Fitness Seller

Kip rijst tegen pasta gehakt (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

sjorsdoren94

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
25 dec 2013
Berichten
1.526
Waardering
316
Lengte
1m82
Massa
93kg
Vetpercentage
20%
Het maakt toch geen donder uit of je nou kip met rijst eet of pasta met gehakt zolang je maar je macro,s behaald lijkt mij toch?
 
Er is een theorie dat het beter is verschillende bronnen je eiwit te halen ipv bv 6x kipfilet. Idee er achter is het aminozuur profiel. Voor spier reparatie heeft je lichaam alle 22 aminozuren nodig. Elke soort vlees heeft zijn eigen verhouding in die 22 aminozuren, ander profiel. Mix van bronnen verbeterd dan de verhouding in deze aminozuren die je binnen krijgt, omdat kip bv weer een aantal aminozuren in verhouding minder heeft (vraag me niet welke ;) ). Daarnaast is er nog een tweede reden waarom het zou kunnen boeien of je gehakt of kipfilet eet. Je lichaam houd van variatie. Het is een manier om gezond te blijven. Continue hetzelfde eten, en lichaam gaat zorgen dat het je tegen gaat staan en dat gaat dan problemen voor je zorgen met een dieet volgen. Dus wissel die pasta, rijst, kip gehakt, liefst nog meer gewoon af en zorg idd dat de macro's blijven kloppen.
 
Er is een theorie dat het beter is verschillende bronnen je eiwit te halen ipv bv 6x kipfilet. Idee er achter is het aminozuur profiel. Voor spier reparatie heeft je lichaam alle 22 aminozuren nodig. Elke soort vlees heeft zijn eigen verhouding in die 22 aminozuren, ander profiel. Mix van bronnen verbeterd dan de verhouding in deze aminozuren die je binnen krijgt, omdat kip bv weer een aantal aminozuren in verhouding minder heeft (vraag me niet welke ;) ). Daarnaast is er nog een tweede reden waarom het zou kunnen boeien of je gehakt of kipfilet eet. Je lichaam houd van variatie. Het is een manier om gezond te blijven. Continue hetzelfde eten, en lichaam gaat zorgen dat het je tegen gaat staan en dat gaat dan problemen voor je zorgen met een dieet volgen. Dus wissel die pasta, rijst, kip gehakt, liefst nog meer gewoon af en zorg idd dat de macro's blijven kloppen.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5686320/

Suggereert zelfs dat er een verschil ontstaat door de manier waarop je het bereid.. En dat geldt denk ik zo voor elke soort vlees. Dus het is maar net hoe ver je wilt gaan met je voedingsschema :)

The present study showed that when chicken is cooked using various methods, protein and all essential amino acids are affected depending on the meat part and the cooking method. Only arginine was found to be more affected by the cooking method than by the meat part (p<0.01). Overall, the protein and amino acid contents increased after cooking, and the content differences by meat part and by cooking method were found to be different in each of the samples. There was a clear difference in the protein and amino acid contents according to the meat part, and except in chicken wings, there were differences between boiling and steaming versus grilling, pan-frying, deep-frying, roasting, and microwaving. The analysis of the retention rate of each content confirmed that there was a destruction or loss of protein and amino acids during the cooking process; however, the amino acid content was higher than 100% in pan-fried wings, roasted breasts, microwaved breasts, and steamed legs. When the findings about the meat parts and the cooking methods were combined, and in consideration of the content and retention rate, roasted breast had the highest protein and amino acid contents of all the compared samples.
 
Nou ik at altijd kip met rijst op werk maar werd het zat dus nu eet ik pasta met gehakt in de middagpauze maar zoveel mensen die zeuren dat het je dik maakt vandaar die vraag haha.
bij het avond eten eet ik wel heel gevarieerd ene dag kip andere dag rund of varken moet goed zijn lijkt mij toch ?
ik prep altijd direct voor 5 dagen dus heb direct 5 dagen hetzelfde. :)
 
Nou ik at altijd kip met rijst op werk maar werd het zat dus nu eet ik pasta met gehakt in de middagpauze maar zoveel mensen die zeuren dat het je dik maakt vandaar die vraag haha.
bij het avond eten eet ik wel heel gevarieerd ene dag kip andere dag rund of varken moet goed zijn lijkt mij toch ?
ik prep altijd direct voor 5 dagen dus heb direct 5 dagen hetzelfde. :)

