XXL Nutrition

Keuze Greyskull variant (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Solway Firth

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
13 apr 2021
Berichten
2.661
Waardering
2.862
Lengte
1m73
Massa
70kg
Hallo allen, ik wil graag met Greyskull gaan beginnen om kracht op te krikken, na een tijd op herstel te hebben getrained. Ik twijfel tussen de variant van Phrak (met enkele plugins) en LSU777 GSLP for Aesthetics. De laatste heeft al plugins ingebouwd, maar zou er dan graag nog kuiten en NHC aan toe willen voegen (misschien nog wat isolatie indien gewenst) en flat bench ipv incline en bor ipv yates.
Ik zal beginnen met werksets op squat van 80 kg, deadlift 125, bench 70, ohp 40, bor 65.
Ik zag een mooie log van iemand die Phraks heeft gedaan, wat voor mij de doorslag gaf om voor greyskull te kiezen (heb lang starting strength gedaan, maar wil/moet iets minder heup/lb dominant gaan trainen).
Graag uw advies, mening en/of ervaring..bvd

LSU777 GSLP for Aesthetics:

Week 1:
• Monday-
o Press-2x5,1x5+
o High Incline DB Press-3x10-12
o Weighted Chin-2x6-8
o Yates Row-2x6-8
o Squat-2x5,1x5+

• Wednesday-
o Incline Barbell Bench-2x5,1x5+
o Barbell Curl- 2x10-12
o Close Grip Bench-2x8,1x8+
o DB Side Lateral Raise Super-setted with Face Pulls-2x10-12
o Deadlift-1x5+

• Friday-
o Press-2x5,1x5+
o High Incline DB Press-3x10-12
o Weighted Chin-2x6-8
o Yates Row-2x6-8
o Squat-2x5,1x5+

Week 2:
• Monday-
o Incline Barbell Bench-2x5,1x5+
o Barbell Curl- 2x10-12
o Close Grip Bench-2x8,1x8+
o DB Side Lateral Raise Super-setted with Face Pulls-2x10-12
o Squat-2x5,1x5+

• Wednesday-
o Press-2x5,1x5+
o High Incline DB Press-3x10-12
o Weighted Chin-2x6-8
o Yates Row-2x6-8
o Deadlift-1x5+

• Friday-
o Incline Barbell Bench-2x5,1x5+
o Barbell Curl- 2x10-12
o Close Grip Bench-2x8,1x8+
o DB Side Lateral Raise Super-setted with Face Pulls-2x10-12
o Squat-2x5,1x5+




1638952631597.png
 
Laatst bewerkt:
Niemand?:treuren:
 
Zelf geen ervaring met Greyskull, maar het lijkt een beetje op Ivysaur waar ik goede ervaring mee heb. Dus wat betreft het schema geen opmerkingen en zolang je er progressie en plezier uit haalt gewoon blijven doen.

1639049732877.png
 
Dit is 5 dgn split als ik me niet vergis. Ziet er wel heel interessant uit als eventueel vervolgschema. Wil het voorlopig op 3x fullbody houden. Denk dat het toch phrak gaat worden, heb nog een weekje de tijd..
 
Waarom kies je uiteindelijk voor phrak? Kies je op basis van volume? Beide zijn naar mijn mening meer dan prima. Persoonlijk vind ik het leuker om met nét iets meer volume en variatie te trainen, dus LSU777. Aan je lifts te zien ben je al enige tijd bekend met trainen, dus die zou je wat dat betreft wel aankunnen.
 
Heb nog geen def keuze gemaakt. Zou dat extra volume krachtgains niet in de weg staan dan? Eerste doel is om 3x5 120kg te squatten over 3 maanden..
 
Heb nog geen def keuze gemaakt. Zou dat extra volume krachtgains niet in de weg staan dan? Eerste doel is om 3x5 120kg te squatten over 3 maanden..
Als je drie keer in de week traint en daarbij voldoende eet en goed slaapt, moet het je herstel en daarmee je krachtgains niet in de weg staan. Het helpt zelfs!
 
Ok duidelijk thanks.
 
Je kan de GS LP zo indelen als je zelf wilt, maar als je zegt een krachtdoel te hebben, waarom kies je dan uitgerekend een variant waar "aestetics" in de titel voorkomt en die eigenlijk bedoelt is voor iemand met meer trainingservaring?
LSU777 GSLP for Aesthetics- so I see alot of people jumping straight to this template, for the record this is more of a intermediate lifter. Shouldn't really be rowing until you can deadlift 405 for reps and do 10-12 bodyweight chins.

