MuscleMeat

Kippen lever (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kyro

Cool Novice
Lid geworden
26 okt 2011
Berichten
109
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Hoi ik had een vraagje.

Ik probeer me meer bezig te houden met me dieet.
Nu vroeg ik me af kippen lever is dat geschikt vlees?

Ik ben der echt gek op zou het wel dagelijks wille eten.

Maar is dat verstandig?
 
kippen lever...jij bent gek ik hou het wel lekker bij kippen vlees.
 
Het is goedkoop en lekker, naar te veel ervan geeft denk ik iets te veel mineralen en cholesterol Je kan er wel vrij veel van eten, maar niet voor te lange periodes (orgaanvlees).
 
Vond het echt smerige toen ik een keer had klaar gemaakt. xD Helemaal zacht en blehh
 
Oppassen voor teveel vitamine A?
 
Hoi ik had een vraagje.

Ik probeer me meer bezig te houden met me dieet.
Nu vroeg ik me af kippen lever is dat geschikt vlees?

Ik ben der echt gek op zou het wel dagelijks wille eten.

Maar is dat verstandig?

Niet iets voor dagelijks gebruik.

Maar och af en toe ... Ben er zelf ook gek op (vandaag nog, met wat ketjap en sambal en gecarameliseerde ui en champignons).
 
Geen lever eten :D Lever is er voor de bloedzuivering. Al de slechte stoffen die uit het bloed zijn gezuiverd, zitten nog voor een deel in de lever. Het is of je de afval van een ander zit te eten.

Zitten wel veel vitamines, ijzer en glycogeen in. Maar de voordelen wegen niet echt op tegen de nadelen.
 
dus jij denkt dat gedurende je hele leven er afvalstoffen worden opgeslagen in je lever.
Gewoon eten met mate. Probeer ook eens kippenmaag
 
Ik zou het voor je dieet gewoon bij kippenvlees houden. Kippenlever verhoogd je cholestrol... met mate eten dus.
 
dus jij denkt dat gedurende je hele leven er afvalstoffen worden opgeslagen in je lever.
Gewoon eten met mate. Probeer ook eens kippenmaag

Ja, dat denk ik dus. Orgaanvlees is algemeen gewoon niet aan te raden. Althans dat kreeg ik te horen van de prof van voedingswarenkennis.

In de lever worden echter ook schadelijke en giftige stoffen opgeslagen die het lichaam niet kan uitscheiden, en daarom is het beter niet te vaak lever te eten.
bron : http://nl.wikipedia.org/wiki/Lever

Echter zit er in lever ook veel cholesterol wat weer een verhoogde kans op hart en vaatziekte kan hebben. Daarom is het belangrijk dat lever of ander orgaan vlees eens in de twee weken gegeten wordt.
bron: http://dieet.blog.nl/vlees-vis-vleesvervangers/2007/11/26/is-lever-echt-zo-gezond

Dus waarom zou je dan elke dag lever eten? 1 keer in de 2 weken maximum. Ik zou het gewoon niet eten, omdat er zoveel vervangingsmogelijkheden zijn.
 
Laatst bewerkt:
het klopt ook wel dat er cadmiun en lood zijn aangetroffen in lever. Maar dit is ook met vette vis het geval. Het betreft lage waardes. Idd moet je dit niet dagelijks eten.
Cholesterol is niet per sé slecht. Een teveel wel. Een tekort heeft zelfs bewezen effect op intelligentie en concentratie.

Dus idd eet met mate
 
Niet iets voor dagelijks gebruik.

Maar och af en toe ... Ben er zelf ook gek op (vandaag nog, met wat ketjap en sambal en gecarameliseerde ui en champignons).


Hey oke dankje wel watup.
Voor je uitleg.

Dat wilde ik effe weten.

Ik zal dan max 2x per week eten.
Niet meer dan 100 a 150 gram per keer.

Heb sinds 2 weken een digitale keuken weeg schaal.

Op advies van me sportschool ik de komende 3 weken alles bij houden wat ik eet.

En dan gaan ze me weer wegen en meten.
Ik mag niet te snel afvalle.

Omdat dat weer niet goed zou zijn voor me metabolisme.


Het is wel alle maal effe wenne voor me.
 
Ik gebruik kippenlever als liver support tijdens een oral kuur :trollface:

:p
 
Oppassen inderdaad, afentoe, niet te vaak -> anders krijg je wellicht teveel Vitamine A binnen.
 
Back
Naar boven