MuscleMeat

kindergeld for karma (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

el smurfo

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
14 sep 2006
Berichten
7.728
Waardering
481
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
Stel.. je stopt met school op je 20 jaar, gaat een jaar werken en gaat terug naar school. Dan heeft je moeder 20 jaar kindergeld gehad en dan een jaartje niet maar krijgt ze dan terug kindergeld als jij weer verder gaat studeren?
Het gaat over Belgie en mijn zus zegt dat ze geen kindergeld meer krijgt maar ik kan er nix over vinden op het internet. Iemand die hier meer over weet?
 
Kinderbijslag bedoel je? Krijgen je ouders toch maar tot je 18 bent?

Edit: Je bent belg zie ik.
 
Ja, je hebt recht op kinderbijslag tot je 25e als je naar school gaat, je moet gewoon opnieuw een aanvraag indienen met het inschrijvingsbewijs van univ/hogeschool.

[Link niet meer beschikbaar]
 
Ja, je hebt recht op kinderbijslag tot je 25e als je naar school gaat, je moet gewoon opnieuw een aanvraag indienen met het inschrijvingsbewijs van univ/hogeschool.

[Link niet meer beschikbaar]

dit staat toch niet in de link?
mijn zus zegt dat kinderbijslag vervalt maar je wel iets van werkloosheidsvergoeding krijgt dat steeds minder wordt naar hoe langer je werkloos bent maar eigenlijk ben ik niet echt werkloos dan dus vind ik het maar raar. Als mijn moeder die kinderbijslag zou krijgen kan ik eventueel nog elke maand bijleggen zodat ze mij hier laat wonen en als ik nog een studiefinanciering krijg en vakantiejob enzo kan ik het nog wel trekken maar dan hoop ik natuurlijk op die kinderbijslag :D
 
Krijg je in België tot je 25ste kinderbijslag?

Moet niet gekker worden :roflol:
 
Zolang je naar school gaat krijg je kindergeld (of toch tot 25 volgens TheRipper).

Als je even gestopt bent met school en dus geen kindergeld meer krijgt, moet je dat gewoon opnieuw aanvragen met eventueel bewijs dat je terug naar school gaat.

Zo was het bij mij toch.
Heb vorig jaar middenjury gedaan (thuis gestudeert) waardoor men ouders geen kindergeld meer kregen. Dit jaar zit ik op de unief en heb het gewoon terug aangevraagt en gekregen.
 
Belgie lopen ze dus gewoon maximaal 7 jaar achter op ons:D
 
hier noemen ze het studiefinanciering.
 
Back
Naar boven