MuscleMeat

Kickboksen en massaopbouw (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

michaelios

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
12 apr 2013
Berichten
200
Waardering
147
Lengte
1m89
Massa
91kg
Vetpercentage
20%
Hallo,

Ik ben sinds een klein jaar fanatiek krachttraining aan het doen met het doel spiermassa op te bouwen en vet te verliezen. Nou heb ik net het kickboksen opgepakt en dit wil ik 3x per week een uur doen. Nou vraag ik me af hoe ik er voor kan zorgen dat ik niet al te veel spiermassa kwijt raak of zelfs opbouw. Heb nog steeds overtollig vet die ik weg moet trainen. Dat ik wat spiermassa ga verliezen tijdens het afvallen snap ik wel. Niet in een te groot calorieverschil zitten is natuurlijk iets om rekening mee te houden. Wat is de ideale training voor een vechtsporter om toch nog massa bij te komen? Ik kan me voorstellen dat de intensiteit van kickboksen dusdanig hoog is dat je een deel van je spiermassa sowieso kwijt raakt. Iemand die tips en tricks heeft, laat van je horen. Wat helpt voor jou?
 
Zeker wel. Tren😁
 
Hooguit een recomp als je precies op onderhoud eet. Maar met tren ga jij niet 3 x per week kickboxen want je ligt binnen 10 minuten aan de beademing.
🤔 Challenge accepted!
 
Spiermassa is eten boven onderhoud. Vetverlies is eten onder onderschoud.

Dit kan je in je hoofd zo makkelijk en zo moeilijk maken als je zelf wilt.

Beide kan helaas niet.
Tuurlijk wel. Zelf licht onder onderhoud kun je spiermassa opbouwen en vet verliezen. Het zijn 2 verschillende metabolismen, en je kan de energie die uit vet vrijkomt gebruiken voor spieropbouw.
1623317903695.png
 
Hoog in eiwitten zitten en blijf KT doen om spiermassa te behouden, kickboksen verbrand gigantisch veel calorieën dus ideaal voor vet verlies, als je spieren wil bouwen, moet dat later. Wat Biomek zegt dus.
 
Tuurlijk wel. Zelf licht onder onderhoud kun je spiermassa opbouwen en vet verliezen. Het zijn 2 verschillende metabolismen, en je kan de energie die uit vet vrijkomt gebruiken voor spieropbouw.
Bekijk bijlage 529833
Ja dat kan, als je genoeg eiwitten neemt :) als je er buff bij wil lopen kom je er echt niet met licht onder onderhoud, bovendien moet je dat als kickbokser helemaal niet willen, gaat ten koste van je snelheid.
 
Zeker wel. Tren😁
Je verbrand tussen de 700-1000 calorieën in een uur met kickboksen man, zet dat tren uit je hoofd. Echt totaal onnodig in jouw geval. Geen idee of je een prof bent, in welke klasse je vecht, gewoon lean worden en je bent er al. Je trainer zal je toch wel zeggen wat voor een dieet je moet volgen voor o.a spierbehoud.
 
Laatst bewerkt:
Je verbrand tussen de 700-1000 calorieën in een uur met kickboksen man, zet dat tren uit je hoofd. Echt totaal onnodig in jouw geval. Geen idee of je een prof bent, in welke klasse je vecht, gewoon lean worden en je bent er al. Je trainer zal je toch wel zeggen wat voor een dieet je moet volgen voor o.a spierbehoud.
Was maar een grapje. Ik ga echt niet aan de tren😉
 
Ik doe ook aan kickboks, gewoon enorm veel eten maar het is niet gemakkelijk om spier op te bouwen
 
Ja dat kan, als je genoeg eiwitten neemt :) als je er buff bij wil lopen kom je er echt niet met licht onder onderhoud, bovendien moet je dat als kickbokser helemaal niet willen, gaat ten koste van je snelheid.
Spiermassa opbouwen? Of met veel spiermassa kickboksen? In ieder geval… Gaat beiden niet ten koste van je snelheid. Dat is redelijk achterhaald. Je spieropbouw kan een stuk trager gaan maar dat is gebonden aan zoveel factoren waarin je zelf wat kan betekenen… kcal inname, slaap(herstel), stress, lichamelijk of zittend werk, (ondersteunende middelen)etc. Etc.

Weet je wat voor impact het kickboksen tot nu toe heeft? Wat voor soort trainingen doe je(binnen het kickboksen)? Zo vinden de meeste trainers het goed om elke training tot gaatje te gaan… maar echt goede opbouw of ideologie ontbreekt vaak…. Maar goed doe je….Technisch oefenen van combinaties, conditioneel oefenen van combinaties, sparren , in opdracht sparren, conditie training, zaktraining, of zelfs die stomme kut buikspierkwartiertjes die de meeste sukkel trainers nog geven…. Al deze trainingsvormen hebben een andere impact op je spiergroei en/of vetverlies, en dus je herstel. Is het dus 3 x per week doodgaan tijdens jouw lessen dan zal het pittiger worden om nog 3 x per week kracht uit te voeren en hiervan te herstellen…

Mbt tot je vraag… je kan beiden combineren. 3 x per week kickboksen 3 x per week kracht. Dit kan overigens wel effect hebben op mekaar. Je zal dit zelf moeten uitvinden. Ga je 3 x per week fb trainen(zwaar op je cns)? Doe je een bodypart split? Of ub/lb split? Wat doe je voor krachttraining nu(waarom wijzigen)? Waar wil je beter in worden? Wil je wel 6 x per week trainen? Of is 4 x prima? Wil je aan je lichaam bouwen of wil je echt goed worden in kickboksen? Keuzes…
 
Laatst bewerkt:
Werkt dit ook echt? Hoe heet dit? Is dit body recomp?
Body recomp of maingaining. Het werkt vooral voor nieuwelingen/terugkomers, voor geavanceerdere lifters zitten we over 1kg spiermassa per jaar bezig dus is het moeilijker te meten. Hoog eiwit, licht calorietekort, consistent trainingsschema.
 
  • Like
Waarderingen: 6am
Body recomp of maingaining. Het werkt vooral voor nieuwelingen/terugkomers, voor geavanceerdere lifters zitten we over 1kg spiermassa per jaar bezig dus is het moeilijker te meten. Hoog eiwit, licht calorietekort, consistent trainingsschema.
1kg spiermassa per jaar? Is dat gemiddeld? Dat is wel heel weinig?
 
1kg spiermassa per jaar? Is dat gemiddeld? Dat is wel heel weinig?
Waarom denk je dat zoveel hardcore natty lifters na een paar jaar ook gewoon aan het spul gaan? Het is echt niet enkel de "ik wil snel breed worden"-crew die vanalles spuiten en slikken, natural bodybuilding is hard...
Er is gewoon een grens in de hoeveelheid spiermassa dat je natuurlijk kan opbouwen, en die ligt bij iedereen anders. Maar eens je dicht bij die grens komt wordt groei asymptotischer(is dat een woord?), wordt het steeds moeilijker en moeilijker voor minder en minder.

1666628337120.png
 
Back
Naar boven