonnen wel merk dat fitnessen/trainen erg verslavend werkt. Dat je automatisch je eetschema aanpast zonder dat ik mijzelf iets heb opgelegd. En loop toch continue met nieuwe ideeën in mijn hoofd. Lijkt me niet verstandig om naar de fitness school te gaan elke avond anders ben ik straks nooit meer ergens anders te vinden...
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven