Fitness Seller

Kip gekookt/ongekookt (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
18 mei 2019
Berichten
12
Waardering
2
Lengte
1m90
Massa
100kg
Goedrmiddag,

Vraag mij nou toch eens af hoe het exact zit met de voedingswaarden kip rauw/gekookt.
Vandaag weer 500gr kip van de lidl gebakken, blijft 300gram over.
100gr kip --> 24gr eiwit staat op de verpakking oftewel 120gr eiwit in een 500gr verpakking.

Als ik het goed begrijp zit er in die 300gr kip na het bakken ook nog 120gr eiwit en is het puur en allleen vocht wat eruit mist? Of betekend die 100gr op de verpakking voor als de kip gebakken is?
 
Labels hebben betrekking op het rauwe product zoals het in de verpakking zit. Desalniettemin ben je beter af als je je kip elders koopt; die van de Lidl zit absurd veel vocht in en blijft weinig van over.
 
Koop ook nog zelden kip van bij Lidl, soms acties van 7 Euro voor een family-pack van 2kg. Als ik het opbak verdwijnt er zeker 500g/2kg, dus ken het probleem. Daarom meestal van de slager ook al is het duurder.
Om kosten te besparen neem ik Alaska Polak Filet bij Aldi (per 100g verpakt) en dit verliest maar +-5% vocht na het ontdooien. 19g E/100g en vaak ook tonijnblikjes, hier staat altijd op wat je effectief overhoud na afgieten (24g e/100g).
Enige probleem is wat hogere zoutgehalte in de goedkoopste blikjes, als je je er al iets van zou aantrekken.

Kalkoen bevat meestal wel iets minder vocht, maar is droger en meestal nog duurder.
 
Labels hebben betrekking op het rauwe product zoals het in de verpakking zit. Desalniettemin ben je beter af als je je kip elders koopt; die van de Lidl zit absurd veel vocht in en blijft weinig van over.
Naar mijn ervaring is de kip van de Lidl stukken beter dan andere supermarkten wat betreft vocht. Al het vlees van de Lidl eigenlijk.
 
Naar mijn ervaring is de kip van de Lidl stukken beter dan andere supermarkten wat betreft vocht. Al het vlees van de Lidl eigenlijk.
Ah, ik heb 2x AH en Lidl met elkaar vergeleken en gewogen voordien en nadien. Bij Lidl bleef er 12% minder vlees over.
 
Zorg ervoor dat je genoeg poen verdient, dan hoef je niet op een eurootje meer of minder te kijken
 
Zorg ervoor dat je genoeg poen verdient, dan hoef je niet op een eurootje meer of minder te kijken
Niet voor iedereen liggen de banen voor het oprapen.
Overigens vind ik € 4 wel erg goedkoop. Dan krijg ik toch m'n twijfels bij de kwaliteit en herkomst.
 
Niet voor iedereen liggen de banen voor het oprapen.
Overigens vind ik € 4 wel erg goedkoop. Dan krijg ik toch m'n twijfels bij de kwaliteit en herkomst.
Mee eens.... moet ook kunnen in sommige gevallen....

Valt wel mee met goedkoop. Ze zijn er nog goedkoper maa 20 kg tegelijk kopen kan lastig zijn ivm ruimte. Maar t is echt goede kwaliteit!
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Zorg ervoor dat je genoeg poen verdient, dan hoef je niet op een eurootje meer of minder te kijken

Ik verdien zeker niet verkeerd, maar hoe meer ik over hou per maand des te beter. Het klinkt misschien raar, maar ik vind het leuk om uit te zoeken waar ik alles het goedkoopste kan halen. Voordeel is dat je meer geld over houdt dan overal maar als een kip zonder kop je geld uit te geven. Dat heeft niks te maken met of er nou 2k, 3k of 4k euro per maand binnen komt.
 
Hmm, veel inkopen met korting is ook optie want ik heb een grote vriezer. Ik heb eergister mijn kip gehaalt bij een halal slager/supermarkt, maar tot mijn verbazing bleef er van de 1.1kg rauw ook maar 700gr gebakken over. Prijs is wel goedkoper dan bij bijvoorbeeld de Lidl en de smaak is veel beter, echter had ik verwacht dat er meer over zou blijven na het bakken wat men beweert.

Lidl 1 kilo --> €7,50 (als ik mij goed herinner)
Halal slager 1 kilo --> €5,-

Denk dat ik meerdere slagers langs ga en een kilo kipfilet probeer om te kijken of er echt verschil in zit.
 
Back
Naar boven