AndroidHealthClinic

Kip bevroren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Raymen

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
14 mei 2008
Berichten
181
Waardering
10
Lengte
2m
Massa
100kg
Beste BB'ers

Ik wil vanavond een kipgerecht eten met rijst enz... maar ik ben vergeten
gisteren de kip uit de vriezer te halen dus dat heb ik net gedaan. De kip is dus nog hartstikke bevroren terwijl ik het over 2/3 uurtjes moet marineren :S

Kan je de kip laten ontdooien in de magnetron of is dit niet goed voor het vlees?

Misschien is dit niet een hele slimme vraag maar ik kook eigenlijk nooit dus ik weet dit soort dingen nog niet :p

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
Alvast in blokjes snijden, is nog makkelijker ook, dooit het sneller dan zo'n groot blok.
 
In warm water leggen gaat ook heel snel!
 
Wat eerder is gezegd: eerst snijden. Bevroren vlees is beter te snijden! Je kan het in de magnetron doen inderdaad. Of in een bak, in een pan met heet water.
 
stromend water werkt beter nog dan stilstaand water

Of gewoon de magnetron op defrost (wat ik ALTIJD doe).
 
ik snij het meestal in blokjes en dan eventueel nog in de magnetron
 
haha is mij ook heel vaak gebeurd :P
ik leg hem ook altijd in heet water, maar dan niet in blokjes gesneden.. lukt mij nooit :P
 
haha is mij ook heel vaak gebeurd :P
ik leg hem ook altijd in heet water, maar dan niet in blokjes gesneden.. lukt mij nooit :P

Gewoon circel zaag aanzetten. verlies je alleen wel 3mm per zaagsnede :D
 
Heel erg bedankt voor jullie hulp!
Ik heb het net in stukjes gesneden en ik hoop dat het over 1 uur ongeveer ontdooid is zodat ik het kan gaan marineren.
Mocht dit niet het geval zijn zal ik het of in de magnetron doen of even in warm water.
Bedankt:)
 
haha is mij ook heel vaak gebeurd :P
ik leg hem ook altijd in heet water, maar dan niet in blokjes gesneden.. lukt mij nooit :P

bijltje ?

---------- Post toegevoegd Tue 9 Aug 2011 om 14:15 ----------

Heel erg bedankt voor jullie hulp!
Ik heb het net in stukjes gesneden en ik hoop dat het over 1 uur ongeveer ontdooid is zodat ik het kan gaan marineren.
Mocht dit niet het geval zijn zal ik het of in de magnetron doen of even in warm water.
Bedankt:)

magnetron ... 2 a 3 minuten en het is ontdooid.. .ga nou niet lopen kloten met water....
 
gewoon zo opvreten...
 
Het was allemaal goed gegaan! Heb nog nooit zo lekker gekookt :P
 
Back
Naar boven