Fitness Seller

Kickboksen

Bezoekers in dit topic

Benoit133

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Zou morgen waarschijnlijk gaan voor mijn eerste maal, materiaal enz krijg ik van mijn kozen die er ook bokst.

kickboksen met zachte lenzen kan dat kwaad??

Conditie: wordt je er scheef bekeken als je achter paar minuten al bek af bent ?:(

En door het feit dat ik vroeger dik was heb ik nu nog soms last van mijn heup(lies) als ik nu een hoge trap doe voel ik het soms kraken en kan ik er amper nog op lopen,, zal ik dit ook tegenkomen in de training of juist niet door dat ik de juiste techniek aangeleerd wordt en opgewarmd ben?,

De eerste paar keer kom je waarschijnlijk toch niet aan sparren toe . Eerst even alle combinaties een beetje onder de knie krijgen. En bijna iedereen die voor het eerst begint met kickboksen is na een paar minuten bekaf , als je er maar volledig voor gaat. De conditie komt na een paar weken wel.

En wat betreft de ''blessure'' , dit van te voren even aan je trainer doorgeven.

Zou morgen waarschijnlijk gaan voor mijn eerste maal, materiaal enz krijg ik van mijn kozen die er ook bokst.

kickboksen met zachte lenzen kan dat kwaad??

Conditie: wordt je er scheef bekeken als je achter paar minuten al bek af bent ?:(

En door het feit dat ik vroeger dik was heb ik nu nog soms last van mijn heup(lies) als ik nu een hoge trap doe voel ik het soms kraken en kan ik er amper nog op lopen,, zal ik dit ook tegenkomen in de training of juist niet door dat ik de juiste techniek aangeleerd wordt en opgewarmd ben?,

Ach die conditie komt op z'n tijd wel ;) moet iedereen opbouwen toch, de een heb een betere conditie dan de ander.

En zonder warmingup krijg ik ook wel last van mn bovenbenen als ik hoog ga trappen, dus denk kwestie van warming up

Oke het zal dus in het begin doorbijten zijn, noujah mijn conditie zal er goed aan hebben :D

Kzal er gewoon naartoegaan (want kbleef het maar uitstellen) en ik zie wel hoe het verloopt.

Bedankt voor de snelle reactie. :thumb:

Goed stretchen helpt mbt trappen en om mettertijd ietwat soepeler te bewegen :thumbs:
Alleen, 't duurt even eer je dat onder de knie hebt ;)

Natuurlijk (afhankelijk ven de groep, maar een glimlachend meewarig hoofdschudden van de oude stompers is bijna niet te vermijden), maar dat overkomt iedereen en dat wordt vanzelf beter. Who gives a shit.

Ik lag nog steeds om kickboksers sinds ik zag dat ze een T-shirt droegen met daarop heel stoer kikboksen (zonder C dus) ... hehehe, dan mogen ze ook wel een keer om mij lachen.

ik heb wel eens gekickboxed, mn lens lag er regelmatig uit :D Gewoon op je eigen handschoen als je een stoot krijgt en je beschermt je gezicht.

Thaha :D
Mja die da scheef kijken zal ik gewoon negeren, en ik ken er 3 die in die club boksen dus zal wel helpen voor de motivatie..

En ivm die lenzen khoop gewoon dat het niet regelmatig gebeurd , tzou kostelijk komen :o

Kzie het al volledig zitten voor morgen :D eerst veel spaghetti eten voor veel energie :p

:D feit , maar tis niet dat ik eet en direct zal gaan e eerst mijn eten laten zakken en kzal gwn goed eten maar ook nie tot datek ontplof ;)

Succes! Je hebt gekozen voor een mooie sport.

Kben net terug van mijn eerste les, twas imens lastig maar echt wel sjiek om te doen, mijne t shirt is gewoon geel doorweekt

Op het einde toe kreeg ik mijn handen bijna niet meer in de lucht :o

Nujah :D ,, donderdag terug en proberen vol te houden.

Grtz Benoit

Vanavond is er terug les, maar ik zit met spierpijn in mijn kuiten kan ik iets doen om dat te verbeteren? warm bad ofzo ???

Kzou graag wel gaan al weet ik datek het zal moeilijk hebben vooral met springen , is trainen met spierpijn blesuurgevoelig ???

Dus je raad aan om beter niet te gaan?

