Fitness Seller

kippengehakt met nog minder vet, is dit nodig? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

M3RL1JN

Cool Novice
Lid geworden
20 jun 2013
Berichten
30
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
96kg
Vetpercentage
23%
Mijn vrouw kookt eerst het kippengehakt voor ze het bakt.
Ze zegt dat er zo meer vet uit komt dan als je het zo in de pan gooit.
Is dit nodig of mogen deze vetten erin blijven zitten?
De smaak blijf wel bij het gehakt.
Ik vind het lekker zo dan is het niet zo vettig maar als het moet erin blijven dan moet het natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Kip bevat toch bijna geen vet?
En je hebt het toch nodig, zolang het maar niet teveel wordt;)
 
Kip bevat toch bijna geen vet?
En je hebt het toch nodig, zolang het maar niet teveel wordt;)
kipgehakt wordt gemaakt van de vette stukken van de kip dus het kan behoorlijk vet zijn.. het kipgehakt dat ik bij de slager krijg is vetter dan mager rundergehakt

volgens mij hoef je het niet eerst te koken, je kan ook gewoon het vet wegscheppen na het bakken
 
Ik denk dat de effectiefste manier is om van (een groot deel van) het vet af te komen is om het eerst te bakken en dan in een vergiet te laten uitlekken, eventueel nog met keukenpapier in het vergiet.
 
kipgehakt wordt gemaakt van de vette stukken van de kip dus het kan behoorlijk vet zijn.. het kipgehakt dat ik bij de slager krijg is vetter dan mager rundergehakt

volgens mij hoef je het niet eerst te koken, je kan ook gewoon het vet wegscheppen na het bakken

Bij ons zijn het gewoon kippenfilets gemalen. Na het afkoken en bakken blijft er wel nog vet over maar das een eetlepel of 2

Ik denk dat de effectiefste manier is om van (een groot deel van) het vet af te komen is om het eerst te bakken en dan in een vergiet te laten uitlekken, eventueel nog met keukenpapier in het vergiet.


Als het vlees gekookt is blijft er een wit/grijze brei achter op het kookwater
Na het afkoken blijft er ook nog vet in de pan maar niet meer zoveel.

Dat is wat ik kan zien als mijn vrouw bezig is, de smaak blijft zelfs dat moet ik erbij vermelden.
 
Back
Naar boven