AndroidHealthClinic

Kipfilet bereiden

Bezoekers in dit topic

Bentley

Yeah buddy!!
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
18 feb 2007
Berichten
547
Waardering
0
Me ouders zijn weg dus ik heb maar besloten om zelfs eens te gaan koken :p Heb er alleen amper ervaring mee..

Heb kipfilet gekocht en denk dat koken het makkelijkst is. Maar ik zie me ma altijd die kipfilet in stukken snijden en er bepaalde stukken afsnijden.

Welke stukken van de kip kan je dus eigenlijk niet koken/eten? En hoe lang zal ik het koken

Mss beetje domme vraag maarja ik eet meestal opwarmmaaltijden :rolleyes:
 
Kipfilet kan je alles van eten, gewoon in stukken snijden eventueel kruiden en in een pan met olijfolie gooien en dan bakken.
 
Je kan t beste de witte stukjes weghalen, dit is vet. Ook heb je altijd aan de onderkant zo een rood stukje, dit moet je ook weghalen.

Ik vind zelf gekookte kip niet lekker, beter bak je het in olijfolie of op de gril.
 
kip even aanbakken, boven en onderkant2min opgrootvuur,rijstop het vuur zetten en tegelijk de kip op klein vuurtje laten gaarsudderen, als de rijst gaar is(meestal10min) is je kip ook klaar. kerrie saus erbij (niet vet) smulle maar!!
 
Me ouders zijn weg dus ik heb maar besloten om zelfs eens te gaan koken :p Heb er alleen amper ervaring mee..

Heb kipfilet gekocht en denk dat koken het makkelijkst is. Maar ik zie me ma altijd die kipfilet in stukken snijden en er bepaalde stukken afsnijden.

Welke stukken van de kip kan je dus eigenlijk niet koken/eten? En hoe lang zal ik het koken

Mss beetje domme vraag maarja ik eet meestal opwarmmaaltijden :rolleyes:

Wat lief!
 
Ja alle ongure deeltjes ( vetrandjes ofzo :P ) wegsnijden, het vlees in brokjes doen ( grote happen ) en alles met wat olie de pan in. Koken zou ik niet, eet bijna nooit gekookte kip, beikes :kots: De pan in of op de gril met die filets !
En ja zoals FUERZA zegt zo maak je makkelijk kip en rijst tegelijk klaar!

Krijg nu zelf ook honger :(
 
Ik zou niet te bang zijn voor dat beetje vet aan kipfilet. Je hebt ook wat vet nodig, en het is toch al mager vlees. Het veiligst is eerst door en door koken. Daarna kun je er blokjes van snijden en met rijst groente en een kwak sambal opeten. Eet smakelijk!
 
Die witte randjes zijn tog pezen ofzo ? Snij ik er iig altijd af !!

Verder bak ik het gewoon in gewoon braad boter, vink veel lekkerder !! En idd ook met rijst er bij dan alle 2 in de pan met wat uien enz en dan met sate op eten :D
 
Probeer eens de kipfilet een paar minuten te koken in een pannetje met water, voordat je ze de wok (?) ingooit, de troep die je zal zien wanneet het kookt is gewoon smerig en jij bent ervanaf :)
 
kip koken, ben je ziek in je hoofd? het is geen groente, gewoon in de koekenpan
om en om dicht schroeien, als het een dik stuk is op een laag vuurtje laten doorbakken... Beetje zout, peper, chilipoeder, paprikapoeder en ik gooi er ook vaak sojasaus/ketjap op.

Het lekkerst is als de kip gaar is om het vuur hoog te zetten, een scheut sojasaus erin gooien, en dan ff de kip om en om erin draaien (niet langer dan 10 sec) dan krijgt het een prachtige bruine kleur.
 
Gewoon klein snijden.
Dan in een bakje wat olijfolie en wat kruiden. Dit goed mengen. De kip stukjes hier in doen. 10 min laten intrekken.
Dan de wok of pan op het vuur. Lekker hoog aanbakken, dan wat lager laten staan.

Die rode stukjes verwijderen.
Beetje vet wat er aan kipfilet zit laat ik gewoon zitten.
Die 2 gram geloof ik wel:)
 
Ja alle ongure deeltjes ( vetrandjes ofzo :P ) wegsnijden, het vlees in brokjes doen ( grote happen ) en alles met wat olie de pan in. Koken zou ik niet, eet bijna nooit gekookte kip, beikes :kots: De pan in of op de gril met die filets !
En ja zoals FUERZA zegt zo maak je makkelijk kip en rijst tegelijk klaar!

