MuscleMeat

Kip niet te eten dag na bereiding? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kidmonster

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2010
Berichten
4.251
Waardering
124
Lengte
1m80
Massa
88kg
Vetpercentage
10%
Hallo,

Ik heb een vraag over kip. Ik bereind meestal voor 2/3 dagen eten wat ik dan koud opeet op school. Er is ook geen mogelijkheid het warm te maken.
Maar waar ik me nu helemaal aan kapot begin te ergeren is de kip. Normaal als ik kip bak vind ik het erg lekker, alleen als ik het de dag erna eet is het gewoon niet te doen.
Het is vreselijk droog, taai vaak en ben meestal langer met 120g kip bezig dan met rijst enzo dat toch sukke meer is.

Nu vraag ik mij af of er tips zijn om dit niet meer te hebben.
Ik heb vanalles geprobeerd:
-stomen
-kruiden
-grillen
-bakken
-kip/rijst gerecht spul
-kleine stukjes kruiden etc

werkt allemaal niet, blijf gewoon zitten met een hard brok kip dat niet te eten is.

Iemand die dit herkend en tips heeft?
b.v.d. :)
 
Ik snij er altijd hele kleine stukjes voor ik ze bak, heb je het droge toch iets sneller weg :)
Verder zit ik met hetzelfde probleem dus ga dit volgen
 
Gekookte kip hou ik altijd goed! wordt niet droog.
 
ik bak mijn kip op een zacht vuur , dan is het erna niet zo droog of de dag erna :)
 
Niet huilen, gewoon eten
 
Gekookte kip hou ik altijd goed! wordt niet droog.
hoe doe je dit dan? net als eieren koken maar dan kip? nog nooit van gehoord

---------- Post toegevoegd Mon 10 Dec 2012 om 17:01 ----------

ik bak mijn kip op een zacht vuur , dan is het erna niet zo droog of de dag erna :)
heb ik ook al geprobeerd, helpt enigzins maar vind het vaak nog wat droog. doe je er speciale kruiden of iets op?
 
De kip aanbakken/kleuren in de pan, daarna in een ovenplaat onderzetten met kippenbouillon/water met kruiden/... en gewoon in de oven laten staan tot de kip van het bot valt.
Sappig en mals.
 
Niet huilen, gewoon eten
vind dit maar onzin. ga maar iedere dag dingen eten die je niet lekker vind. nu kan dit voor momenten maar dat hou je niet heel lang vol, en als je dat toch doet vraag ik me af of je er plezier in kunt hebben. ik wil gewoon plezier hebben met het hele bbing gebeuren. dat je er een nice fysiek van krijgt is mooi mee genomen maar ben geen pro en zou ik ook nooit worden daarom.

---------- Post toegevoegd Mon 10 Dec 2012 om 18:35 ----------

De kip aanbakken/kleuren in de pan, daarna in een ovenplaat onderzetten met kippenbouillon/water met kruiden/... en gewoon in de oven laten staan tot de kip van het bot valt.
Sappig en mals.
bedoel je een laagje water of bijv kip in stukjes en zowat helemaal onder water? lijkt me erg goed idee btw
 
Gewoon de kip in hele fijne reepjes snijden. Merk je er weinig meer van dat het droog is.
 



bedoel je een laagje water of bijv kip in stukjes en zowat helemaal onder water? lijkt me erg goed idee btw


De kip mag helemaal onder staan hoor,
Je kan er ook nog wat wortelen, uien, selder, prei,kruiden, ... bijsmijten voor de smaak,kan je achteraf het vocht ook nog eens gebruiken als saus als je ze wat bindt. (:
 
Kip niet bevroren bakken, en de deksel erop houden.
Snijden laat het ook sneller uitdrogen.... Maar omdat je bereidingstijd dan korter is, kan het elkaar aardig opheffen.
 
Shitload yofresh mayo is mijn oplossing...
 
Iets anders eten de dag nadat je kip hebt gegeten.
 
Waarom niet vers bereiden.. hoeveel werk is dat nu helemaal ?
 
Waarom niet vers bereiden.. hoeveel werk is dat nu helemaal ?

Hij bereidt het voor meerdere dagen om het op school (zonder kook/opwarm mogelijkheden) op te eten, of je het dezelfde dag of de dag erna koud opeet... Koud is het toch, en droog dan vaak ook.

On topic: ik denk dat je met marineren een eind kan komen... Probeer eens de kip te marineren in het vocht/de pulp van een sinaasappel of ander soort fruit. Ananas en kiwi werken vooral goed, want daar zitten enzymen in die het vlees al deels afbreken (laat het daar dus geen dagen in liggen)... Leuke van marineren is dat je er meteen ook een andere smaak aan mee kan geven, en dus meer variatie krijgt in je gerechten.

Verder zou je kunnen proberen de kip te maken met een sausje... Maak bijvoorbeeld zelf met wat kruiden, een blikje tomatenpuree en een bklikje gesneden tomaten op eigen vocht (voor de mensen die wat meer tijd hebben, gewoon verse tomaten in pan en staafmixer) een heerlijke tomatensaus zonder toegevoegde suikers. De hoeveelheid natuurlijke suikers is minimaal en je kan altijd de Kcal van je rijst afhalen.

Zelf maak ik ook weleens wat sausjes op basis van kwark/magere yoghurt, geeft wat extra eiwitten, meer smaak en maakt het geheel wat aangenamer. Zeker met wat komkommer en knoflook wordt dat vaak erg lekker.

succes en laat je bevindingen hier vooral weten!
 
Kip maak ik in kleine stukjes klaar in de oven in een schaal, dan wordt het minder droog. Dat vries ik in porties in en neem ik gewoon mee naar werk. 's Ochtends uit de vriezer halen en 's middags is het al prima ontdooid. Dan is het nog best te eten, zeker als je er wat lekkere kruiden overheen gooit.
 
Back
Naar boven