XXL Nutrition

Keuze schema maken voor het behalen van mijn doel

Bezoekers in dit topic

JW23

Novice
Lid geworden
6 feb 2014
Berichten
10
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
72kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

Momenteel bezig met een nieuw trainingsschema aan het opstellen en hierbij nog wat vragen.

Doel; Lijnen zichtbaar maken en vet% daling.

Hierbij heb ik 2 keuzes gekregen kwa opstellen van een trainingsschema.

1. Hoog in herhalingen zitten minimaal 14 herhalingen en gewicht van licht naar zwaarder

2. Een piramide schema, 6-8-10-12-14 en gewicht van zwaar naar lichter.

Welk schema zal effectiever leiden naar het behalen van mijn doel en waar liggen precies de verschillen kwa 1 en 2?

groet
 
Hallo,

Momenteel bezig met een nieuw trainingsschema aan het opstellen en hierbij nog wat vragen.

Doel; Lijnen zichtbaar maken en vet% daling.

Hierbij heb ik 2 keuzes gekregen kwa opstellen van een trainingsschema.

1. Hoog in herhalingen zitten minimaal 14 herhalingen en gewicht van licht naar zwaarder

2. Een piramide schema, 6-8-10-12-14 en gewicht van zwaar naar lichter.

Welk schema zal effectiever leiden naar het behalen van mijn doel en waar liggen precies de verschillen kwa 1 en 2?

groet

Optie 1 is onzin, hogere herhalingen hebben geen(efficiënte) overlap met vet verbranding.
Optie 2 is in mijn ervaring niet veel beter.

Beiden zijn overigens gewoon vormen van een piramide schema. Bij optie 1 gaat het gewicht omhoog en bij optie 2 het gewicht omlaag en de reps omhoog.

Optie 3 is dan gewoon beter;
Gebruik het zelfde schema waarvan je weet dat het werkt om massa aan te zetten. Volg deze gewoon met het verschil dat je het volume, en eventueel frequentie, wat omlaag schroeft. Dat is je cut schema, en dus niet allerlei foefjes door met rep ranges te spelen.

Wat je gebruikt om massa aan te zetten, gebruik je ook om deze te behouden. Daarmee bedoel ik overigens niet dat optie 1 en 2 helemaal niet werken, maar ze hebben geen relatie tot vet verlies.
 
Back
Naar boven