Fitness Seller

Klanten Northern Rock eisen tegoeden op (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hardcorebuilder

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
16 apr 2006
Berichten
11.389
Waardering
358
Klanten Northern Rock eisen tegoeden op
LONDEN - Zaterdag stonden voor de tweede dag op rij honderden mensen voor filialen van de Britse bank Northern Rock om hun tegoeden op te nemen. Volgens schattingen hebben spaarders al 1 miljard pond (1,45 miljard euro) opgenomen ondanks garanties van de Britse financiële toezichthouder FSA dat de bank solide is.



Ads door Google
6,25% rente bij OHRA?
Spaargeld áltijd vrij opneembaar. Regel alles direct online!
Sparen, OHRA Maand Spaarrekening - OHRA N.V.
Senior Uitzendbureau
Het uitzendbureau voor 40-plussers en voor doorwerken na pensionering
Senior Uitzendbureau
Oorsuizen oplossen?
Al velen met succes geholpen. Ga samen met ons de uitdaging aan.
Alfonso Corti, audiciens met het kleinste hoortoestel


Op sommige plaatsen stonden zaterdag om 06.00 uur al de eerste mensen voor de bank. Die zette extra personeel in en verlengde de openingsuren om de ontevreden klanten te kunnen helpen.

Rond het middaguur was de rij wachtende klanten bij het filiaal in Golders Green in de Britse hoofdstad langer dan 100 meter.

De paniek brak vrijdag uit nadat Northern Rock had laten weten moeite te hebben zijn activiteiten te financieren door de onrust op de financiële markten. De centrale bank Bank of England schoot Northern Rock te hulp met noodleningen. Het aandeel van de bank kelderde met meer dan 30 procent op de beurs. Zaterdag maakte de in problemen verkerende bank bekend geen beroep te hebben gedaan op de noodlening.

Geruststellende woorden van de Bank of England en het ministerie van Financiën dat Northern Rock solide is, heeft de paniek onder de spaarders niet kunnen wegnemen. „Ik ben een accountant en moet beter weten”, zei een man in de rij in Golders Green. „Ik weet dat ik hier niet hoef te zijn. Mijn hoofd zegt dat alles goed is, maar mijn hart zegt wat anders.”

Nortern Rock is de eerste Britse instelling die in de problemen is geraakt door de crisis op de kredietmarkt. Die is veroorzaakt door de problemen op de Amerikaanse hypotheekmarkt.




eerst wat het volgens mij in amerika begonnen
nu is het al in engeland.
ik vraag me af of dit nederland ook gaat overkomen :o
 
and the game begins
 
waarom ook geld op de bank zetten dezer dagen? rente is toch zo goed als nihil(2% :O)
 
Wat ik niet snap....Waarom in een rij van 100 meter gaan staan als je het ook elektronisch naar een andere rekening kunt overmaken ?
 
Wat ik niet snap....Waarom in een rij van 100 meter gaan staan als je het ook elektronisch naar een andere rekening kunt overmaken ?

Precies wat ik dacht, waarschijnlijk was dit het digibete deel van de clientèle. :D

Beetje overdreven allemaal, maar het zijn wel je spaarcenten natuurlijk.
 
Wat ik niet snap....Waarom in een rij van 100 meter gaan staan als je het ook elektronisch naar een andere rekening kunt overmaken ?

De site was al vroeg overbelast wordt dan moeilijk he ;)
 
koop gewoon onroerend goed als je mogelijkheid hebt
 
hmmm onroernd goed zal ook wel gaan zakken als dit zo doorgaat denk ik zo....
 
je weet het geld heb je niks aan in de hemel of de hel ach waar je dan ook terecht komt
 
hmmm onroernd goed zal ook wel gaan zakken als dit zo doorgaat denk ik zo....

Het is alsnog de beste investering voor als je teveel geld hebt, je moet alleen geduld hebben maar dat is ook zo met spaarrekeningen. Onroerend goed is door de jaren heen altijd gestegen, als er een dipje was was er in de daarop volgende jaren altijd weer een stijging.
 
Back
Naar boven