MuscleMeat

kippenborstfilet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Re: Kip Sate

Originally posted by Shadum
Maak een marinade van 1 deel zoete met 1 deel zoute ketjap. Snij de filet in repen van 1 cm dik. Laat in de koelkast de repen een nacht marineren. Eventueel aan stokjes rijgen en dan 5-7 minuten onder een hete gril.

plaats deze reply ook even onder onderdeel Recepten, als je wil.

ziet er nl erg goed uit!
 
Originally posted by RobbieH


Wel duurder als de Aldi, 5,99 voor een kilo.

heb nu die ingevroren zakken kip van 2 kg voor ong. 10 euro'tjes
 
Beter! Waar heb je die gehaald dan?? en met 2 Kg doe ik 4 dagen dus opzich goed te doen ;)
 
Re: Kip Sate

Originally posted by Shadum
Maak een marinade van 1 deel zoete met 1 deel zoute ketjap. Snij de filet in repen van 1 cm dik. Laat in de koelkast de repen een nacht marineren. Eventueel aan stokjes rijgen en dan 5-7 minuten onder een hete gril.


aaah ok... das wel leuk.. maar weet je ook hoe ik de kip kan koken? gewoon in t kokend water leggen en dan na 10 min eruithalen? of.... ?
 
in een koekenpan gooien en dan 10 minuten elke kant :thumbs:

ff offtopic, hoe lang moet je aardappels koken?? :D Moet je ze nog eerst in water weken, nadat je ze hebt geschilt??
 
Schillen, schoonmaken.

Dan in de pan met water.(of met schoon water als je ze in de pan hebt schoongemaakt).

Dan op het vuur, wachten tot het kookt en dan ca. 20minuten koken. Na ca. 20minuten even met een vork prikken om te voelen of ze gaar zijn. Een gare aardappel valt uit mekaar als je er in prikt waarschijnlijk...
 
Thx Matthieu :thumbup:
 
Kip koken (of nog beter stomen) is lang zo lekker niet maar het basis recept is ; breng wat (kruiden) boulion aan de kook en laat de de kipfilet hierin ongeveer 15 minuten mee koken. Probeer de boulion niet te hard te laten koken maar net tegen de koken aan te houden.
 
Kip in de magnetron (no saaier en smaaklozer dan hierboven) gaat als volgt: snij de filet in plakken van 1 cm besprenkel ze met water doe ze in een schaal en dek het af. dan bij 750 Watt per filet van 175 gram drie en een half tot vier minuten zappen
 
aah thnx :)

ja mij boeit die smaak nix :) laai t wel naar binnen... btw moet t in kruidenboulion? of kan je t ook in gewoon water doen?
 
Water, boulion, maakt niet echt uit, alleen zonder zout (boulion) wordt het wel erg smaakloos
 
nogmaals.. smaakt maakt niet zoveel uit. als ik t maar naar binnen kan werken. verder is da toch alleen maar goed? geen zout? want zout houdt alleen maar vocht vast en ik krijg zo al genoeg zout binnen van andere etenswaren.

toch bedankt :)
 
die kip bij de lidl is lekker goedkoop en al voor gekruid, die hoef je alleen maar in de koekenpan te doen ;)
 
lidl? wasda? aldi? en bedoel je dan die gekruidde kalkoenfilets?
 
nu is het echt een huisvrouwen thread geworden: behalve prijzen ook recepten erbij :roflol: :clap:
 
hier bij mij, haal ik denk de helft van mij dagelijkse pro innamen uit kip, erg goedkoop en struisvogel ook goedkoop en lekker!!! kip is ong 1.5kg voor 2 euro!! prima te doen
 
2 euro!!! Damn... moeten ze eens een voorbeeld aan nemen. Of het is zo goedkoop omdat ze die vogelpest hebben. ??? :)
 
Originally posted by bestoldschool
nu is het echt een huisvrouwen thread geworden: behalve prijzen ook recepten erbij :roflol: :clap:

[Abeelding niet meer beschikbaar][Abeelding niet meer beschikbaar] :D
 
Back
Naar boven