Fitness Seller

Klap op kaak (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dergelijke zaken moeten steeds in concreto, geval per geval bekeken worden. Je kan bijv onweerstaanbare dwang inroepen. Ik heb gedetineerden begeleid die vrij waren gesproken nadat ze voor de rechten vertelden wat er was gebeurd:" de man was me al een hele tijd op de snelweg aan het volgen, ik nam de afrit naar het benzinestation, en hij volgde me. Ik wou terug wegrijden maar hij blokkeerde me. Hij kwam naar mijn wagen gelopen, ik stapte uit en toen kwam hij zo snel aangelopen ,zeer dreigend en schreeuwend, dat ik me zo in gevaar voelde dat ik hem een klap in het gezicht heb gegeven."
De rechter oordeelde dat de andere man, die dreigend kwam aangelopen, als eerste een agressieve daad had gesteld en dat de reactie van de man die de mep had uitgedeeld, proportioneel was. De andere man werd veroordeeld voor verkeersagressie. Maar het klopt inderdaad dat de bal in het kamp van de rechter ligt.

Hier zijn wel veel meer elementen in het spel dan alleen maar op iemand afstappen.

achtervolgen ,blokkeren zijn dan weer verzwarende zaken.

Maar ik weet dat ik liever niet voor een rechter wil verschijnen ookal was het wettige zelfverdediging

Heb al redelijk wat absurde beslissingen gezien hieromtrent.
 
En dan word je veroordeeld voor slagen en verwondingen.

Om het snelst klaar met het gevecht te zijn is het beste om bij de escalatie zelf eerst de klap te geven, maar dan word je inderdaad veroordeeld voor mishandeling als je pech hebt. Moeilijke kwestie.
 
Om het snelst klaar met het gevecht te zijn is het beste om bij de escalatie zelf eerst de klap te geven, maar dan word je inderdaad veroordeeld voor mishandeling als je pech hebt. Moeilijke kwestie.

Om het snelst klaar te zijn en het minst gezeik te hebben achteraf. Kan je best gaan lopen.

geen problemen met de wet. Niet eventueel zelf in het hospitaal belanden. Mss nog een mes tss je ribben krijgen. Messen zijn tegenwoordig in precies :)

Of een been kwijt door een bosmaaier (no joke)
 
Om het snelst klaar te zijn en het minst gezeik te hebben achteraf. Kan je best gaan lopen.

geen problemen met de wet. Niet eventueel zelf in het hospitaal belanden. Mss nog een mes tss je ribben krijgen. Messen zijn tegenwoordig in precies :)

Of een been kwijt door een bosmaaier (no joke)

Je kan niet altijd gaan lopen. Een uitstapje met het gezin, ....
 
Hier zijn wel veel meer elementen in het spel dan alleen maar op iemand afstappen.

achtervolgen ,blokkeren zijn dan weer verzwarende zaken.

Maar ik weet dat ik liever niet voor een rechter wil verschijnen ookal was het wettige zelfverdediging

Heb al redelijk wat absurde beslissingen gezien hieromtrent.
Daar.zei ik ook in concreto. Ps: in België is het wettige verdediging, en niet zelfverdediging. Want je mag ook gewzld gebruiken om een ander te beschermen.
 
Je kan niet altijd gaan lopen. Een uitstapje met het gezin, ....

Je kan niet altijd gaan lopen neen. Als het moet dan moet het. Maar als ik kan dan doe ik ne escape :)
Ik ga ook niemand volgen naar een parking omdat er een probleempje op de weg was.
 
Daar.zei ik ook in concreto. Ps: in België is het wettige verdediging, en niet zelfverdediging. Want je mag ook gewzld gebruiken om een ander te beschermen.

In vele takken spreken ze nog steeds over wettige zelfverdediging ookal geld het ook voor derden die je verdedigd.

bewaking,defensie en politie. Zelfs tijdens lessen wordt het daar nog zo genoemd.
 
In vele takken spreken ze nog steeds over wettige zelfverdediging ookal geld het ook voor derden die je verdedigd.

bewaking,defensie en politie. Zelfs tijdens lessen wordt het daar nog zo genoemd.
nou dat is heel jammer want dat is fout. De term is wettige verdediging want het is ook toepasselijk als je een ander beschermt.
 
nou dat is heel jammer want dat is fout. De term is wettige verdediging want het is ook toepasselijk als je een ander beschermt.

