Fitness Seller

Kip ontdooien (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Eric Geens

Cool Novice
Lid geworden
31 jul 2016
Berichten
34
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
71kg
Hallo,

Ik heb zaterdagnacht kip uit de vriezer gehaald en in de koelkast gelegd. Momenteel zijn we dus ongeveer 35 uur verder en ik voel nog steeds dat er ijs aan de kip zit. Na welke tijd is 1kg kip ongeveer ontdooid? Koelkast is 3 graden.
 
Waarom leg je het niet even buiten de koelkast?
 
Hangt ook van de dikte af.
Is het 1 bonk van 1 kg dan zal dat veel langzamer gaan dan de kipfilets los van elkaar.
Een losse kipfilet is echt wel in 20 uur ontdooit in de koelkast.
Anders even buiten de koelin leggen.
Optie is ook om het in een gesloten zakje in (kraan)water te leggen (dus geen warm/heet water)
 
Screenshot_20190520-170544_Albert Heijn.jpg
 
Haal de filets los en leg ze op het aanrecht. Dan zal t met een 1-2 uur wel ontdooit zijn.

Volgende x gewoon eerst loshalen en in porties doen oid en dan invriezen.
 
Kip 2 uur buiten de koelkast? Is dat wel zo verstandig?
 
Buiten de koelkast laten ontdooien.
 
"Op kamertemperatuur ontdooien kan bacteriegroei in de hand werken." ?
 
Kip 2 uur buiten de koelkast? Is dat wel zo verstandig?
Als je je broodje kip meeneemt of je prep met kip... sleur je dan ook je koelkast mee?
Dan zou nu iedereen op t forum doodziek moeten zijn...

Kom op ... je bakt t daarna toch?
en zo snel groeien bacterien ook niet.
 
Je kan het prima buiten de koelkast ontdooien hoor , 1 a 2 uur , het is nog geen hoogzomer toch

Tja en als je de kip achter glas in de volle zon legt is het niet verstandig maar kom op ..

Beetje gezond verstand heb je toch wel ?!
 
Een ander vraagje.

Ik heb dus 1000 gram kipfilet verdeeld over bakjes. Van deze 1000 gram is ongeveer 750 over. Evenals bij de broccoli.

Kan ik de kipfilet gebakken wegen en dus uitgaan van 750 gr (818 kcal) ipv 1000 gr (1090 kcal)? Zelfde bij de broccoli.
 
waardes op verpakking zijn van onbereid product. Bij bakken verdwijnt alleen water. dus geen kcal
1000 gr onbereid = 1090 kcal
750 gr bereid bevat dus ook 1090 kcal

Of bevat jouw pasta/rijst na koken ook in een 2x meer kcal? :rolleyes:
 
Back
Naar boven