AndroidHealthClinic

Kip recept wie o wie? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

gymsh4rk

Cool Novice
Lid geworden
28 nov 2014
Berichten
45
Waardering
18
Lengte
1m70
Massa
87kg
Vetpercentage
10%
Goeie avond heren!

Zoals als die title al zegt!

Terwijl ik mijn overheerlijke bakje mealprep eet(bakje droge kip met droge rijst). :o
Zat ik te denken hoe ik mijn kip en rijst nu lekker kan maken! Heb veel geprobeerd verschillende kruiden en potjes maar tis het m net niet allemaal:rolleyes:

Heeft iemand mischien een lekker en makkelijk recept??
 
Kip marineren in wat ketjap knoflook en sambal. Nachtje laten staan hierin maakt het nog lekkerder. Dan kort bakken marinade erbij en bij je rijst kieperen.

Combinatie van kerrie, Kaneel en komijn erdoorheen.

Even een hele gekke... kip even bakken. Kop sterke espresso erbij en wat kaneel, zeezout en komijn en dan stoven. Lekkerste is om er dan nog wat gewelde abrikozen in mee te stoven... Maar dan moet dat wel in je schema passen.

Ik heb nog zat andere opties... maar dan zitten er wat meer kcal in.. als je dat niet erg vind kan ik er dan nog wel een paar bijzetten. (morgen weliswaar :o )
 
Kip marineren in wat ketjap knoflook en sambal. Nachtje laten staan hierin maakt het nog lekkerder. Dan kort bakken marinade erbij en bij je rijst kieperen.

Combinatie van kerrie, Kaneel en komijn erdoorheen.

Even een hele gekke... kip even bakken. Kop sterke espresso erbij en wat kaneel, zeezout en komijn en dan stoven. Lekkerste is om er dan nog wat gewelde abrikozen in mee te stoven... Maar dan moet dat wel in je schema passen.

Ik heb nog zat andere opties... maar dan zitten er wat meer kcal in.. als je dat niet erg vind kan ik er dan nog wel een paar bijzetten. (morgen weliswaar :o )

Die met ketjap klinkt goed! Zeker ff proberen! Laat die recepte maar komen! Kcal maakt niet zoveel uit:D
 
Je kip in een marinade van honing en mosterd is ook zeker een aanrader!.

En als de kcals niet echt uitmaken, dan is er nog een heel lekker hongaars recept:D 'Mátrai borzaska csirkemell'
matrai+borzas+grillezve+005.jpg
 
Pindasaus maken van pindakaas, ketjap, sambal, melk en er doorheen roeren. Als je het prept maak je het wat watiger omdat het nog indikt in de koelkast.
 
Je kip in een marinade van honing en mosterd is ook zeker een aanrader!.

En als de kcals niet echt uitmaken, dan is er nog een heel lekker hongaars recept:D 'Mátrai borzaska csirkemell'
matrai+borzas+grillezve+005.jpg

Ziet zeker niet verkeerd uit! Maar ffjtes recept opzoeken:D
 
Chili olie of zwarte bonen saus van Lee Kum Kee.
 
- Omeletje bakken, 3 plakken rookvlees erop leggen, insmeren met 2 eetlepels pesto, halve kipfilet even kort aanbakken en op het ei leggen. Ei dichtvouwen en in een ovenschaal leggen. Pak gepelde tomaten op warmen met 2 el pesto en wat zout en peper. Eroverheen kieperen en 20 minuten in de oven. Dit is echt zalig. Wel wat meer werk maar je kan het meteen voor een paar dagen maken.

- 2 halve perzikken uit blik even pureren. Opwarmen in een pannetje (evt. wat water erbij) en 1 theelepel kerriepoeder en wat peper en zout erbij. Kip kort aanbraden en in de saus 10 minuten pruttelen. Echt zalig bij rijst. Kan je ook perfect een paar dagen bewaren.

- erg simpel... zakjes dipsausmix van Duyvis
Dips
Zit bijna niets in. Zakje door je rijst met kip kieperen. Heb je enorm veel smaken van. :D Luiheid dient de mens.
Je kan ook eventueel mengen met wat water en je kip erin gaar smoren.

- kip bakken, groente naar keuze erdoor. 2 eetlepels currypasta (rood, geel, groen oid) half blikje kokosmelk en even pruttelen.

- bloemkoolcurry: Kip bakken, kleine roosjes bloemkool erdoorheen, 1 eetlepel kerriepoeder, perep er zout naar smaak, 1/2 blikje kokosmelk en 15 minuten pruttelen. Zelfs niet bloemkoolfans vinden dit lekker. :o

- Potje zoetzure paprika reepjes door je kip doen met wat shoarma kruiden. Simpel en lekker.

later meer.. krijg er honger van.. dus nu eerst zelf even eten. :D
 
- Omeletje bakken, 3 plakken rookvlees erop leggen, insmeren met 2 eetlepels pesto, halve kipfilet even kort aanbakken en op het ei leggen. Ei dichtvouwen en in een ovenschaal leggen. Pak gepelde tomaten op warmen met 2 el pesto en wat zout en peper. Eroverheen kieperen en 20 minuten in de oven. Dit is echt zalig. Wel wat meer werk maar je kan het meteen voor een paar dagen maken.