In plaats daarvan:
Once you decide what your goals are, layer in the movements that help you achieve those goals. For basic trainee looking to get stronger and look better I suggest the following

• Weighted Chins on Press days
• Straight Bar curls on Bench Days
• Row Variant on Bench Days
• Face pulls or reverse ring flyes on Press Days

Zelf heb ik momenveel plezier met de 70s Big LP, dat gaat niet verder dan sets van 5 op de Main Lifts, je kan ook naar 531 for Beginners kijken of naar een variant van EZCL, maar daar deadlift je verhoudingsgewijs meer.
 
Laatst bewerkt:
Heb nog geen def keuze gemaakt. Zou dat extra volume krachtgains niet in de weg staan dan? Eerste doel is om 3x5 120kg te squatten over 3 maanden..
GS LP is gebaseerd op veel resetten, met dit doel moet je iedere week meer dan 3 kilo verhogen of vaak de repout halen voor een extra verhoging.
 
Laatst bewerkt:
Je kan de GS LP zo indelen als je zelf wilt, maar als je zegt een krachtdoel te hebben, waarom kies je dan uitgerekend een variant waar "aestetics" in de titel voorkomt en die eigenlijk bedoelt is voor iemand met meer trainingservaring?


In plaats daarvan:


Zelf heb ik momenveel plezier met de 70s Big LP, dat gaat niet verder dan sets van 5 op de Main Lifts, je kan ook naar 531 for Beginners kijken of naar een variant van EZCL, maar daar deadlift je verhoudingsgewijs meer.
Ik snap het advies niet om pas te gaan roeien vanaf 200kg deadlift, maar omdat de rest van dat schema weinig afwijkt leek het mij ook geschikt.
 
GS LP is gebaseerd op veel resetten, met dit doel moet je iedere week meer dan 3 kilo verhogen of vaak de repout halen voor een extra verhoging.
3 maanden is ong 24 squatsessies. 40 kg over 24 sessies is minder dan de beoogde 2 kg, leek mij een redelijk doel. Of denk je dat dat te hoog gegrepen is? Heb jaren geleden een 2rm van 152,5 gehaald op de squat, miss beetje hoogmoed:pressing:
 
Ik snap het advies niet om pas te gaan roeien vanaf 200kg deadlift, maar omdat de rest van dat schema weinig afwijkt leek het mij ook geschikt.
Het lijkt ook wat in tegenspraak met het advies wat hij zelf geeft bij de plug-ins die hij zelf noemt voor beginners, daar staat een row-variant bij.
3 maanden is ong 24 squatsessies. 40 kg over 24 sessies is minder dan de beoogde 2 kg, leek mij een redelijk doel. Of denk je dat dat te hoog gegrepen is? Heb jaren geleden een 2rm van 152,5 gehaald op de squat, miss beetje hoogmoed:pressing:
Het is een mooi doel, maar dan mag je weinig trainingen missen en niet of nauwelijks resetten, succes en ga ervoor!

Als jij dat schema wilt doen met Pendlays, weigthed chins en Flat BP kan dat prima, afhankelijk van wat je nu doet zou je kunnen overwegen de rest stapsgewijs te doen toevoegen.
 
Laatst bewerkt:
De belangrijkste vragen zijn eigenlijk:
1. Ga je een log openen;
2. Ga je het 'huiswerk' doen?
 
De belangrijkste vragen zijn eigenlijk:
1. Ga je een log openen;
2. Ga je het 'huiswerk' doen?
1. Nog nooit gedaan, eens moet de eerste keer zijn dus bij deze, ja:D.
2. Eerste week alleen compounds, zal ff weer moeten wennen aan deze manier van trainen (ruime tijd lb/ub-lpp split gedaan tbv herstel). Ik wil daarna beginnen met het huiswerk voor chinups (challenge 3 dacht ik) en gaandeweg eventueel, maar niet per se, eea toevoegen.
 
1. Nog nooit gedaan, eens moet de eerste keer zijn dus bij deze, ja:D.
2. Eerste week alleen compounds, zal ff weer moeten wennen aan deze manier van trainen (ruime tijd lb/ub-lpp split gedaan tbv herstel). Ik wil daarna beginnen met het huiswerk voor chinups (challenge 3 dacht ik) en gaandeweg eventueel, maar niet per se, eea toevoegen.
Leuk, die ga ik volgen

JP says: "If you're not doing the Frequency Method, you're not doing GS." Het wordt nogal aangeraden om de push ups en chin ups te doen, doet bijna niemand.
 
Zit nog een klein beetje te kutten met mijn rechterschouder, als het benchen lekker gaat zal ik zeker push up FM toevoegen:thumbup:
 
Back
Naar boven