Fitness Seller

kipkebab of durum . (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ouri

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
21 jan 2010
Berichten
959
Waardering
3
Lengte
1m76
hallo ik zou graag willen weten van welk deel van de kip dat het vlees afkomstig is ? zijn dit gwn stukjes kipfilets of ...
 
Haha, heb dit nog een keer gevraagt aan de eigenaar van zo'n zaak. (Pacha)

Hij kon me ook niet precies vertellen hoe dit werd gemaakt, maar je kan er gif opnemen dat dit niet kipfilet is. ;)
 
Het is wel lekker :p
 
23% kip, 77% kalkoenkarkas
 
dit zijn de restjes zoals nieren darmen en al die rotzooi
 
Een kebap zoeken die stukjes kip (filet) op de grill gooit i.p.v. op een rol.
 
filet, billen en vleugels worden verwijderd, en al derest gaat de kebab in. het is zodanig erg dat je soms een pluim tegenkomt tussen je kebab of een klein stuk been.
 
filet, billen en vleugels worden verwijderd, en al derest gaat de kebab in. het is zodanig erg dat je soms een pluim tegenkomt tussen je kebab of een klein stuk been.

Heb ik altijd last van in rundgehakt. Altijd een knoeiharde korrel waar ik op bijt, volgens mij is dat ook been.
 
Het is het zelfde als met kipnuggets, gewoon faggot dus. drie keer niets, karkassen en hoop vet wordt eraan toegevoegd, samen met wat '' real '' vlees. succes!
 
dit zijn de restjes zoals nieren darmen en al die rotzooi
Nee die worden niet gegeten. De 'restjes' waar jij het over hebt, die gebruikt worden voor alle goedkope snacks (kroketten, frikandellen, kipnuggets, etc) zijn de stukjes vlees die nog aan het karkas van het geslachte beest zit, nadat al het gewone vlees (bij een kip dus de vleugels, poot, borst, etc) er is af gehaald. Dit wordt er af gespoten en gemalen voor snacks.
Het verhaal dat er in kroketten koeien ogen en hersenen enzo zitten is onzin..
 
Nee die worden niet gegeten. De 'restjes' waar jij het over hebt, die gebruikt worden voor alle goedkope snacks (kroketten, frikandellen, kipnuggets, etc) zijn de stukjes vlees die nog aan het karkas van het geslachte beest zit, nadat al het gewone vlees (bij een kip dus de vleugels, poot, borst, etc) er is af gehaald. Dit wordt er af gespoten en gemalen voor snacks.
Het verhaal dat er in kroketten koeien ogen en hersenen enzo zitten is onzin..
Zit wel degelijk nier, darm en soms zelfs schijt tussen. Heb zelf een tijdje bij de poelier gewerkt, gaat gewoon allemaal goor de machine in en komt er weer netjes uit.
 
Zit wel degelijk nier, darm en soms zelfs schijt tussen. Heb zelf een tijdje bij de poelier gewerkt, gaat gewoon allemaal goor de machine in en komt er weer netjes uit.

Denk dat dat ook wel wat zegt over de poelier waar je werkte...

Ik ben het met jiep eens..
 
Durum is het dijbeen van een kip; zit kipfilet en wat vet aan.

Kebab weet ik niet.
 
Denk dat dat ook wel wat zegt over de poelier waar je werkte...

Ik ben het met jiep eens..
Ja jonge, gewoon mee eens zijn met wat jou het beste uitkomt.
De smeerlappen gebruiken echt 99,9% van de kip en daar zit gewoon restjes schijt etc. bij. Beetje smaak en kleurstof overheen en niemand merkt het.
Niet vergeten he bij je volgende frikandel speciaal :roflol:
 
Ja jonge, gewoon mee eens zijn met wat jou het beste uitkomt.
De smeerlappen gebruiken echt 99,9% van de kip en daar zit gewoon restjes schijt etc. bij. Beetje smaak en kleurstof overheen en niemand merkt het.
Niet vergeten he bij je volgende frikandel speciaal :roflol:
in principe is het de bedoeling dat er separator vlees gebruikt wordt (weet niet of dit bij doner ook zo is, maar bij frikandellen / kroketten enzo). Soms in combinatie met varkensvlees en meestal in combinatie met kruiden, ui, smaakversterkers, etc. Hoe dit in de praktijk gedaan weet ik niet, jij blijkbaar van 1 poulier wel. Ik hoef daar m'n frikandel niet van in ieder geval :D

vind het sowieso een beetje een vreemd verhaal.. omdat bij een kip / varken / koe / wat dan ook eerst de organen eruit worden gehaald, daarna wordt het mooie vlees er af gehaald (filet, bout, vleugel, biefstuk, etc) en daarna worden de kleine stukjes vlees die aan het karkas zitten er af gehaald(=separator vlees).. Jij wilt dus zeggen dat jullie ten eerste hele kippen geleverd kregen, met organen? En daarna de darmen en andere organen mixte met het separator vlees?.. Is niet te hopen, kan de nodige gezondsheids problemen met zich mee brengen..
 
