XXL Nutrition

Klaar met cutten?(!)

Bezoekers in dit topic

dannos19

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 nov 2010
Berichten
130
Waardering
6
Lengte
1m89
Massa
91kg
Vetpercentage
12%
Goedemorgen geachte lezer!

Ik ga morgen mijn laatste cut week in, ik heb dan mijn doel bereikt.
(Doel 13% gestart op 24,5%)

Nu weet ik alleen niet wat handig is om te doen vandaar dat ik dit topic hebt aangemaakt.

Ik train 6 dagen per week en sluit krachttraining af met 40min cardio (loopband; helling hoogste stand; 1min 4km/h, 1min 6km/h, 1min 4km/h, 1min 6km/h etc etc...) Enkel cardio staat volgens de loopband voor +/- 450kcal.

Ik wil voorlopig eerst op onderhoud gaan eten. (dit vet% blijven)

Nu was mijn idee om voeding en KT te houden zoals het is en cardio te schrappen. Dan kijken of ik aankom of gewicht kwijt raakt en op basis daarvan voeding aanpassen.

Is dit verstandig of raden jullie anders aan zoals bijv cardio afbouwen?

Ik ben benieuwd, alvast bedankt voor de tijd en energie!
 
Cardio is natuurlijk ook een deel conditie en goed voor je conditie.
Wil je helemaal stoppen met cardio? Sommige mensen geven voorkeur eraan toch nog wat cardio te blijven doen ivm conditie
Misschien 3 x per week 20 minuten oid. Maar dat is helemaal persoonlijke keuze.

Wat ik veel lees (zelf geen ervaring though.... ) is dat er meestal in een paar stappen naar onderhoud gegaan wordt.
Maar daar kunnen mensen met ervaring wss wel meer over zeggen.

Btw.... net resultaat en succes met je laatste week cutten.
 
Cardio is natuurlijk ook een deel conditie en goed voor je conditie.
Wil je helemaal stoppen met cardio? Sommige mensen geven voorkeur eraan toch nog wat cardio te blijven doen ivm conditie
Misschien 3 x per week 20 minuten oid. Maar dat is helemaal persoonlijke keuze.

Wat ik veel lees (zelf geen ervaring though.... ) is dat er meestal in een paar stappen naar onderhoud gegaan wordt.
Maar daar kunnen mensen met ervaring wss wel meer over zeggen.

Btw.... net resultaat en succes met je laatste week cutten.
He Marina, bedankt voor je reactie op deze vroege zondag!

Ik begrijp precies wat je bedoeld met het afbouwen naar onderhoud en dat cardio ook gewoon goed is voor conditie.

Ik ben natuurlijk ook eerst gewoon gestart met 15min cardio en hebt dit in mijn cut opgebouwd naar 40min na elke training.

Maar ik weet niet wat nu wijs is en laat me graag adviseren.
 
Gewoon zelfde blijven doen maar op onderhoud eten.
Kijken wat dat doet met je lichaam (zeker 1-2 maand volhouden) en dan zien wat je er van vindt.

Als je een goed voedingsschema hebt, ga je sowieso meer spiermassa gainen.
En met 13% bf kan je mooi je spieren tonen, dat is toch waarvoor we het allemaal doen?!
 
Back
Naar boven