MuscleMeat

Kleding dat ons past

Bezoekers in dit topic

Iron Grip

Cool Novice
Lid geworden
10 sep 2011
Berichten
86
Waardering
5
Lengte
1m88
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Heren,

De meesten op dit forum zullen het wel herkennen: confectiekleding past ons slecht. Dit komt omdat het gros van de mannen in groep 1 valt: een relatief smal bovenlichaam t.o.v. hun middel. M.a.w. : ze hebben wel een bierbuik(je) maar geen gespierd bovenlichaam: de 'gezelligheidsdrinker' en de Netflix marathonlopers.

Groep 2 heeft het allebei: een pens en een groot bovenlichaam: de strong-lifter en/of de bouwvakker.

Groep 3 heeft beide niet: de duurlopers en de veganisten.

Deze 3 groepen kunnen respectievelijk maatje M, L of XL kopen van bijvoorbeeld een T-shirt.

Echter is er ook nog een andere groep. Groep 4: truly fit. Deze groep kenmerkt zich door een consistente gezonde levensstijl i.c.m. even consistente fitness activiteiten (in de breedste zin van het woord).

Na jaren hard werken mag het resultaat er zijn: een gespierd bovenlichaam en een wijde rug t.o.v. een relatief smalle taille. Geen lovehandles en gewoon het hele jaar door single-digit body fat%.

Ook de benen zijn groot t.o.v. de taille, want leg-day wordt niet geskipped.

Helaas wordt groep 4 gediscrimineerd door de kledingindustrie. Iemand uit deze groep denkt vrolijk een mooi t-shirt of overhemd te kopen, maar het shirt is veel te wijd rondom de middel, terwijl de schouders te krap zijn.

Ook bij het kopen van een broek of pantalon is het een probleem; de broek zit of te wijd in de taille, of veel te strak op de benen.

Zelf val ik in groep 4. Ik bestel vaak kleding bij Zalando en 1/3 gaat terug om bovenstaande problemen met de maat. Echter, soms heb ik geluk en past het mij prima en dan koop ik dat merk/type broek/shirt/vest ook in een andere kleur.

Ik zou bijvoorbeeld een voorzetje kunnen geven van kledingstukken waarvan ik kan bevestigen dat ik die pas en zodoende kunnen we elkaar helpen.

Overhenden laat ik tegenwoordig op maat maken maar dat is natuurlijk stukken duurder.

En nee, ik ben echt niet bizar groot. Maar ik heb taille maat 30, 9%bf en een breed onder/bovenlichaam is het voor mij altijd lastig geweest kleding te kopen.

Dus, is er amino animo voor een dergelijk topic? Anders even goede gym-buddies.

Peace out.
 
Laatst bewerkt:
het is "kleding die.."

peace out
 
Lol wat een onnozelheid. Jullie 3 denken hier alleen maar in gewicht en "massa". Ik heb het over lichaamscompositie dat relatief is. Het gaat om verhouding lichaamsvet en spier.

Liever 1m88 @86kg en 7%bf dan een opgeblazen rechthoek.

Het gaat hier nogmaals om maatvoering. Bovenlichaam en onderlichaam t.o.v. taille. Dus als ik weet dat ik het pas met maat L, kan iemand van 128kg @1m95 dat zelfde shirt in maat XXL kopen. Snappie? ;)

Je taille kan je namelijk niet wijder krijgen i.v.m. de blauwdruk van je lichaam/heupkammen. Dus een passende taille maat van 30/31vertaalt zich in smalle broekspijpen.

Even wachten totdat wat anderen zich melden die dit wél begrijpen
 
Laatst bewerkt:
Ik voel mij als HBO marathon loper gediscrimineerd door dit topic. :(
 
Ik voel mij als HBO marathon loper gediscrimineerd door dit topic. :(

Niet te persoonlijk nemen!

Helaas begrijp ik je nog niet. Ik kom hier over 1-2 jaar nog wel eens terug, dan hoop ik je te begrijpen. Eerst even serieuze gainz maken en aan de ananas.

ananas of anavar?
 
Echte ananas. Orals zijn gay.
 
hier 130kg /1.92 en 14% , weinig tot geen problemen met kleding kopen ,gewoon basic t -shirts 3xl ,polo's 4xl -5 xl ,werkbroeken 62 ,joggingbroeken 2xl ,korte broeken 3xl - 4xl :dunno:
 
  • Like
Waarderingen: Pren
hier 130kg /1.92 en 14% , weinig tot geen problemen met kleding kopen ,gewoon basic t -shirts 3xl ,polo's 4xl -5 xl ,werkbroeken 62 ,joggingbroeken 2xl ,korte broeken 3xl - 4xl :dunno:
Ja, maar heb je ook een echte wespentaille zoals de TS? En met 14% BF ben je natuurlijk niet echt truly fit en val je automatisch in categorie 2: dikke bouwvakkers en stronglifters!
 
:roflol: Op zich een prima onderwerp en ik stoor mezelf er ook aan. Maar het is een kwestie van goed zoeken naar leuke merken die wel een prima fit hebben en/of stretch toepassen op hun kleding. Jeans zijn er zat te vinden met een goede fit, als het maar minimaal 2% elastaan heeft. Een 100% katoenen jeans kan ik gewoon never meer aan. Als je je daar bij neerlegt is er echt geen issue om een toffe jeans te vinden.

Ik heb het altijd warm, dus draag het hele jaar door een t-shirt, heb geen truien of vesten o.i.d. Des te belangrijker voor mij om leuke t-shirts met een goede fit te scoren. Hiervoor kun je bijvoorbeeld prima terecht bij Scotch & Soda en Kultivate. Daar kom ik prima mee uit de voeten in een XXL. Ik gok dat je toch wel richting de 115KG op 8-10% moet gaan wil je daar niet meer inpassen. En dat gegeven is maar voor een enkeling zoete waarheid, derhalve is er inderdaad geen markt voor hetgeen jij zo generaliserend wegstopt in een hoekje.

Zoek het eens bij je eigen creativiteit, in plaats van je onterecht behandeld te voelen. Niemand heeft je gedwongen om een taille maat 30 met een schouder ratio van 1:3 te sporten ;)
 
Leuk topic en herkenbaar. Truly.
Ik heb het zelf in mindere mate maar ken het absoluut dat simpele t shirts al bij de schouders goed zitten en rond het middel wat flubberen.
 
Ik herken mij hier wel in. Dikke benen en smalle taille dus de meeste broeken zijn een no go. Ook overhemden zitten boven aan en zwabberen bij de buik. Ik heb dit opgelost door naar 92kg te bulken en 16% vet te hebben, toen paste alles weer.
 
Ja, maar heb je ook een echte wespentaille zoals de TS? En met 14% BF ben je natuurlijk niet echt truly fit en val je automatisch in categorie 2: dikke bouwvakkers en stronglifters!

:treuren:dus met 14% hoor ik bij de hangbuikzwijntjes
 
:treuren:dus met 14% hoor ik bij de hangbuikzwijntjes

Mooie beeldspraakterm.
images2-persgroep-net.jpg


4 XXL
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven