Fitness Seller

KH-eetbui! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Na gisteren werd ik er weer eens aan herinnerd waarom een ketodieet me zo goed beviel!

Sinds ik vnl eiwitten en vetten eet, heb ik nauwelijks nog last van een onbedwingbare drang naar snoep en andere KH-troep.

Echter, weinig KH eten is niet te combineren met intensief sporten. Daarom ben ik langzamerhand meer KH gaan eten..

Dat ging redelijk, TOT ik weer minder actief ben dan voorheen zoals nu en ... ta da, eet ik bruine bonensoep dat stikt van de KH en een paar uur later vreet ik als het ware de snoeptrommel leeg (bewaarde kleine zakjes drop met daarin per zakje 25 g KH om vóór of tijdens de training op te eten). OK, het waren 3 zakjes, valt nog mee... maar het is wel opvallend, dat zulke dingen ALLEEN gebeuren als ik iets met KH eet te lang na inspanning. Laatst bijv ook toen ik 2 bananen had gegeten...

Wie herkent dit?

Espi (langzamerhand er van overtuigd dat ze diabetes II heeft)
 
Dit hebben veel mensen die ook van een soort keto dieet afkomen. Het kan ook zijn dat je moet kiezen voor koolhydraten met een lagere g.i/ i.i.
 
Ben het met burn eens! :thumbs:
 
Dat van laag g.i. en i.i. klopt vast wel... ik ben trouwens een goede lijst (lees URL) kwijt. Vooral van de insuline index is wel belangrijk, omdat er best wel veel verschil tussen zit.
Sommige voedingsmiddelen scoren behoorlijk hoog op GI en redelijk laag op de II.

KH met eiwit innemen zoals met weipoeder geeft minder grote I-uitslag?

Verder heb ik alle reden aan te nemen dat ik insuline-resistentie heb, dat geldt vooral als ik redelijk veel KH innam tijdens een inactieve periode als die volgde op een tijd met heel veel activiteiten... was dan 's middags ongelooflijk slaperig.

Espi
 
Originally posted by Esperantisto
Dat van laag g.i. en i.i. klopt vast wel... ik ben trouwens een goede lijst (lees URL) kwijt. Vooral van de insuline index is wel belangrijk, omdat er best wel veel verschil tussen zit.
Sommige voedingsmiddelen scoren behoorlijk hoog op GI en redelijk laag op de II.

KH met eiwit innemen zoals met weipoeder geeft minder grote I-uitslag?

Verder heb ik alle reden aan te nemen dat ik insuline-resistentie heb, dat geldt vooral als ik redelijk veel KH innam tijdens een inactieve periode als die volgde op een tijd met heel veel activiteiten... was dan 's middags ongelooflijk slaperig.

Espi

KH met eiwit kan zeker helpen, al is whey dan weer een minder goed voorbeeld. Vetten verdelen/ vertragen de I afgifte het meest.
Je zou best voor een deel insuline resistent kunnen zijn, maar ik lees net dat je vetpercentage al met 8% is gedaald. Dan zou je insuline gevoeligheid zeker verbeterd moeten zijn. Ook hebben kh met een lage g.i/ i.i. veel minder invloed.
Hier kun je g.i/ i.i zien. Zou het alleen niet te letterlijk nemen.
http://www.testosterone.net/img/pho...0_leanchart.gif
[Link niet meer beschikbaar]
 
Suikervrije wine gums helpen bij mij redelijk tegen vreetbuien; je hebt iets te kauwen het is zoetig maar heeft niet veel energie inhoud. Maar toegegeven bij een echte vreetbui is een 'hotelcake' bij mij ook niet veilig.
 
suikervrije wijngums.. ga ik denk ik toch niet kopen. Van mezelf mag ik namelijk gewone snoepjes eten voor of na de training. En wijngums lijken me best wel geschikt in combinatie met een weidrankje...

Overigens, heeft hier niemand ooit last van eetbuien? Ik had er vroeger extreem last van. Tegenwoordig, nu ik weet hoe het werkt en hoe het te vermijden valt nog maar heel weinig.. maar zo af en toe moet ik er weer aan herinnerd worden als ik weer eens denk dat ik wel weer 'gewoner' (lees meer KH) kan gaan eten.

Espi, een ex-KH-verslaafde die nog aan het afkicken is...
 
Back
Naar boven