XXL Nutrition

klein voedings schemaatje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

simontv

Cool Novice
Lid geworden
12 jun 2012
Berichten
31
Waardering
0
hallo ik ben tim,
16 jaar oud, 1.73 meter, 60 kilo.
Ik fitness nu al sinds ik net 16 was thuis, ongeveer 9 maanden.
Ik fitness thuis met een halterbank (incline decline vlak) dumbbells, barbell en pull up bar.
Dus nu heb ik eindelijk een voedings schemaatje vooral gebasseerd op eiwitten. Dus ik hoef maar 120g eiwitten per dag.

mijn voedings schema:
s'ochtends: kwark met muesli en een banaan.
's middags: 3 bruine broden met pindakaas en een appel
's avonds: ligt eraan wat mam kookt.....
ik train bijna altijd s'avonds na het eten rond 19:30.
na de training: 30gram whey (XXL nitrition whey delicious) en 1 banaan.
en dan rond 9 uur nog wat kwark.

Ik weet dat het schema nogal slordig en kortaf is maar het is moeilijk om aan voeding te komen als je ouders niet al te veel willen betalen..
Zit ik in de goede richting? Of is het schema gewoon super slecht?

Alvast bedankt.
 
Ik zou overdag wat meer eten en die banaan gelijk na de training doen .en die kwark idd houden voor het slapen gaan.

Je bent jong .dus ga lekker zo door met trainen en eten en zoveel mogelijk over voeding/training lezen !
 
dus 's ochtends geen banaan maar na de training 2?
 
S,ochtend en direct na je training!
 
Het is idd redelijk 'slordig'..maar vooral veel te weinig. Mijn mening is, en daar zijn de meningen op dit forum wel over verdeeld, dat je beter 7maaltijden eet per dag. Met wat jij eet kom ik de dag niet door..laat staan trainen :)
 
ja dat begrijp ik maar daar heb ik de tijd/ geld niet voor.
anders nog kleine tips/veranderingen?
 
Tijd is een flauw excuus mijn mening. Pasta, rijst en kip kosten niet zoveel. Meer eten is dé nuttige tip
 
Ik zou meer eten na de training. Dan heeft je lichaam wel behoefte aan wat extra calorieen.
 
te weinig eten hiermee zult je geen resultaat mee krijgen, je verbrand al veel met trainen. Ik wil lullig zijn maar rest zal het hier ook mee eens zijn dit is waarschijnlijk je onderhoud en om te groeien moet je eten, anders beter tijd besteden aan iets waar je wel aan hebt.
 
Meer eten jongeman, begin je dag met 250ml halfvolle yoghurt + 100g havermout of brinta + 1 banaan (dat zijn al ongeveer 625 kcal).
Vervolgens eet je in de loop van de ochtend 2 sneden volkorenbrood met kipfilet, pindakaas, ei, tonijn of zalm. Eventueel neem je daar nog wat melk bij
Als lunch kun je dan 4 tot 6 sneden volkorenbrood nemen hetzelfde beleg als de regel hierboven.
Als tussendoor in de middag nogmaals 2 sneden brood of een maaltijd met rijst of pasta en kip, vlees of vis.
Avondeten a la mamma.
Na de training zou je eventueel een whey shake kunnen nemen (maar dat is niet eens perse nodig als je al genoeg eiwitten eet overdag), met een banaan en weer melk (250 tot 500 ml ofzo).
Voor je gaat slapen een halve bak (250ml) magere naturel kwark en een handje (25 tot 30 gram) ongezouten pinda's of noten.

Richtlijnen voor je schema:
- 250 tot 500 kcal boven je calorie behoefte om aan te komen
- 2 tot 2,5 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht
- Minstens 1 gram vetten per kilogram lichaamsgewicht (zorg voor minimaal 15 en maximaal 40 energie procent).
- Rest van je caloriebehoefte opvullen met koolhydraten.
 
Meer eten jongeman, begin je dag met 250ml halfvolle yoghurt + 100g havermout of brinta + 1 banaan (dat zijn al ongeveer 625 kcal).
Vervolgens eet je in de loop van de ochtend 2 sneden volkorenbrood met kipfilet, pindakaas, ei, tonijn of zalm. Eventueel neem je daar nog wat melk bij
Als lunch kun je dan 4 tot 6 sneden volkorenbrood nemen hetzelfde beleg als de regel hierboven.
Als tussendoor in de middag nogmaals 2 sneden brood of een maaltijd met rijst of pasta en kip, vlees of vis.
Avondeten a la mamma.
Na de training zou je eventueel een whey shake kunnen nemen (maar dat is niet eens perse nodig als je al genoeg eiwitten eet overdag), met een banaan en weer melk (250 tot 500 ml ofzo).
Voor je gaat slapen een halve bak (250ml) magere naturel kwark en een handje (25 tot 30 gram) ongezouten pinda's of noten.

Richtlijnen voor je schema:
- 250 tot 500 kcal boven je calorie behoefte om aan te komen
- 2 tot 2,5 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht
- Minstens 1 gram vetten per kilogram lichaamsgewicht (zorg voor minimaal 15 en maximaal 40 energie procent).
- Rest van je caloriebehoefte opvullen met koolhydraten.


Doe eerst zelf is ...haha jou stats
 
Back
Naar boven