AndroidHealthClinic

Kip ingevroren, bakken en weer invriezen?

Bezoekers in dit topic

TheNewbie

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
9 jan 2011
Berichten
361
Waardering
3
Lengte
1m83
Massa
80kg
Ik heb een maand geleden een hoop kip gesneden en ingevroren. Een deel van de gesneden kip heb ik gebakken en tot nasi gemaakt. Is het mogelijk dat ik de kip die nu in de vriezer ligt eruit haal, laat ontdooien en dan bak. En vervolgens weer in porties in de vriezer leg?

Of is dit geen slim idee?
 
Dit doe ik ook. Ik koop mijn kip altijd in de aanbieding en leg het dan in de vriezer. Dan haal ik er elke week op 1.5a 2kg uit en dit bak ik dan. Voor drie dagen gaan de porties in de koelkast en de andere dagen in de vriezer
 
ik dacht dat ontdooide voedingsmiddelen best niet meer ingevrozen konden worden erna ivm ontwikkeling van bacterieeen
 
ik dacht dat ontdooide voedingsmiddelen best niet meer ingevrozen konden worden erna ivm ontwikkeling van bacterieeen
klopt maar als je ze eerst gaart maak je die bacterieen dood dus is het geen probleem
 
ik dacht dat ontdooide voedingsmiddelen best niet meer ingevrozen konden worden erna ivm ontwikkeling van bacterieeen
Hmm dit dacht ik dus ook ergens een keer gelezen te hebben.

Dan maar voor enkele dagen klaarmaken denk ik
Zal de kip nog smaken als ik deze voor 3 dagen klaar maak? ( op de derde dag dan)
 
klopt maar als je ze eerst gaart maak je die bacterieen dood dus is het geen probleem

dat.

Altijd op hygiëne blijven letten. Ziek worden zuigt.
 
Hmm dit dacht ik dus ook ergens een keer gelezen te hebben.

Dan maar voor enkele dagen klaarmaken denk ik
Zal de kip nog smaken als ik deze voor 3 dagen klaar maak? ( op de derde dag dan)

kan prima hoor
 
mooizo, het liefste had ik gewoon alles nu weer gebakken en klaargemaakt en in de vriezer gegooid. Maar klaarmaken voor 3 dagen en in de koelkast is ook wel okee!
Bedankt!
 
ik dacht dat ontdooide voedingsmiddelen best niet meer ingevrozen konden worden erna ivm ontwikkeling van bacterieeen

Dit is ONZIN. Het is een eeuwenoud fabeltje verteld door moeders en oma's. Het is echt complete bullshit.

Het gaat om HOE je het ontdooit. Invriezen zorgt niet voor meer bacteriën!! Koken doodt alle bacteriën, bevriezen bevriest de bacteriën. Als je alles schoon houdt en bijvoorbeeld in de koelkast laat ontdooien en dan weer kookt zal er niks mis mee zijn.

Als je het buiten in de zon op het balkon 2 uur lang laat ontdooien, ja DAN komen er wel bacteriën bij.
 
ik koop altijd mijn kip in aanbieding, deze bak ik en vries ik vervolgens in.
daarna leg ik gewoon het aantal uit dat ik die dag ga eten
 
ik koop altijd mijn kip in aanbieding, deze bak ik en vries ik vervolgens in.
daarna leg ik gewoon het aantal uit dat ik die dag ga eten

Ja dit had ik dus ook gedaan met een klein deel de rest heb ik gesneden en ingebakken de vriezer in gegooid maar uit deze laatste reacties kan ik concluderen dat ik deze kip best uit de vriezer kan halen om vervolgens te bakken en dan weer in te vriezen?
 
Ja dit had ik dus ook gedaan met een klein deel de rest heb ik gesneden en ingebakken de vriezer in gegooid maar uit deze laatste reacties kan ik concluderen dat ik deze kip best uit de vriezer kan halen om vervolgens te bakken en dan weer in te vriezen?

Ik kan je zin niet goed verstaan?
Ik zou het wel niet meer als 1x invriezen

Grtz dylan
 
Ja dit had ik dus ook gedaan met een klein deel de rest heb ik gesneden en ingebakken de vriezer in gegooid maar uit deze laatste reacties kan ik concluderen dat ik deze kip best uit de vriezer kan halen om vervolgens te bakken en dan weer in te vriezen?

ja kan, als je iets wat ingevroren is ontdooit, kan je het na goed garen/bakken/koken ook opnieuw invriezen
 
Back
Naar boven