AndroidHealthClinic

Keyboard zoeken!!!!

Bezoekers in dit topic

pump beast

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
2 sep 2012
Berichten
1.819
Waardering
135
Weet iemand wat simpele merken of soort keyboard om je eigen beats te kunnen maken? Ik zoek gewoon iets simpels [niet te uitgebreid!] Kijk zoiets: http://www.youtube.com/watch?v=K5OtQ0D9YnY
Mijn budget hiervoor is<€70 [2e hands of nieuw]
Ik wil heel graag mn eigen muziek produceren lijkt me wel gaaf maar weet niks over de keyboards en de mogelijkheden. Dus vraag ik het me af
 
Laatst bewerkt:
voor 70 euro zou ik de moeite niet eens nemen, je hebt een synth minimaal nodig om beats te maken gebruik anders software.

Die vent in de video gebruikt hem ook als controller volgens mij via de usb

---------- Post toegevoegd 14 April 2013 om 16:27 ----------

http://www.bax-shop.nl/midi-keyboar...midi-keyboard-controller/product-details.html

Deze in combinatie met

http://reaper.fm/

Deze kun je gewoon altijd gratis blijven gebruiken zonder beperkingen, je krijgt alleen een melding dat je hem eventueel kunt kopen.
 
Weet je uberhaupt wel iets van muziek maken? Lijkt me wel handig voordat je geld uit gaat geven aan hardware.. Wil je via de pc muziek maken of alleen met een keyboard?
 
Denk dat je beter eerst even met software kan gaan klooien (bv fruity loops, ableton of reason). Als je dit een beetje leuk vind kan je gaan kijken voor een midi controller om de software mee aan te sturen.
[Link niet meer beschikbaar]

Midi controllers doen niks anders dan software aansturen en zijn een stuk goedkoper dan keyboards met allemaal toeters en bellen.

Voor €70 euro heb je niet zomaar even een keyboard (workstation) waarmee je een heel nummer in elkaar kan zetten.
 
Denk dat je beter eerst even met software kan gaan klooien (bv fruity loops, ableton of reason). Als je dit een beetje leuk vind kan je gaan kijken voor een midi controller om de software mee aan te sturen.
[Link niet meer beschikbaar]

Midi controllers doen niks anders dan software aansturen en zijn een stuk goedkoper dan keyboards met allemaal toeters en bellen.

Voor €70 euro heb je niet zomaar even een keyboard (workstation) waarmee je een heel nummer in elkaar kan zetten.
Ok bedankt zon midi controller is wat ik zocht!
En ik wil graag wat kleine beats maken wat geluidjes door mekaar. Heb je hiervoor dan perse zon ding nodig of kan het ook gewoon met software? Ook goed:D
 
Kan ook zonder midi keyboard en enkel de software (bijv. FL Studio), en dan wat uitproberen. De geluiden zitten verwerkt in VST's, ook softwarematig dus. Zo'n keyboard is slechts een middel om de software te besturen en melodieën in te spelen. Echte keyboards/synth's die redelijke sounds onboard hebben zitten enorm boven je budget. Maar nogmaals, als je geen noten kan lezen, dan wordt het wel erg veel oefenen met de software..
 
Kan ook zonder midi keyboard en enkel de software (bijv. FL Studio), en dan wat uitproberen. De geluiden zitten verwerkt in VST's, ook softwarematig dus. Zo'n keyboard is slechts een middel om de software te besturen en melodieën in te spelen. Echte keyboards/synth's die redelijke sounds onboard hebben zitten enorm boven je budget. Maar nogmaals, als je geen noten kan lezen, dan wordt het wel erg veel oefenen met de software..

Ben ik het niet mee eens... Je kan prima goede muziek maken zonder kennis hierover. Goed gehoor en gevoel ervoor hebben is wel handig!
 
ik ook niet en het is trouwens bullshit er zijn veel mensen die classics hebben geschreven waaronder Micheal Jackson die allemaal geen noten konden of kunnen lezen.
 
Mee eens, maar dat is toch precies wat ik zeg? Daarom zeg ik: ''dan wordt het wel erg veel oefenen met de software''.

Ik ken ook een aantal gasten die zonder ooit op keyboard/piano les te hebben gezeten vloeiend nummers spelen. Maar op gehoor en gevoel muziek componeren leer je niet ff binnen een paar weken.. Ken ook genoeg gasten die per se muziek wilde maken, en na een paar maanden niks meer aan deden omdat het maar niet wou lukken en ongeduldig waren :)
 
Mee eens, maar dat is toch precies wat ik zeg? Daarom zeg ik: ''dan wordt het wel erg veel oefenen met de software''.

Ik ken ook een aantal gasten die zonder ooit op keyboard/piano les te hebben gezeten vloeiend nummers spelen. Maar op gehoor en gevoel muziek componeren leer je niet ff binnen een paar weken.. Ken ook genoeg gasten die per se muziek wilde maken, en na een paar maanden niks meer aan deden omdat het maar niet wou lukken en ongeduldig waren :)

Het kan tergend zijn inderdaad. Maar als je dan eenmaal voor publiek staat die uit hun plaat gaan valt die hele periode opeens weg. Met elektronische muziek kan dan in principe net zo werken. We hebben nog een tijdje dubstep met rock gecombineerd wat wel een leuke reactie gaf. Gewoon je ding doen en vooral blijven doen.
In jouw specifieke geval zou ik inderdaad voor een software approach gaan. Ik ben toevallig met Cubase bezig, en dat bevalt prima. Fruity Loops is hard vooruit gegaan de afgelopen jaren en kun je ook als volwaardige software zien om muziek te maken. Keuze zat. Zoek eens op een forum voor mensen met dezelfde hobbie en kijk welke dw je het meest aanspreek en zoek wat tutorial vids op om te beginnen. Voor cubase zijn er bijvoorbeeld dvd te koop (download als je wilt) waar het hele programma stap voor stap wordt uitgelegd.
Succes!
 
Yo bedankt voor de info jongens ik ga eerst wat spelen met Fruity Loops en dan zie ik wel wat ik doe. later
 
Back
Naar boven