Fitness Seller

Kilo kwark. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ed1991

Cool Novice
Lid geworden
13 jan 2020
Berichten
34
Waardering
15
Lengte
1m96
Massa
118kg
Vetpercentage
16%
Beste collega fitness junkies.

Ik vroeg me af hoe mensen (bodybuilders) hier tegenover kwark kijken als eiwit bron.

Ik weet dat het langzaam opneembare eiwit is, maar hoe kijken jullie tegen deze eiwitten aan tegenover bijvoorbeeld eiwitten uit vlees.

Ook weet ik dat dit goede eiwitten zijn voor het slapen, echter neem ik dan 80gram kip of rund eiwit, gezien ik kwark overdag neem als een goede "on the road" eiwit bron.

Momenteel eet ik 300gr eiwit per dag, ( 80gram uit kwark, best een groot deel, en vraag me af of ik mijn eiwit count niet verpest met de kwark)
 
Makkelijk en goedkoop
 
  • Like
Waarderingen: MDC
Momenteel eet ik 300gr eiwit per dag, ( 80gram uit kwark, best een groot deel, en vraag me af of ik mijn eiwit count niet verpest met de kwark)

Is echt veel teveel eiwit, zonde van je geld en kcals...
Tenzij je 150 kg weegt.
 
Is echt veel teveel eiwit, zonde van je geld en kcals...
Tenzij je 150 kg weegt.
Ik zie dat hier best wel vaak, als iemand zijn macro's opgeeft, dat men dik over de 2g/kg gaat (3g/kg zie je ook geregeld voorbijkomen) met de gedachte dat meer altijd beter is...
 
Is echt veel teveel eiwit, zonde van je geld en kcals...
Tenzij je 150 kg weegt.

Hangt dit niet af van de cal behoefte? In de bulk ga ik ook over de 250 gram eiwit.
Wil een goede verdeling houden tussen KH, eiwitten en vetten.
Ga ik lager in de eiwitten dan zal ik dat compenseren door hoger in de KH of vetten te gaan zitten.
 
Van mij mag je zoveel potten kwark eten dat je wilt, als je daar tegen kunt, is gewoon een goede eiwitbron punt. enkel heel langzaam, maar op basis van je dagelijkse behoefte geen enkel probleem.
Ken er zelf eentje dat 5 shakes per dag drinkt, ook zeker niet de bedoeling, maar ik bedoel maar het kan dus in alle vormen :D.
 
Ik haal de 300 gram ook wel omdat 800+ gram carbs mij tegen gaat staan.
 
Ik eet al maanden een kilo kwark per dag. Als het in je ritme zit best relaxed; paar minuutjes happen en 45g eiwitten binnen. Ik begin de dag met een 500 gram en voor het slapen nogmaals 500.
 
Is echt veel teveel eiwit, zonde van je geld en kcals...
Tenzij je 150 kg weegt.

Ik schommel rond de 120kg. Ik train en groei simpel beter op hoog eiwit. Iets boven de 2gr per kg is echt niet zo gek.
 
Beste collega fitness junkies.

Ik vroeg me af hoe mensen (bodybuilders) hier tegenover kwark kijken als eiwit bron.

Ik weet dat het langzaam opneembare eiwit is, maar hoe kijken jullie tegen deze eiwitten aan tegenover bijvoorbeeld eiwitten uit vlees.

Ook weet ik dat dit goede eiwitten zijn voor het slapen, echter neem ik dan 80gram kip of rund eiwit, gezien ik kwark overdag neem als een goede "on the road" eiwit bron.

Momenteel eet ik 300gr eiwit per dag, ( 80gram uit kwark, best een groot deel, en vraag me af of ik mijn eiwit count niet verpest met de kwark)
Prima eiwitbron, als jij het wegkrijgt zou ik het gewoon blijven doen.

Persoonlijk vind ik het te smerig voor woorden.
 
Prima eiwitbron, als jij het wegkrijgt zou ik het gewoon blijven doen.

Persoonlijk vind ik het te smerig voor woorden.
Ook kwark met een smaakje zoals Optimel of Lindahls? Of de Griekse yoghurt van Optimel of Skyr?
 
Skyr van Lidl is goed te doen.
Griekse yoghurt kers van Optimel ook lekker.
 
Ook kwark met een smaakje zoals Optimel of Lindahls? Of de Griekse yoghurt van Optimel of Skyr?
Kvarg of Skyr met een smaakje lust ik zeker, maar naturel kwark of yoghurt is niet mijn ding :P

Zoals Dutchman zegt, die van de LIDL (met smaakjes) vind ik erg goed. Toch weer 4 a 5 gr suiker minder per 100gr dan de "echte" Skyr met een smaakje.
 
Het hangt totaal af van hoeveel je moet eten op een dag hoeveel eiwitten je ook gaat eten.
Je hebt in ieder geval 2 gr per kg BW nodig. Maar als je tegen 4000 kcal aan gaat zitten is meer ook echt niet erg ofzo. Vetten gewoon ook op minimaal 1 gr per kg bw houden en de rest met kh. De een gaat lekkerder op meer eiwitten en de ander krijgt enorm veel last van veel eiwitten en gaat beter op meer KH en/of vet.
Het gaat dus ook om het totaal plaatjes. En als je genoeg varieert in je eiwitbronnen is er niets aan de hand ne kan je imo prima een kilo kwark eten. Why not.. het eet heel makkelijk weg ook
 
Thanks voor de comments allemaal, echt top.

Kwark met een "smaakje" in de schappen heeft snel het dubbele aan suikers erin zitten. Albert heijn heeft kilo verpakking magere franse kwark, schuif ik binnen 5min naar binnen en vind het daarmee een top "on the road" eiwit.
 
Thanks voor de comments allemaal, echt top.

Kwark met een "smaakje" in de schappen heeft snel het dubbele aan suikers erin zitten. Albert heijn heeft kilo verpakking magere franse kwark, schuif ik binnen 5min naar binnen en vind het daarmee een top "on the road" eiwit.
Die van Optimel en de Skyr van de Lidl zijn prima qua macro's, maar als je magere kwark lust, is dat goedkoper inderdaad.
 
Ik schommel rond de 120kg. Ik train en groei simpel beter op hoog eiwit. Iets boven de 2gr per kg is echt niet zo gek.
Niks mis mee.
Zit zelf ietsje hoger.
Maar vertel het niet door...
 
Prima eiwitbron inderdaad. Nog iets anders: doet hier niemand suikervrije ranja door de kwark? Doe ik wel namelijk, anders vind ik er ook niks aan. :D Zelf maak ik ook wel eens een kwarkshake: kwark in shakebeker, wat suikervrije ranja en wat water, goed schudden en klaar. Net yoghurtdrank, en makkelijk voor onderweg :).
 
Back
Naar boven