Kwil echt wel gaan of ze gaan al denken van afhaker enal , khad daarnet gelezen dat lichtjes trainen spierpijn/stijfheid bevorderd door dat de bloedsomloop beterd ofzo ??

Ik heb ook nog creatine liggen dat kan dat ook voordelen brengen als ik terug neem?

Mijn kozen bracht vorige maal voor de training soort creme op de benen ? Hij zij dat het is om optewarmen kant dat ook iets helpen?

anders tip ofzo altijd welkom

lichtjes trainen is idd beter, stationair fietsen, wandelen etc, licht gewicht reps. Al betwijfel ik dat je licht kan trainen bij kickboksen, en dat je te snel (onbewust) al te hard gaat trainen.

creatine zal weinig doen op korte termijn.

je kan wel tijgerbalsem nemen, werkt bij mij goed iig.

lichtjes trainen is idd beter, stationair fietsen, wandelen etc, licht gewicht reps. Al betwijfel ik dat je licht kan trainen bij kickboksen, en dat je te snel (onbewust) al te hard gaat trainen.

creatine zal weinig doen op korte termijn.

je kan wel tijgerbalsem nemen, werkt bij mij goed iig.

Die creatine zal ik terug beginnen te nemen heb nog veel staan dus kan er all1 maar voordeel uithalen (idd op langere termijn)

Kzal voor de training voor vanavond hopen dat mijn kozen die creme mee heefd om te gebruiken

kzal gewoon gaan en niet forceren ( stomste is als ge stopt en aan de kanten zit de meeste scheef kijken van PLOOIER :p) thoja gewoon negeren :o

Nog vraagje de trainingen zijn 3x per week Dinsdag , donderdag, zaterdag

Maar kzou nog verder willen powertraining doen maar met 3x kickboks en 1x pt in de week zal wss te zwaar zijn (zeker in begin) wat denken jullie?

Anders dacht ik aan 2x boks: dinsdag , donderdag // 1x pt: zaterdag per week

Schema (schets - fullbody )

Borst: Bench press , fly's 2x 20reps ofzo?
Biceps: BB curls 2x20 reps
Trycips: DB lying curls ofzo 2x20r
Rug: Bent over rows , BB rows 2x20r
Benen: Squat 2x20
Buik: ( Afwisselende oef. )
Schouders: Militair press/ neck press 2x20r ( zeer licht gewicht om geen overtraining te hebben , train ze reeds al genoeg in boks zelf )

Of mag ik nog zwaarder gaan ( meer oef enz)

Idee tips ??

Dank u bij voorbaad :cool: Yeet

Nog vraagje de trainingen zijn 3x per week Dinsdag , donderdag, zaterdag

Maar kzou nog verder willen powertraining doen maar met 3x kickboks en 1x pt in de week zal wss te zwaar zijn (zeker in begin) wat denken jullie?

Anders dacht ik aan 2x boks: dinsdag , donderdag // 1x pt: zaterdag per week

Schema (schets - fullbody )

Borst: Bench press , fly's 2x 20reps ofzo?
Biceps: BB curls 2x20 reps
Trycips: DB lying curls ofzo 2x20r
Rug: Bent over rows , BB rows 2x20r
Benen: Squat 2x20
Buik: ( Afwisselende oef. )
Schouders: Militair press/ neck press 2x20r ( zeer licht gewicht om geen overtraining te hebben , train ze reeds al genoeg in boks zelf )

Of mag ik nog zwaarder gaan ( meer oef enz)

Idee tips ??

Dank u bij voorbaad :cool: Yeet

Je begint net met kickboxen, ik zou aanraden om slechts 2x per week te gaan. Je bent bek-af erna. Hoe lang duurt de training eigenlijk? Uur of anderhalf uur?

De buik en schouders zullen trouwens ook intensief gebruikt worden tijdens het kickboxen, alsmede de triceps en benen. De triceps en benen zou ik trouwens ook nadruk op leggen bij het fitnessen als je de powertraining gebruikt als ondersteuning. De borst en rug zijn ook belangrijk, maar toch een stuk minder dan schouders/triceps/benen. Train borst/rug vooral voor intimidatie/ sterker lijf zodat je meer klappen kan opvangen.

Wat schema zelf betreft ben ik niet guru genoeg om te oordelen of dat goed is, ik heb zelf een split-schema wat me nu al 2 jaar goed helpt (natuurlijk switch ik eens in de zoveel tijd van schema om de afwisseling erin te houden).

Just my two cents.

- Bas

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven