MuscleMeat

Keuze Digitale Camera

Bezoekers in dit topic

Marijn

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
17 jan 2005
Berichten
4.235
Waardering
13
Lengte
1m76
Massa
82kg
Voordat ik op vakantie ga wil ik nog een digitale camera kopen.
Ik heb niet zo'n groot budjet, dus hij mag maximaal 200 euro kosten.
Weet iemand een geschikte camera?
Zal het verstandig zijn om hem op internet te bestellen?

Ik dacht meer aan deze:
Canon A530
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
kost die minder dan 200 euro?
ziet er wel mooi ding uit
 
ik heb men camera (wel geen budget) gekocht op pixelmania (.nl voor jou dan) zeer democratische prijzen :)
+snelle en accurate levering
 
die van je screenshot is een prima ding, canon is altijd goed.
 
met canon ga je inderdaad niet in de fout
kijk gewoon naar batterij/oplaadbare batterij / optische zoom en het aantal MP :)
 
Vind het erg van belang hou snel de foto wordt genomen (sluitingstijd).
Bij die digi's moet je altijd indrukken en dan 10 tellen (overdreven) later doet ie wat.
 
kijk is bij de Aldi. Zijn goeie camera's van Travelar, geen bekend merk maar redelijk goeie kwalieit met redelijk wat pixels voor onder de 200 eurie's
 
B000E12THM.01.LZZZZZZZ.jpg

[Link niet meer beschikbaar]
heb deze gekocht voor m'n trip naar india
supercamera voor ongeveer 200€
 
RichardV zei:
Vind het erg van belang hou snel de foto wordt genomen (sluitingstijd).
Bij die digi's moet je altijd indrukken en dan 10 tellen (overdreven) later doet ie wat.

Dat is niet de sluitertijd. Das eerder delay ofzo.

Sluitertijd is het aantal milliseconde dat de "film" belicht wordt
 
ik vind de afmetingen ook wel belangrijk, want ik heb geen zin om een hele tas mee te nemen alleen voor dat ding.
Nadeel van die Canon is wel dat hij maar 16 MB opslagruimte heeft, dus moet ik nog een kaartje kopen. Dus komt er nog zon 50 euro bij.
 
Geheugenkaartjes zijn niet meer zo duur, € 25,- voor een 512 Mb is niet zo moeilijk te vinden. Als je via Ebay koopt heb je voor die prijs zelfs 1 Gb.

Alle camera's komen standaard met 16Mb en soms met nog minder geheugen, kaartje moet je er dus altijd bij kopen. Kan je het beste een SD card camera hebben. Zijn relatief de goedkoopste kaartjes en erg klein.
 
ik dacht dus ook aan een kaartje van 1 GB, maar dan kan ik bijna 1000 foto's maken volgens mij en die maak ik toch niet.
Ik moet toch maar eens naar de winkel om te kijken hoe groot dat ding is.
 
Angerfist zei:
Dat is niet de sluitertijd. Das eerder delay ofzo.

Sluitertijd is het aantal milliseconde dat de "film" belicht wordt

Idd je hebt gelijk.
Maar die delay is wel ergerlijk.
En sluitertijd is idd meer van belang met bewegende objecten die je wil fotograveren.
 
Delay komt voor bij oudere camera's, moderne camera's is gewoon point and shoot. Delay is er nog wel een beetje, maar niet hinderlijk. Richard update die digicam met 0,7 Megapixels uit 1998 eens! ;)
 
Back
Naar boven