- 2 halve perzikken uit blik even pureren. Opwarmen in een pannetje (evt. wat water erbij) en 1 theelepel kerriepoeder en wat peper en zout erbij. Kip kort aanbraden en in de saus 10 minuten pruttelen. Echt zalig bij rijst. Kan je ook perfect een paar dagen bewaren.

- erg simpel... zakjes dipsausmix van Duyvis
Dips
Zit bijna niets in. Zakje door je rijst met kip kieperen. Heb je enorm veel smaken van. :D Luiheid dient de mens.
Je kan ook eventueel mengen met wat water en je kip erin gaar smoren.

- kip bakken, groente naar keuze erdoor. 2 eetlepels currypasta (rood, geel, groen oid) half blikje kokosmelk en even pruttelen.

- bloemkoolcurry: Kip bakken, kleine roosjes bloemkool erdoorheen, 1 eetlepel kerriepoeder, perep er zout naar smaak, 1/2 blikje kokosmelk en 15 minuten pruttelen. Zelfs niet bloemkoolfans vinden dit lekker. :o

- Potje zoetzure paprika reepjes door je kip doen met wat shoarma kruiden. Simpel en lekker.

later meer.. krijg er honger van.. dus nu eerst zelf even eten. :D

Haha wat een held! Je kookt graag zeker? Zitte erg goeie tussen thanks voor de tips hier kan ik wel wat mee!

Krijg er stiekem wel beetje honger van haha!
 
Ziet zeker niet verkeerd uit! Maar ffjtes recept opzoeken:D

Mocht je nog hulp nodig hebben met vertalen van een recept, just shoot haha! Google translate is nogal inaccuraat van Hongaars naar NL:D
 
Tegenwoordig heb je (iig bij de AH) van die gekruidde papier/bakvellen. In ieder geval 3 varianten die ik heb gezien is zongedroogde tomaat, provenciaals, en nog 1 waar ik nu ff niet op kom. In feite wikkel je dan je kip in zo'n vel papier, en leg je het in de pan, je hoeft dan helemaal geen vet of olie te gebruiken en het koekt ook niet aan de pan o.i.d. Als je het goed bakt blijft de kip lekker sappig ook en is ie meteen goed gekruid (afhankelijk van welke kruiden/smaak je gekozen hebt). Is voor mij echt een aanrader. Kunt per verpakking 4 kipfilets van 200 gram (dus 800 gram) of iets in die richting bakken.

Wellicht is zelf kruiden en bakpapier kopen en precies hetzelfde doen nog lekkerder en goedkoper, maar dit is iig een erg makkelijke variant om snel en makkelijk kip te bakken (in principe hoef je er niet eens bij te blijven, als je de goede stand van 't fornuis hebt gevonden is 't een kwestie van beiden kanten 10 min bakken en klaar)
 
Pindasaus maken van pindakaas, ketjap, sambal, melk en er doorheen roeren. Als je het prept maak je het wat watiger omdat het nog indikt in de koelkast.

Met welke hoeveelheden maak je dit?
 
Met welke hoeveelheden maak je dit?

Beetje op gevoel, denk dat het onderste wel in de buurt komt (voor 1 persoon):
- 30gr pindakaas
- 0,5tl ketjap
- 0,5tl sambal badjak
- 1,5 - 2el melk
Je kan er ool nog wat kokos- / basterdsuiker doorheen doen voor de zoetigheid.
 
Beetje op gevoel, denk dat het onderste wel in de buurt komt (voor 1 persoon):
- 30gr pindakaas
- 0,5tl ketjap
- 0,5tl sambal badjak
- 1,5 - 2el melk
Je kan er ool nog wat kokos- / basterdsuiker doorheen doen voor de zoetigheid.

Thanks! Ga ik binnenkort eens proberen :)
 
Haha wat een held! Je kookt graag zeker? Zitte erg goeie tussen thanks voor de tips hier kan ik wel wat mee!

Krijg er stiekem wel beetje honger van haha!
Ik kook zeker graag. Ik eet ook graag.. alhoewel het nu zoveel wordt dat het soms ook tegenstaat.. en dan moet je gewoon weer eens wat dingen proberen. :D

Ook een lekkere kip in koffie....
Hele kipfilets aanbakken met peper en zout. In een ovenschaal leggen. Kop hete espresso er overheen gieten. Dan wat kaneel en komijn erop en wat gewelde abrikozen in stukjes erbij en even 20 minuten in de oven. Heerlijk met couscous of rijst.

Of als je ook varkensvlees eet... Beenham in cola
Naturel beenhammetje
Sligro aanbieding: Beenham - Beenhouwerij (Beenham) - Geldig tot 14/03/11 - PromoFolder
zo een maar die kan je bijna bij elke supermarkt krijgen.
In plakken snijden en even kort aanbakken. Glas cola erbij en 10 minuten laten pruttelen (dit kan je ook gewoon in de oven sch. Krijg je een hele aparte smaak van. En het sausje van cola met kruiden kan je als jus gebruiken (eventueel beetje allesbinder erdoor om wat te binden).
wel gewone cola nemen.. cola light wordt bitter... en kan je ook beter niet verwarmen heb ik gehoord.

Waren even twee aparte die door mijn hoofd schoten. :D
 
Back
Naar boven