XXL Nutrition

Kip met kaas in spek: Low carb high protein en high vet

Bezoekers in dit topic

Haye

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
19 apr 2007
Berichten
445
Waardering
22
Lengte
1m82
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Simpel recept, mocht je leangains volgen, past prima in je non-trainingsdag:

Nodig:
- 200 gram kipfilet
- Bol mozzarella
- Mosterd
- Ontbijtspek
- Paneermeel


1. Kip snijden zodat je er een soort van hamburger van zou kunnen maken, ff door de paneermeel halen, bakspul in de pan, peper + zout + knoflookpoeder (vers kan ook uiteraard) in de pan kletteren en de kip ff aangaren, oja ook ff de oven voorverwarmen op 180 graden
Resultaat:
13z1s3m.jpg



2. Mozarella bol door de helft snijden, 1 helft uit het handje opeten, de andere helft HEEL KLEIN snijden, in een bakje doen en mixen met een eetlepel mosterd (gaat dan op eiersalade lijken)

3. Kip op een bord leggen, bekleden met de mozzarella / mosterd mix en afdekken met een ander stuk kip (zoals een hamburger zeg maar, waarbij de kip het broodje is en de mozzarella / mosterd de hamburger ;))

4. Nu komt het moeilijke omdat die t*ring vulling er elke keer uit wil klimmen, maar nu moet je de ontbijtspek om de kipfilets heen wikkelen zodat de vulling op z’n plek gaat blijven.
Resultaat:
23jh1sl.jpg


5. Nu een beetje bakspul op je ovenplaat doen en die badboys erin leggen, laat de oven z’n werk maar ff voor een minuutje of 12-15 doen, mother****ers komen er dan zo uit:
2rqdlb6.jpg


FOKKING LEKKER!!! Heb het gejat van Gordon Ramsey, alleen gebruik ik spek IPV parmaham (vind ik GOOR)
 
Mjam, ziet er lekker uit ;)
 
Mjam, ziet er lekker uit ;)

Probeer het! is echt superdeluxe, het is misschien wel handig om je rauwe kipfilets eerst ff door een losgeklopt ei te halen zodat het paneersel beter blijft plakken aan je kip (nog krokantere kip:))

Kookse!
 
Ik ga dit morgen denk k ff proberen met lowfatmozzarela, lijkt me lekkel
 
Klinkt erg goed. Lijkt me wel het proberen waard.
 
Ga het een keer zo proberen. De 'normale' kip cordon bleu die ik weleens gemaakt heb:

Dubbele kipfilet openklappen, of enkele doormiddensnijden. Daarin je kaas/ham/spek naar keuze doen, dit kan je doen met wat je zelf lekker vindt. Dichtklappen, paneren tandenstokers erin en bakken in een braadpan.
 
Back
Naar boven