Krijg nu zelf ook honger :(

je kan gekookte kip ook lekker maken hoor..
ik doe soms gewon stukken kipfilet samen met wat pasta achtige noedles ofzo samen met nog wat wortels of een andere groente allemaal samen in de casrol (sorry ik weet de nl benaming niet stoofpot ofzo mss :p) en laat het ff doorkoken. vind het echt heerlijk :D
 
Ben ik de enige die zijn kipfilet gewoon 5 min in de magnetron gooit??? :P
 
Grillen van in blokjes gesneden kip is het lekkerste, zorgen dat je de buitenkant niet laat verharden/korsten want dat is niet te eten. Gewoon zorgen dat het vanbinnen helemaal wit is want kip bevat veel bacterien als het niet gaar is. Dan gewoon wat kruiden mengen met dressing/ketchup en je hebt een vetarme en heerlijke kip maaltijd.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je kan dit ook op voorhand doen: blokjes grillen en dan bewaren in plastic bakjes, soort klaarmaak maaltijden om op te warmen in de micro.

Andere manier om te bereiden (ook heel lekker) is in reepjes snijden en in alu folie wikkelen met wat boter erop. Dan in oven tot het gaar is event. icm aardappelen ook in aparte alu folie.

Kip met zongedroogde tomaatjes als pakketjes uit de oven:
update168.jpg


En tenslotte natuurlijk als satés: met paprika, ui,...
thaisgerechtkipsate200.jpg
 
Grillen van in blokjes gesneden kip is het lekkerste, zorgen dat je de buitenkant niet laat verharden/korsten want dat is niet te eten. Gewoon zorgen dat het vanbinnen helemaal wit is want kip bevat veel bacterien als het niet gaar is. Dan gewoon wat kruiden mengen met dressing/ketchup en je hebt een vetarme en heerlijke kip maaltijd.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je kan dit ook op voorhand doen: blokjes grillen en dan bewaren in plastic bakjes, soort klaarmaak maaltijden om op te warmen in de micro.

Andere manier om te bereiden (ook heel lekker) is in reepjes snijden en in alu folie wikkelen met wat boter erop. Dan in oven tot het gaar is event. icm aardappelen ook in aparte alu folie.

Kip met zongedroogde tomaatjes als pakketjes uit de oven:
update168.jpg


En tenslotte natuurlijk als satés: met paprika, ui,...
thaisgerechtkipsate200.jpg

Yeah! grillen rockt, zeker met dit weer. Lekker buiten je gril opstellen en gaan
 
kip koken, ben je ziek in je hoofd? het is geen groente, gewoon in de koekenpan
om en om dicht schroeien, als het een dik stuk is op een laag vuurtje laten doorbakken... Beetje zout, peper, chilipoeder, paprikapoeder en ik gooi er ook vaak sojasaus/ketjap op.

Het lekkerst is als de kip gaar is om het vuur hoog te zetten, een scheut sojasaus erin gooien, en dan ff de kip om en om erin draaien (niet langer dan 10 sec) dan krijgt het een prachtige bruine kleur.


Ik heb het over 3 a 5 minuten in een pan met water. Puur om de troep naar boven te laten komen. Daarna kan je het in je koekenpan/ wok droppen.

Probeer het eens en let gewoon op de smurrie, hetgeen wat in de kippen gespoten wordt dat naar boven komt.
 
Ik heb het over 3 a 5 minuten in een pan met water. Puur om de troep naar boven te laten komen. Daarna kan je het in je koekenpan/ wok droppen.

Probeer het eens en let gewoon op de smurrie, hetgeen wat in de kippen gespoten wordt dat naar boven komt.

Het echte wokken word ook gedaan met een voorbereiding in kokend water.
 
Voor de mensen die het nooit koken, zou dit toch maar is een keer doen, wat is de reden dat het niet lekker is?!
Je moet het nadat je het gekookt hebt ook bakken maar dit hoeft niet zolang meer omdat het al gaar is.
Ten eerste ben je alle vuiligheid kwijt na het koken (witte stukjes) en ten tweede droogt je kip niet
uit omdat je het niet direct bakt, de kip blijft dus zacht.

Kip ongeveer 30 a 40 minuten koken wanneer het nog bevroren is, ongeveer 10 minuten wanneer
het al ontdooit is.

Ik maak altijd 2 kg in een keer, anders sta je elke keer in de keuken.
Maak het klaar met pittige kipkruiden, zo te halen bij de C1000, sojasaus en oestersaus,
en eventueel sambal erbij. Uiteraard knoflook, uien, champignons en paprika.

Try it zou ik zeggen, gebruik vooral de oestersaus echt :meal:
 
Back
Naar boven