AndroidHealthClinic

Kickboksen - Voetballen - Fitness | Combineren... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mrdaantje

Novice
Lid geworden
31 okt 2021
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
90kg
Hi, nieuw op het forum hoop dat ik het in het juiste gedeelte plaats.

Ik ben Daan, 28 en ik doe al langere tijd aan voetbal en fitness. Ik ben 1.95m en weeg ongeveer 90kg. Sinds een jaar doe ik er ook kickboksen bij. 2 probleempjes daarmee:

- Ik kom nauwelijks aan
- En ik loop wel eens tegen blessures aan (voor vorig jaar letterlijk nooit blessures). Ik denk door overbelasting.

Ik wilde nog wel eens veel zuipen in het weekend en ben daar nu sinds een maand mee gestopt. Ik dacht dat gaat het verschil wel maken, maar nu toch weer tegen een blessure aangelopen (lies dit keer). Ik denk door overbelasting.

Mijn fitness schema (expres geen squatten en deadliften om niet over te belasten)

- bench 60kg 4x12
- incline dubmells 2x 20kg 4x12
- dumbell chest press 2x 20kg 4x12
- flat bench dumbell flys 2x 18kg 4x12
- barbell rows 30 kg 4x12
- overhead press 30 kg 4x12
- pulldown bar op alle 3 de grips 60kg 3x12 per grip (met grip bedoel ik waar ik de bar vast houd)

Ook ambieer ik een 6pack en ben ik begonnen met een ab wheel elke ochtend, 15 minuutjes bij het opstaan (met af en toen een dagje niet)

Huidige weekindeling:
- maandag fitness
- dinsdag kickboks
- woensdag fitness
- donderdag kickboks
- vrijdag fitness
- zaterdag voetbalwedstrijd
- zondag rust

Nu mijn vraag:

Kan ik mijn schema beter omgooien? Bijvoorbeeld:

- Maandag rust
- Dinsdag kickboks en daarna fitnes
- Woensdag rust
- Donderdag kickboks en daarna fitness
- Vrijdag rust
- Zaterdag voetbal
- Zondag fitness
- elke ochtend: ab wheel (af en toe dagje niet)

Ga ik met meer rust meer gainen en met meer hersteltijd minder blessures oplopen?

Ik weet dat het nogal blessuregevoelig is om kickboksen, voetballen én fitnessen proberen te combineren maar ik vind het alle 3 te leuk om er 1 te laten vallen.

Als iemand tips heeft hoor ik het graag en sorry als ik de manier van setjes noteren verkeerd heb gedaan.

Daan
 
Waarom helemaal geen benen trainen?
Ipv squat kan je ook lunges, walking lunges, Bulgarian split squat etc doen.
Train je hele lijf.

Kom je niet aan en wil je dat wel --> meer eten.

Kickbox is meer cardio achtig.
Geen cardio voor fitness doen. Je huidige indeling is prima. Zou wel je fitness schema herzien en een fatsoenlijk schema maken waarbij je alle spiergroepen in goede balans traint.

Buikspieren zichtbaar is een kwestie van vet verliezen oftewel afvallen.
 
  • Like
Waarderingen: 6am
Back
Naar boven