Fitness Seller

Keuring voedingsschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Trycoo

Novice
Lid geworden
22 mrt 2017
Berichten
2
Waardering
1
Hallo allemaal!

Zal me even kort voorstellen. Ik ben Rick, bijna 23 jaar en ik sport nu zo'n 2 jaar. Ben in februari 2015 begonnen met fitness en heb het vanaf het begin af aan al actief opgepakt met 4 tot 6 trainingen per week.

Ondertussen heb ik al flink wat massa opgebouwd naar mijn mening en ik wil dan ook op m'n voeding gaan letten en wat vetjes eraf cutten. Ben ongeveer 1,82 lang, weeg 85kg en gok dat m'n BF rond de 15% zit.

Heb net m'n trainingsschema omgegooid naar het schema uit dit topic en sport momenteel 6x in de 8 dagen (Pull/Push/Legs split en na elke 3 dagen trainen 1 dag rust). Ik heb verder niet veel activiteit over de dag verspreid, zit de hele dag op kantoor.

Heb zelf geprobeerd een voedingsschema op te stellen en de macro's zijn nu als volgt:
2351 Kcal, 56g Vet, 266g KH, 194g Eiwit

Dit is verdeeld over 3 maaltijden en 3 "snack" momenten. Kan namelijk niet veel eten, maar heb wel weer snel honger, dus "snack" graag (nu wel gezond natuurlijk :))

Maaltijden kunnen wisselen. Ben van plan om de proteïne uit gehakt, kipfilet en koolvis te halen. Koolhydraten zullen voornamelijk komen uit aardappelen, basmati rijst en pasta. Ik weet dat volkoren pasta beter is, maar dit lust ik niet. Qua groenten zal ik voornamelijk spinazie, broccoli, boontjes eten en wellicht groene asperges mocht ik deze lusten. Hoewel het eten zal afwisselen zullen de macro's hetzelfde blijven.

Ik ga aankijken hoe mijn lichaam reageert op dit schema. Zal aanvankelijk geen of één dag in de week cardio doen en dit verhogen wanneer de progressie stagneert. Afhankelijk van hoe ik me ga voelen tijdens het cutten kan ik er voor kiezen om één refeed dag toe te voegen waarin ik ~300 calorieën boven onderhoud ga zitten (~3150 Kcal).

Graag zou ik jullie mening willen over dit schema met eventuele verbeterpunten. Alvast enorm bedankt!

Rick
 

Bijlagen

  • Voedselschema.xlsx
    33,3 KB · Weergaven: 65
  • Voedingsschema.pdf
    459,3 KB · Weergaven: 56
Sowieso te weinig vetten.
Ca 1 gr per kg lichaamsgewicht aan vetten.
Eiwitten zitten wel goed. Maar het aantal kcal lijkt me erg weinig voor jouw stats.
 
Bedankt voor de input! Als ik zo'n 30 gram vet zou toevoegen en ongeveer 200 Kcal, zou ik dan meer in de buurt komen (het verschil haal ik van de KH)? Dus ~86 gram vet en ~2550 Kcal? Kan het natuurlijk altijd aankijken en aanpassen a.d.h.v. progressie.
 
Laatst bewerkt:
:thumb: gewoon proberen en progressie in de gaten houden.
Succes!
 
Back
Naar boven