Variëren kan op zoveel manieren, no worries! Het gaat pas fout als je dag in dag uit kip met rijst en broccoli gaat eten als ontbijt lunch en avondeten bijvoorbeeld :p En ja die mensen heb je!
 
ik eet elke dag wel vrijwel hetzelfde op werk en post workoutmaal maar dat heeft iedereen toch wel lijkt als je elke dag varieert dan kun je die macros toch nooit perfect bijhouden dan blijf je berekenen.
 
Er is een theorie dat het beter is verschillende bronnen je eiwit te halen ipv bv 6x kipfilet. Idee er achter is het aminozuur profiel. Voor spier reparatie heeft je lichaam alle 22 aminozuren nodig. Elke soort vlees heeft zijn eigen verhouding in die 22 aminozuren, ander profiel. Mix van bronnen verbeterd dan de verhouding in deze aminozuren die je binnen krijgt, omdat kip bv weer een aantal aminozuren in verhouding minder heeft (vraag me niet welke ;) ). Daarnaast is er nog een tweede reden waarom het zou kunnen boeien of je gehakt of kipfilet eet. Je lichaam houd van variatie. Het is een manier om gezond te blijven. Continue hetzelfde eten, en lichaam gaat zorgen dat het je tegen gaat staan en dat gaat dan problemen voor je zorgen met een dieet volgen. Dus wissel die pasta, rijst, kip gehakt, liefst nog meer gewoon af en zorg idd dat de macro's blijven kloppen.

Dit inderdaad!
 
Er is een theorie dat het beter is verschillende bronnen je eiwit te halen ipv bv 6x kipfilet. Idee er achter is het aminozuur profiel. Voor spier reparatie heeft je lichaam alle 22 aminozuren nodig. Elke soort vlees heeft zijn eigen verhouding in die 22 aminozuren, ander profiel. Mix van bronnen verbeterd dan de verhouding in deze aminozuren die je binnen krijgt, omdat kip bv weer een aantal aminozuren in verhouding minder heeft (vraag me niet welke ;) ). Daarnaast is er nog een tweede reden waarom het zou kunnen boeien of je gehakt of kipfilet eet. Je lichaam houd van variatie. Het is een manier om gezond te blijven. Continue hetzelfde eten, en lichaam gaat zorgen dat het je tegen gaat staan en dat gaat dan problemen voor je zorgen met een dieet volgen. Dus wissel die pasta, rijst, kip gehakt, liefst nog meer gewoon af en zorg idd dat de macro's blijven kloppen.
maar over die aminozuren doe kun je tegenwoordig toch ook als supplement kopen toch of hebben die een totaal andere werking ?
 
maar over die aminozuren doe kun je tegenwoordig toch ook als supplement kopen toch of hebben die een totaal andere werking ?

Geneuzel in de marge, zou ik me niet eens mee bezig houden; gewoon gevarieerd eten.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
komt goed :flexbiceps:
 
En dan vraag ik me af of het een merkbaar effect heeft als je voornamelijk dierlijke eiwitten eet en je aan de stelregel houdt van 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht. Galen kan jij hier iets zinnigs over zeggen?
 
Alles valt en staat in grote lijnen met de macro's en calorieën.
Verder maakt het naar mijn idee niet echt uit of je pasta/rijst/zoete aardappelen eet of gehakt/kip/hond.
 
Of volkoren tortilla met gemarineerde kippendijen en verse spinazie
 
ik eet elke dag wel vrijwel hetzelfde op werk en post workoutmaal maar dat heeft iedereen toch wel lijkt als je elke dag varieert dan kun je die macros toch nooit perfect bijhouden dan blijf je berekenen.

ik eet ook elke dag het zelfde ontbijt/lunch/snack.. anders blijf ik tellen. hahaha
hier zeuren ze ook altijd, omdat ik dus vis eet en ei, lekker stinken.

Maar das jammer dan hoor :D
 
Maar wat dacht je van rijst met gehakt? ;)

1l8thn.jpg
 
Back
Naar boven