Zolang het maar duidelijk is dat het ook geldt voor derden. Wat ook duidelijk gemaakt wordt aan de cursisten.

Maar wettige verdediging is idd een betere term.
 
Typische ruziezoekers met 5 man ijsballen gooien tegen verschillende mensen bij de ijsbaan, waaronder ook naar mij. Naartoe gelopen toen geslagen door een gast en die jongen die mij sloeg teruggeslagen. Toen in mn eentje door 5 man geslagen. ;):)

Waren het sneeuwballen of van die harde ijsballen waarmee je iemand ko. kan gooien?
 
Zolang het maar duidelijk is dat het ook geldt voor derden. Wat ook duidelijk gemaakt wordt aan de cursisten.

Maar wettige verdediging is idd een betere term.
Officiele diensten moeten gewoon de juridische termen juist gebruiken als ze mensen in de sector opleiden. Anders moeten de opleiders maar een andere job zoeken.. Een leraar hourbewerking moet zijn gereedschap ook de juiste naam geven.
 
In vele takken spreken ze nog steeds over wettige zelfverdediging ookal geld het ook voor derden die je verdedigd.

bewaking,defensie en politie. Zelfs tijdens lessen wordt het daar nog zo genoemd.


Ik heb het vermoeden dat jij de cursus van 'wet tobback' en 'persoonscontrole' hebt gevolgd ;)
 
Ik heb die cursusen ook nog gevolgd + opleiding tot industrieel hulpverlener (hetgeen eigenlijk niet veel voorstelt) bij Belinsec destijds. Nadien nog voor Seris gewerkt.

Dat was trouwens in een vorig leven hoor :P
 
Ik heb die cursusen ook nog gevolgd + opleiding tot industrieel hulpverlener (hetgeen eigenlijk niet veel voorstelt) bij Belinsec destijds. Nadien nog voor Seris gewerkt.

Dat was trouwens in een vorig leven hoor :P

Ik ambulancier cursus,ramptraining (Be fast). en crt. schietcursus glock 19 enz. :)

Belinsec ken ik niet.
 
Ik ambulancier cursus. en crt. schietcursus glock 19 enz. :)

Belinsec ken ik niet.

Nice, mooi beroep!

Belinsec was (is?) het opleidingscentrum van Seris . Meer dan 10 jaar geleden dat ik dat behaalde dus kan al veranderd zijn qua structuur.
 
Nice, mooi beroep!

Belinsec was (is?) het opleidingscentrum van Seris . Meer dan 10 jaar geleden dat ik dat behaalde dus kan al veranderd zijn qua structuur.

Ik lang geleden securis (Amerikaanse ambassade) ook in een vorig leven.
 
Ik heb die cursusen ook nog gevolgd + opleiding tot industrieel hulpverlener (hetgeen eigenlijk niet veel voorstelt) bij Belinsec destijds. Nadien nog voor Seris gewerkt.

Dat was trouwens in een vorig leven hoor :P
ik was een tijdje recruiter bij seris. Wie weet heb ik jou wel aangeworven haha
 
Ken 1 iemand persoonlijk die het voorgehad heeft en heeft een hoop gezever gekregen.
Kerel zn kaak was wel gebroken. Was nochtans maar 1 tik.

Kerel (agressor) had eerst zelfs nog geduwd,alvorens de andere reageerde met een slag.

En zo zijn er nog wel absurde voorvallen te vinden.

Ik heb datzelfde gehad, was een gozer op een plein heel agressief aan het doen. Toen kwam hij op mij af en heb ik hem direct een mep gegeven. Maar die was erg raak en erg hard, ik ben echt bang geweest dat hij aangifte ging doen want ik had me er niet uit kunnen lullen. Deze klap was onnodig, ik had meen ik zijn kaak, oogkas en jukbeen gebroken.
Ik heb me daar in meerdere opzichten best kut over gevoeld, voornamelijk dat ik me beter had moeten beheersen en voor de gevolgen.
 
Back
Naar boven