Laatst bewerkt:
in principe is het de bedoeling dat er separator vlees gebruikt wordt (weet niet of dit bij doner ook zo is, maar bij frikandellen / kroketten enzo). Soms in combinatie met varkensvlees en meestal in combinatie met kruiden, ui, smaakversterkers, etc. Hoe dit in de praktijk gedaan weet ik niet, jij blijkbaar van 1 poulier wel. Ik hoef daar m'n frikandel niet van in ieder geval :D

vind het sowieso een beetje een vreemd verhaal.. omdat bij een kip / varken / koe / wat dan ook eerst de organen eruit worden gehaald, daarna wordt het mooie vlees er af gehaald (filet, bout, vleugel, biefstuk, etc) en daarna worden de kleine stukjes vlees die aan het karkas zitten er af gehaald(=separator vlees).. Jij wilt dus zeggen dat jullie ten eerste hele kippen geleverd kregen, met organen? En daarna de darmen en andere organen mixte met het separator vlees?.. Is niet te hopen, kan de nodige gezondsheids problemen met zich mee brengen..
Hele kippen -> verdovings 'wasmachine' -> ophangen aan haken -> koppen er (half) af met 4 cirkelzagen, handmatig overgebleven koppen afgesneden -> in 'pluk' machine om veren er af te halen -> poten eraf -> hierna vleugels, drumsticks/poten en als laatst gaat de borst eraf, de karkas die dan overbleef viel in kisten en daar zaten gewoon vaak nog nieren, darmen en schijt aan vast.

Overigens vielen diezelfde karkassen vaak naast de kist, werd gewoon opgestapt en terug erin gegooid.
De kisten worden dan geleegd in een machine die al het weefsel, zachte bot, restanten vlees en dus ook inc. darmen/schijt etc. ervan af haalde en er een mooi prakje van maakte.
Alleen het hardste bot waarmee ze niks konden werd uiteindelijk weggegooid.

Tl;dr? Eet smakelijk :)
 
klinkt lekker :D
klinkt ook alsof daar strenger op gecontroleerd mag gaan worden :P poepie van een kip kunnen nou eenmaal makkelijk bacteriën inzitten die ziektes kunnen veroorzaken bij mensen..
 
Döner

Ok, en nu de waarheid achter durum en kebab.

Durum is de wrap die men gebruikt. Soort tortillabrood. Daarin kan men vlees en groente stoppen. Kebab is een verzamelnaam voor diverse gerechten, vaak met groente en vlees.

Wat jullie willen weten is wat döner inhoudt. Döner staat voor vlees dat ronddraait en gegrild wordt. De ingrediënten verschillen per land. Meeste döner uit Nederland wordt in Duitsland gemaakt. Hierin stopt men over het algemeen geen afvalvlees! Het zijn wel redelijk goede ingrediënten. Dit merk je ook meteen aan de kiloprijs van döner aangezien het vrij hoog is. Toch is het niet gezond omdat ze vaak extra vet, room en soms volle yoghurt erin verwerken. Vervolgens worden er wat kruiden toegevoegd en wordt het allemaal geperst.

Doner uit andere landen, zoals Turkije, is een stuk gezonder. Dit zijn namelijk lappen vlees die in een spies worden gestoken en bestrooid met wat kruiden. Vaak krijgt men dus droog vlees in een broodje met wat groente.

Maar hoe weet je nou het je te maken hebt met gezonde en ongezonde döner? Dat kan je zien als je goed kijkt naar het vlees. Lijkt het op een ovale bol dat flink is geperst? Dan zit daar hoogstwaarschijnlijk flink veel vet in. Lijkt het op lappen vlees over mekaar? Dan is dat naturel vlees.

Sorry ben niet zo goed met foto's, maar hier twee voorbeelden:
Dit is 'foute' döner:

http://www.google.nl/imgres?imgurl=...age=2&ndsp=20&ved=1t:429,r:3,s:20&tx=70&ty=52

Dit is 'goede' döner:

http://www.google.nl/imgres?imgurl=...page=1&ndsp=20&ved=1t:429,r:5,s:0&tx=81&ty=73
 
Laatst bewerkt:
Nice post, maar de goede doner, die zie je toch nog best wel vaak, maar die is ook behoorlijk vet..?
 
Is die 'foute' doner niet gewoon de binnenkant van die 'goede' doner?
 
Back
Naar boven