Fitness Seller

kh

Bezoekers in dit topic

verzinmaarwat

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2008
Berichten
959
Waardering
4
Hey,


Hoeveel kh heeft de gemiddelde mens precies nodig?

graag voor jongens, meisjes, mannen en vrouwen...


Alvast bedankt
VMW
 
Mannen hebben meestal meer calorieën nodig om te functioneren dan vrouwen. Gemiddeld heeft een man 2800 (kilo)calorieën per dag nodig tegenover 2000 bij vrouwen. Dit heeft niet veel te maken met het verschil in geslacht maar meer met de manier waarop het lichaam is opgebouwd. Mannen hebben gemiddeld veel meer spiermassa dan de gemiddelde vrouw, waardoor ze ook meer calorieën nodig hebben om te verbranden.
 
Over de kcal weet ik het al, ik heb het over koolhydraten:)
 
daar is geen eenduidig antwoord op te geven omdat er verschillende theorieen zijn op dit gebied en dit ook erg persoonsgebonden is.
 
Koolhydraten moeten dagelijks minstens 55 % van de totale energiebehoefte aanbrengen. Dat betekent ongeveer 275 g koolhydraten voor vrouwen met een energiebehoefte van 2000 kcal per dag en ongeveer 344 g voor mannen met een energiebehoefte van 2500 kcal per dag.
 
man heefter meer nodig want een man heeft meer spieren en heeft een extra dingetje :D
 
tx:)

nu kan ik men voedingsschema wat samen beginnen stellen.

Het komt zeker online

Koolhydraten is de energie zeker?
Dan is het belangrijk dat er smorgens en voor de training veel kh nodig zijn, en smorges ook eiwitten...
 
tx:)

nu kan ik men voedingsschema wat samen beginnen stellen.

Het komt zeker online

Koolhydraten is de energie zeker?
Dan is het belangrijk dat er smorgens en voor de training veel kh nodig zijn, en smorges ook eiwitten...

nee dat kun je niet zomaar, reken het gewoon even uit via een goede site. Hierbij moet je activiteit ook meegerekend worden en somatype (de mengeling hiervan). Toen ik 64 woog bij 1.83m moest ik meer dan 3500 kilocalorieen eten om ook maar iets aan te komen.
 
KH zijn niet essentieel.. je kunt met erg weinig toe. Je hersenen lopen op KH, maar als die niet voldoende voorhanden zijn gaat je lichaam eiwitten omzetten in koolhydraten (neoglugenese) Als dat ook niet voldoende is schakelt je lichaam over op ketonen.

Als je voldoende eiwit eet en groente, dan kom je al gauw aan de 50 - 100 gram per dag en dat is zeker voldoende. (om te overleven). Kijk maar naar al die kudde's die Atkins doen, of south beach, of een ander low-carb dieet met een no-carb opstartfase.

Ik geloof dat ze zelfs kinderen wel eens op zo'n dieet zetten als ze erg last van epilepsie hebben, maar of het voor gezonde kinderen aan te raden is weet ik niet... als je jong bent kunnen je hersenen niet genoeg brandstof krijgen lijkt me zo.
 
@ kazamafury
Heb alles al wat uitgerekend;)
Dus ik kan er wel aan beginnen..
 
@ kazamafury
Heb alles al wat uitgerekend;)
Dus ik kan er wel aan beginnen..

waarom vraag je je dan af wat de behoefte is voor de gemiddelde mens???

Jou behoefte telt he, niet diegen van de gemiddelde mens ;)
 
Back
Naar boven