Fitness Seller

Klachten schouder (AC?) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DVM

Novice
Lid geworden
19 jul 2021
Berichten
3
Waardering
1
Hey,

Heb een hoop gelezen over schouderklachten op dit forum, maar heb toch een topic gestart omdat ik merk dat het verloop bij mij wat anders is. Ook zijn er andere spieren/gewrichten waar ik last van heb.
Heb beheerst mijn leven echt, ben er helemaal klaar mee.

Schouder (links)
Ik heb sinds enkele jaren last van mijn schouder (ik denk een typische impingement). Tevens had ik rond dezelfde tijd veel last van mijn nek, welke ik dan ook dagelijkse 10x kraakte.

Monnikskapspier/trapezius (links)
Na verloop van tijd kreeg ik last van mijn monnikskapspier. Deze is zeer overactief, en merk dat deze bij elke oefening aangespannen is. Deze spier is ook in ruststand aangespannen en zit enorm 'in de weg'.
Als ik mijn armen recht omhoog beweeg merk ik dat mijn rechter monnikskapspier naar beneden wegzakt en verdwijnt in of onder mijn schouderblad. Bij links is dat niet het geval en botst als het ware tegen mijn schouderblad.
Bij elke dagelijkse handeling (buiten het sporten om) merk ik dat ik mijn lichaam zo positioneer dat ik deze spier niet gebruik (bij wijze van al bij een glas oppakken van mijn bureau). Het is namelijk zo dat het er vaak 'in schiet' (bijvoorbeeld bij het aantrekken van een schoen) en dan heb ik 2 a 3 dagen echt pijn. Ook heb ik 'tics' ontwikkeld in mijn gezicht, omdat het allemaal niet lekker zit en er overal spanning op staat.

Borstspieren
Mijn borstspieren zijn ongelijk. Het 'streepje' tussen mijn borstspieren loopt ook schuin weg, en is niet verticaal.

Sleutelbeen (links)
Mijn sleutelbeen links is ook veel meer zichtbaar dan mijn sleutelbeen rechts.

Scapula/Schouderblad (links)
Scapula is denk ik ook winged. Irriterend gevoel, bijvoorbeeld als ik mijn schouders naar achter en onder beweeg lijkt het 'klem' te zitten.

Wat ik al heb gedaan:
- Huisarts geweest; doorverwijzing fysio
- 4 verschillende fysio geweest; oefeningen en dry-needling
- Chiropractor geweest
- Schouder rehab oefeningen; alles wat mogelijk is heb ik al gedaan
- Postuuroefeningen en Postuur corrector

Wat ik denk:
Met schouderklachten doorgetraind; hierdoor (permanente?) schade aan overige spieren en gewrichten gekregen omdat deze geforceerd de kapotte schouder compenseerden.
Een maand geleden dacht ik dat het misschien aan mijn AC-gewricht kan liggen. Dit omdat, volgens mij, in dit gewricht het sleutelbeen, monnikskapspier en schouderblad samenkomen (waar ik bij alle 3 last heb).
Las iets dat je deze los kan wrikken, door op en neer te bewegen. Of cortisone spuit erin..
Ik weet het ook eerlijk gezegd niet meer.........

Mensen die hetzelfde hebben meegemaakt?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven