XXL Nutrition

Kipfilet bakken in de oven, kan dat? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ZARA25101988

Novice
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m81
Weet iemand hoe ik in kleine stukjes gesneden (125gr) kipfilet kan bakken in de oven?

Hoe lang en hoe warm vooral?

Thanks
 
in de oven 180 graden

minstens 5 minuten, ws 8
 
eerst moet je toch best je vlees dichtschroeien in de pan en nadien in de oven steken? ik denk zo droge kip zonder kippenboellion en zonder de kipenblokjes regelmatig te bedruipen in de oven, gaan deze wel super droog worden volgens mij en bijna niet te vreten zijn. ;):D
 
eerst moet je toch best je vlees dichtschroeien in de pan en nadien in de oven steken? ik denk zo droge kip zonder kippenboellion en zonder de kipenblokjes regelmatig te bedruipen in de oven, gaan deze wel super droog worden volgens mij en bijna niet te vreten zijn. ;):D

Kon niet wachten tot morgen (vandaag) middag... :)

Heb het daarnet even geprobeerd. 5 minuten is te kort, 8 minuten ook.

Heb net ergens gelezen dat je op 180-200 graden moet bereiden in de oven, gedurende 20 minuten.

Ik heb er een beetje curry-poeder, gember- en kaneelpoeder op gedaan en dan pas in de oven, het was inderdaad zeer droog, maar het smaakte lekker, I like that :)
 
Ik doe altijd m'n stukken kipfilet (grote) op 170 graden 20-25min in de oven (zonder voorverwarmen) en dan zijn ze perfect, en nog sappig ook!
 
Je kan ze er gewoon in gooien, 180 - 200 graden.
Als je hele kipfilets hebt moet je ze wel even omdraaien na de helft van de tijd. bij blokjes hoeft dat niet zo zeer. Vind persoonlijk het lekkerst om ff dicht te schroeien en dan pas in de oven.
 
hey mensen,

Ik deed het vroeger ook zo in de oven etc..
Maar ik heb onlangs door mijn vrouw deze pot ontdekt :
[Link niet meer beschikbaar]

Kipje erin, zonder bakstof (water of boter of olie .. )
Gewoon braadkipje, goed bestrooien met kipkruiden...
180 Graden, uurtje in de oven..

OMG!
Deze kip is nog lekkerder en sappiger dan een kip aan't spit!

DIKKE AANRADER!
:D
 
Kip blijft juist erg sappig als je het goed doet, doordat er veel water zit in de filet. 20 minuten 200c (beetje afhankelijk van je oven ook) en knagen maar.
 
dit vind ik heel handig, zeker als het veel vlees is of aardappels groente alles bij elkaar (moeten qua kooktijd wel enigzins overeenkomen, groente die heel kort moet koken is niet handig):

f045100b60db40c2a3e9e683ceea526bcGljX2JyYWFkemFra2VuLmdpZg==.gif


Braadzakken zijn bestand tot 220 graden in de oven. je kunt er heerlijke gerechten mee klaarmaken, zonder dat je boter of olie hoeft toe te voegen. Het vlees, de groente en zelfs aardappelen koken in hun eigen vocht gaar. Dat betekend dat je minder vet gaat eten, maar ook dat de vitamines en smaak beter behouden blijven. Braadzakken zijn verkrijgbaar bij de slager, sommige supermarkten en bij Blokker.
 
Echt bakken in de oven ... nee, dat niet, maar je kunt het prima in de over garen.

Kip en gevogelte

* Kip en gevogelte heeft altijd een veilige kerntemperatuur van 75 graden nodig. In principe kan de oven op 75 graden worden gezet. Dit betekent natuurlijk wel een langere bereidingstijd maar het eindresultaat is natuurlijk super. Door de lage temperatuur is er bijna geen vochtverlies en dit garandeert een mals en sappig stukje vlees.

* U kunt de oven ook op 100 graden zetten voor een snellere bereiding en dit is toch ook al een stuk beter qua resultaat als 220 graden.

* Het is belangrijk dat u het vlees eerst aanbraadt (bijv. tijdens het voorverwarmen van de oven) voor het knapperige korstje.
 
ik bak altijd al mijn kip op zondag
dan gooi ik de kip in 2 grote oven schalen.
20min op 200 graden kip eruit en het water uit die schaal kiepen
kip omdraaien en weer 10 min op 200 graden
kip eruit water eruit gieten kip aflaten koelen en dan verdeel ik het in zakjes en gooi ik het in de vriezer.
werkt prima
 
Back
Naar boven