AndroidHealthClinic

klaagzang pijn aan schouder + triggerpoint

Bezoekers in dit topic

samuelsson

Cool Novice
Lid geworden
24 mei 2012
Berichten
68
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
87kg
hallo allemaal,

Zit met een soortgelijk(?) probleem als GATZ in deze post: link denk ik, maar om zijn thread niet te highjacken zet ik ‘m hier:

ruim een jaar geleden tijdens het laatste setje (seated) overhead dumbbell press met het laten zakken ‘door m’n linker schouder gegaan’. Ik kan het niet anders omschrijven dan dat de spanning op het linkerschoudergebied plotseling wegviel, waardoor m’n arm met het gewicht ongecontroleerd naar beneden viel. Uit reflex heb ik dit opgevangen na een split second. Ik voelde een (kleine) pijnscheut regio schouder/nek, toen ik de controle verloor, en ik hoorde/voelde (vooral) ook zeer duidelijk een ‘knak’. Ik ben helaas niet zeker of die knak optrad doordat ik de controle verloor of als gevolg van het gewicht in een reflex tegen te houden een halve seconde later.

Gevolg: wijselijk die sessie gestopt, 2 weken niks van schouders gedaan om op safe te spelen. Gedurende die tijd geen pijn ofzo gehad dus stilletjesaan terug begonnen trainen.

Enkele maanden later (zal maart-april 2012 zijn) begon ik pijn achteraan de linkerschouder te voelen. Alsof de spieren ter hoogte van het gebied tussen het schouderblad en de wervelkolom zeer stijf was met een branderige diffuse pijn.

Van toen aan tot nu zit ik met deze kwaal, de exacte locatie van pijn zwerft wat rond: zo komt ie ook voor ‘op’ het schouderblad, bovenaan de traps, ter hoogte van de levator scapulae, zijkant en voorkant van de schouderkop zelf (laterale deltoid en frontale delt). Maar veruit het vaakst komt de pijn voor tussen schouderblad en wervelzuil én bovenaan de traps/aanhechting nek. De enige manier om tijdelijke verlichting te bieden is door (erg hard) over een tennisbal te rollen op de meest gevoelige plaatsen…

Ik doe dus sinds meer dan een jaar geen schouderoefeningen meer, maar dat stoort me niet omdat ik in de maanden nadat ik door m’n schouder schoot, me ben gaan toeleggen op compounds zoals squat, deadlift, pendlay rows, pull ups…
Opvallend is dat ik de pijn niet voel tijdens training of beweging (stappen, fietsen,…) in het algemeen, en deze enkel voel als ik niet echt beweeg zoals op bureaustoel, in de auto, in de zetel, aan tafel, in bed… zowat 95% van de dag zeg maar… dus dit wijst op een houdingsgebonden probleem misschien, al is mijn rughouding sinds 3 jaar sterk verbeterd doordat een kine mij wees op de gevaren van het ‘als een zak patatten’ zitten met te bolle onderrug. Vandaar 3 jaar geleden begonnen met spierverstevigende oef voor de onderrug, en zo in de fitness beland J anyway: houding is echt pak beter, maar ik besef dat door correctie onderaan de rug, dit misschien zijn gevolgen heeft bovenaan de rug.

Steeds meer radelozer wordende besloot ik in september 2012 voor 2 maand volledig te stoppen met alles van fitness. Je weet maar nooit dat dat helpt, of dat ik iets fout uitvoer, of dat de druk van de barbell bij het squatten invloed heeft… afin 2 maand later, niet trainen hielp dus ook geen zak. Wat me niet totaal verwonderde aangezien ik toch probeer op mn houding bij oefeningen te letten en ik zoals eerder gezegd al merkte dat de pijn enkel bij stilzitten en niet tijdens beweging voorvalt.

Ondertussen was m’n abonnement afgelopen en is het dus 6 maand geleden dat ik nog ben gaan trainen L wat mentaal ook z’n weerslag heeft.

In dat halfjaar ben ik dan mijn heil gaan zoeken bij enkele fysio’s, osteo’s, neuroloog, echografieën laten nemen, MRI en EMG (om te kijken of het een geknelde zenuw betrof) tussendoor ook ontstekingsremmers en spierverslappers geprobeerd.

Al deze onderzoeken/behandelingen waren negatief: alles lijkt ok.

Zoals velen hier weten, zowat het irritantste dat er kan gebeuren. Ik ga momenteel slapen met die zeurende pijn, sta er mee op, zit er mee op m’n werk, en ga er mee naar huis. Het begint zwaar te wegen op den duur. De enige momenten wanneer ik pijnvrij ben is wanneer ik ‘niet stilzit’ J helaas is een ganse dag door met je armen zwaaien geen optie met een bureau job. (en veranderen van werk ook niet direct)

Ondertussen ben ik bij een fysio die triggerpoint therapie doet. Na een veelbelovende start (2 dagen volledig pijnvrij! Primeur!) is de pijn toch wel precies volledig op hetzelfde peil als daarvoor…

Gisteren een nieuwe MRI genomen waar ik volgende week de uitslag van krijg, benieuwd, maar waarschijnlijk valt er toch niks op te zien.

zucht

Iemand nog ideeën van opties om uit te proberen?

Ik ga sowieso binnenkort terug beginnen trainen, want stilzitten maakt niets uit, en ik word er gek van.

Mijn excuses voor dit langdradig en ietwat onsamenhangend stuk tekst!
 
Dry needling geprobeerd? als je last hebt van triggerpoints.
 
wel momenteel ben ik bij een kiné die triggerpoint therapie uitoefent. dus met naaldjes in de pijnlijkste puntjes gaan en er dan gedurende 20min. ofzo stroomstootjes dor geven. na de eerste behandeling was ik gedurende 2 dagen volledig pijnvrij, wat gewoon zalig was, helaas is de pijn ondertussen terug op het oude peil.

ik weet niet of dit dry needling is...
 
Weet niet of je er wat aan zal hebben, maar op www.deansomerset.com worden veel schouderproblemen behandeld, en dan niet met die dooie cable endorotatie oefeningen
 
Back
Naar boven