Fitness Seller

Kj en Kcal

Bezoekers in dit topic

Spear

Cool Novice
Waardering
21
Lengte
1m78
Massa
79kg
Vetpercentage
13%
Weet iemand waarom op verpakkingen zowel kilojoules als kilocalorieen wordt aangegeven?

De verhouding blijft hetzelfde toch? (1kcal ~ 4 kj) dus waarom is het verplicht voor voedingsmiddelen-producenten om beide te vermelden op hun verpakking?

Omdat sommige mensen nog KJ hanteren.. Daarnaast zijn mensen te lui en daarom staat het erop, maar dat is meer mijn mening.

Volgens mij is het vanuit Europa verplicht KJ op de verpakking te zetten. KJ is de officiële aanduiding voor energie en niet kcal.
Maar omdat iedereen gewent is aan kcal, blijft dit er ook op staan.

Volgens mij is het vanuit Europa verplicht KJ op de verpakking te zetten. KJ is de officiële aanduiding voor energie en niet kcal.
Maar omdat iedereen gewent is aan kcal, blijft dit er ook op staan.

De vraag is dan ook waarom het verplicht is, en kcal is de officiële aanduiding :)

Ja da's het ding dus: ik ken niemand die KJ hanteert. Misschien wetenschappers?

Dan nog snap ik niet helemaal hoe het relevant is voor de gemiddelde consument :)

ik zou een brief schrijven naar de consumentenbond!

ik zou een brief schrijven naar de consumentenbond!

:roflol:

'Beste meneer Consumentenbond,

Ik maak mij druk om het volgende"

Maar serieus, niemand weet het. Nu ga ik er wakker van liggen.

Wat maakt 't uit? Lees gewoon dat gene wat jij snapt.

Calorie is gewoon een oude hoeveelheid, net zoals el bijvoorbeeld een lengtemaat was, of dragma een gewichtsmaat was.
Joule is een SI eenheid, en kilojoule een afgeleide daarvan, en dus internationaal. Eigenlijk moet iedereen kj hanteren. Het vermelden van kj is verplicht volgens mij, kcal niet. Kj is, omdat het een kleinere eenheid is, ool nauwkeuriger.

Calorie is gewoon een oude hoeveelheid, net zoals el bijvoorbeeld een lengtemaat was, of dragma een gewichtsmaat was.
Joule is een SI eenheid, en kilojoule een afgeleide daarvan, en dus internationaal. Eigenlijk moet iedereen kj hanteren. Het vermelden van kj is verplicht volgens mij, kcal niet. Kj is, omdat het een kleinere eenheid is, ool nauwkeuriger.

Duidelijk, thanks!

Dit dus...
Ik vraag me af waarom mensen hier naartoe komen met vragen waarop een bepaalde BRON direct antwoord kan geven.

Dit dus...
Ik vraag me af waarom mensen hier naartoe komen met vragen waarop een bepaalde BRON direct antwoord kan geven.

Ik heb het gegoogled maar kwam er niet achter, vandaar.

Kijk, als ik het antwoord niet 123 kan vinden waarom zou ik de vraag niet posten? Wie weet word het een interessante discussie?

Het is een forum, geen dokters-spreekuur ofzo. Zou wel heel saai worden als mensen niet hun vragen hier zouden plaatsen lijkt me.

Ik heb het gegoogled maar kwam er niet achter, vandaar.

Kijk, als ik het antwoord niet 123 kan vinden waarom zou ik de vraag niet posten? Wie weet word het een interessante discussie?

Het is een forum, geen dokters-spreekuur ofzo. Zou wel heel saai worden als mensen niet hun vragen hier zouden plaatsen lijkt me.

Sorry als ik je eer heb gekrent ^^
Als je de zoekfunctie had gebruikt kan je zien dat dit onderwerp reeds aan bod is gekomen.
Daarbij, als je naar de eerste link bij de meegegeven bron gaat, de wiki pagina dus, staat er klaar en duidelijk uitgelegd waarom de kJ en kCal nog op de verpakkingen worden gezet.

je hebt mn eer niet gekrenkt hoor (met een extra K).

En mijn nederige excuses dat ik je forum heb vervuild met een prangende vraag.

Mijn volgende post word een voedingsschema met een vraag over hoe ik droog kan trainen en hoeveel shakes ik dan moet gebruiken maar ik wil niet te gespierd worden. Ik zie je reactie met plezier tegemoet ;)

Inderdaad, ik was de "k" vergeten daarnet, dank om dit even voor me te verbeteren.

Deze vragen zijn meer toepasselijk en kan ik je direct antwoord op geven.

Hoe kan je droog trainen: ga onder je onderhoud of op je onderhoud eten (eventueel met een cycle... boven-onder onderhoud), train hard en slaap goed.
Hoeveel shakes zijn noodzakelijk: Geen, zorg voor een goed voedingsschema en laat de sups achterwege.

"Te" gespierd worden, de interpretatie hiervan ligt bij iedereen anders.

wow sarcasme op het internet werkt inderdaad niet.

Anyway, vraag is beantwoord, thread kan op slot.

wow sarcasme op het internet werkt inderdaad niet.

Anyway, vraag is beantwoord, thread kan op slot.

Je stats verklappen dat je hulp kan gebruiken ;)

ik zal de eerste zijn om dat toe te geven, maar daar gaat deze thread niet over :)

Back
Naar boven