XXL Nutrition

kleine cut

Bezoekers in dit topic

RickVanE

Novice
Lid geworden
19 jan 2013
Berichten
12
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
72kg
Hoi allemaal,

Zoals jullie zien ben ik nog niet heel ervaren op het gebied van bodybuilding. Toch besloot ik door al mijn gelezen internetartikelen / fora's een begin te maken met mijn cut. Ik train nu een paar maandjes en vind het tijd dat ik wat droger moet worden, dit was enkel ook het doel sinds ik een abonnement bij de sportschool afsloot. Ik ging daar naar de personal trainer die mij een goed gebalanceerd trainingsschema gaf, en vertelde mij dat ik ook vet kon verliezen zonder veel op mijn eten te moeten letten. Nu, 2/3 maanden later en een paar weegsessies verder kwam ik er achter dat dit niet helemaal klopt.

Dat kwam omdat hij er niet rekening mee heeft gehouden dat ik dagelijks allemaal dingen at die ik niet eens nodig had (dingen waarbij ik dacht dat het goed was om te eten, maar later bleek het averechts. voorbeeld: elke dag een bak cruesli, chocolade smaak, boterham met kaas, etc. ). Dit was genoeg aanleiding voor mij om zelf mijn eetpatroon te veranderen.

Ik ben begonnen met de cut op 28-02-2014, met 81 kg lichaamsgewicht, 18% vet en een BMI van 25,6. Ik ben 178 cm lang en 18 jaar oud. Ik ben van plan om elke vrijdag te gaan wegen, en daarbij ook mijn vetpercentage te meten.

dit is mijn trainingsschema voor aankomende week:
3 maart Borst-Triceps Geen cardio voetbaltraining 20:30-22:00
4 maart rustdag
5 maart Schouders- trapezius + 15 min cardio
6 maart Rug-biceps geen cardio voetbaltraining 19:00-20:30
7 maart Borst-triceps + 15 min cardio
8 maart rustdag - wel voetbalwedstrijd 15:00
9 maart Schouders - trapezius +15 min cardio

* mijn cardio bestaat uit 15 minuten roeien, waarbij ik na 5 en 10 minuten een halve minuut rust pak.
** ik train mijn benen nog niet omdat ik net hersteld ben van een langdurige beenblessure. Ik wil mijn benen pas over een maand +/- trainen als ik goed heb kunnen voetballen zonder klachten.

Dit is ongeveer wat ik eet op een dag:

Ontbijt : 100 gram brinta met 30 gram rozijnen
Ochtend snack (neem ik zelden): 2 boterhammen met pindakaas
Lunch: 4 boterhammen met pindakaas
Snack 1: halve bak kwark met een half schepje whey
Avondeten: wat mijn moeder kookt.
Snack 2: halve bak kwark met een half schepje whey

Feedback is altijd welkom :D

Rick
 
Post eens de oefeningen waaruit je schema bestaat (zou eerder gaan voor fullbody / ub-lb / push-pull-legs) en begin alvast met je benen te trainen ,begin licht en probeer elke training het gewicht te verhogen. Zorg je zeker de compounds in je schema verwerkt (squat, deadlift, military press, bench press, barbell row).Het is ook handig om de voedingswaarden bij je schema eens te vermelden.
 
Ik zal me trainingsschema er zo bij zetten.
Nu had ik nog een vraag.. Wat betreft een cheatmeal.
Ik snap dat een cheatmeal een ongezonde maaltijd is om je lichaam uit de gewoonte van het cutten te halen. Nu vroeg ik mij 2 dingen af. Wat kan ik het beste als cheatmeal eten? (dus een broodje doner of een groot stuk appeltaart), en ten 2e, is een cheatmeal erg nodig? of is het gewoon om de moed er in te houden :)

Ook vroeg ik mij af, wat is een refeed? Ik heb gelezen dat je dan je voedingswaarden veranderd.. maar waar naar toe?

Groetjes
 
Dit is mijn trainingsschema:
Borst en triceps:
Chest press 4x15
Peck deck 4x15
push-ups 3x20

Dips (tot muscle failure)
Triceps cable push down 4x15
Reverse grip push down 4x15

Schouders en trapezius
Schoulderpress 4x15
Dumbell front raise 6x15
Dumbell side raise 4x15
Barbell Shrug 6x15

Rug en biceps
Deadlifts 4x12
Pull-up (tot muscle failure)
Wide grip lat pulldown 4x15
Small grip lat pulldown 4x15
bent over barbell row 4x12

Cable biceps curl 6x15
sitting hammer curl 4x15

Zoals je ziet ben ik nog niet erg actief wat betreft de compounds.
 
Back
Naar boven